Wie word er kampioen?

Gestart door Sabai, 07 december 2021 - 16:40:45

« vorige - volgende »

Wie word er volgende week kampioen?

Verstappen
Hamilton

Sabai

Wie o wie denken jullie dat het word ?

C.G. de Beaufort

Het wordt een 'roller coaster'. Hamilton wil zijn 8e kampioenschap halen, Max voor de 1e, niemand weet het.

Groet,

C.G. de Beaufort


Mickey

Als het een incidentloze race wordt, durf ik Verstappen toch de betere papieren te geven. Het circuit is ongeveer gelijk van karakter als dat van afgelopen weekend. Zou de zaterdag anders gelopen zijn, hadden we wellicht ook een ander verloop gehad op zondag.

Ok, je móet kiezen?

Dan Max.

BMW.WilliamsF1

Max :)

Perez ging Max en het team helpen zei ie, nou das mooi dan kan ie mooi Lewis er af rijden als ie op een ronde wordt gezet  :D

JS JTD

Ik vrees dat Hamilton de betere auto heeft, maar ik zet toch in op Max. Hopelijk kan hij het doen zonder een "Senna'tje" op Lewis, want dan zijn de rapen gaar natuurlijk!  ;D

Breaktest

Ik ben bang dat het kampioenschap afgelopen weekend door de vingers is geglipt.
En waar ik ook wel van geschrokken ben is het gebrek aan zelfcorrigerend vermogen. Max, Jos, Marko, iedereen doet verongelijkt.
Dus als u 't niet erg vindt ga ik nu vast een beetje huilen, dan valt het in het weekend misschien nog mee.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Denk je dat het anders was gelopen als hij zaterdag die pole had gepakt?

gloudiesaurus

Ik hoop op Max, maar ben bang dat het Hamilton wordt.

Je ziet dat Max alles uit de Red Bull perst, maar dat de Mercedes gewoon de afgelopen Grand-Prix de snellere auto is. Zeker op topsnelheid.

Daarnaast is het circuit in Abu Dhabi sneller geworden, in het voordeel van Mercedes.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 09 december 2021 - 07:13:21
Denk je dat het anders was gelopen als hij zaterdag die pole had gepakt?

Ik denk van niet. Als je zag hoe Lewis Max nu ook voorbij kwam in de race... dat was dan ook gebeurd...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: Mickey op 09 december 2021 - 07:13:21
Denk je dat het anders was gelopen als hij zaterdag die pole had gepakt?
Als ik eerlijk ben, heb ik mijn geloof al verloren op de dag dat Max vroegtijdig zijn contract verlengde.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Breaktest op 09 december 2021 - 14:54:09
Citaat van: Mickey op 09 december 2021 - 07:13:21
Denk je dat het anders was gelopen als hij zaterdag die pole had gepakt?
Als ik eerlijk ben, heb ik mijn geloof al verloren op de dag dat Max vroegtijdig zijn contract verlengde.

Dat vraagt om nadere toelichting.  :o

gloudiesaurus

Waar ik trouwens bang voor ben is dat Hamilton dit weekend weer een nieuwe raketmotor krijgt zoals in Brazilië. Inhalen kan hier wel, en die 5 plaatsen gridpenalty zal hem daarom ook niet heel veel pijn doen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Om "" "" veiligheidsredenen "" "" uiteraard.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 09 december 2021 - 15:47:56
Citaat van: Breaktest op 09 december 2021 - 14:54:09
Citaat van: Mickey op 09 december 2021 - 07:13:21
Denk je dat het anders was gelopen als hij zaterdag die pole had gepakt?
Als ik eerlijk ben, heb ik mijn geloof al verloren op de dag dat Max vroegtijdig zijn contract verlengde.

Dat vraagt om nadere toelichting.  :o
Dat is een combinatie van meerdere zaken, bv wat ie zelf in de pers altijd heeft gezegd, dat ie voor zichzelf absoluut niet zo lange carriere in het verschiet ziet als bv Hamilton en Alonso. Als dat je lange termijn visie is, moet je al helemaal kieskeurig zijn met wie je in zee gaat.
Als ik nog even de wijze woorden van een oud-kampioen mag citeren (Fittipaldi?, kweenie meer): de eerste beste kans die voorbijkomt moet je toeslaan, want wellicht komt ie nooit meer. Tussentijds je contract verlengen terwijl de concurrentie al vijf jaar met overmacht de titel pakt, en in de pers roepen dat je misschien altijd wel bij Red Bull blijft, staat daar dus haaks op. Goed genoeg voor hem was kennelijk: veel geld, wel races winnen, zichzelf overtuigen dat ie beter is dan Hamilton, en verder living the high life en veel lol. Dat laatste kan meer bij Red Bull dan bij Mercedes; een titel leek zo bezien meer een leuke bijkomstigheid. Vergelijk dat bijvoorbeeld met hoe Senna erin stond. Die vond het zijn gegeven recht om in de beste auto te komen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Mwah, een realistische kans om in die Mercedes te komen heeft hij in mijn optiek nooit gehad. Bovendien is de duur van de dominantie historisch gezien uniek en had iedereen en zijn moeder goede hoop dat het omslagpunt er toch een paar jaar eerder zou zijn.

En het zou toch simpelweg niet realistisch zijn om te roepen dat je de goat wil worden als je nog niet eens in de beste auto zit? Een titel willen winnen is genoeg ambitie, vooralsnog.

Het moet daarvoor bovendien wel allemaal je kant op vallen. Bij Hamilton deed het dat. Altijd.