GP van Qatar 2021

Gestart door Mickey, 18 november 2021 - 08:42:08

« vorige - volgende »

Mickey

Thoughts?

Het circuit ziet er Red Bull'ish uit, maar zo voorspelbaar is het allemaal niet meer.

Ik heb het gevoel dat Max deze kan pakken en daarmee het gat met Lewis weer boven de 20 punten kan brengen, met dan nog twee races te gaan.

Benieuwd naar jullie voorspellingen!

gloudiesaurus

Pfoe, het zal weer close worden.
Baan doet me veel aan Bahrein denken.

Ben benieuwd wat er morgen gebeurd als Hamilton zijn raketmotor weer krijgt  ;)
Al verwacht ik dat het voordeel hier wat kleiner zal zijn dan in Brazilië.

En dan hebben we nog het protest dat Red Bull wil indienen tegen de achtervleugel van Mercedes.
Al verwacht ik daar zelf niet heel veel van.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Allemaal een kater denk ik? :-\

Ik vrees toch echt dat het 'm niet meer gaat worden dit jaar.

Breaktest

Ik vind Verstappen soms wel een eigenwijze eikel. En dan doel ik op het negeren van geel tijdens de kwali, want daar heeft ie eerder zijn neus aan gestoten.
Jammer dat er geen verslaggever in het circus rondloopt die de juiste vragen kan stellen:  Had ie het echt niet gezien, maar wel kùnnen en moeten zien? Had ie het wel gezien maar gaf ie er een eigen interpretatie aan (nl: doorkarren!)?
Dit lijkt namelijk sterk op Mexico 2019 toen Bottas eraf ging en Verstappen willens en wetens doorreed. De hamvraag is dus: leert Verstappen nu wel of niet van zijn fouten?
En dan heb ik er ook een voor de stewards: waarom toen 2 strafplaatsen en nu 5?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Welk antwoord ook zou komen, het zou het resultaat niet veranderd hebben. Als hij die gridstraf niet had gekregen was hij ook gewoon tweede geworden.

Hij heeft bij het verhoor van de officials verklaard dat hij het gewoon niet gezien heeft. Daar zullen we het denk ik mee moeten doen.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 22 november 2021 - 10:40:19
Allemaal een kater denk ik? :-\

Ik vrees toch echt dat het 'm niet meer gaat worden dit jaar.
Het metertje is inderdaad weer de verkeerde kant uit aan het slaan, maar hoe dan ook komt het aan op de laatste race - en dat willen we toch? In beide gevallen zal het sensationeel zijn: Hamilton 8 keer! Wow. Of Verstappen: machtsovername compleet! Wow.
Dat de titel Max ooit ten deel valt, daar twijfelt niemand aan - het belang van deze zit 'm vooral in zijn lange-termijnambitie: als ie net zo'n grootgrutter als Hamilton of Schumacher worden, is een titel relatief vroeg in zijn carrière toch wel sterk gewenst. Ik weet dat ie daar absoluut niet mee bezig is en eerder dagdroomt over stoppen op zijn dertigste, maar zo verging het de andere twee ook.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

#6
Citaat van: Mickey op 22 november 2021 - 10:40:19
Allemaal een kater denk ik? :-\

Ik vrees toch echt dat het 'm niet meer gaat worden dit jaar.

Nou, nee. In de laatste race wordt het beslist. In de voortgaande races hebben ze bij Mercedes de 1000 km volbracht. Nu maar niet hopen, dat ze er bij Mercedes een nieuwe motor erin gaan zetten. In dat geval wordt het een precaire situatie. Ik neem aan dat Hamilton gemakkelijk van 6e pole-positie in de race naar de 1e plaats gaat rijden. In dat geval moeten ze Honda extra power gaan geven en maar hopen dat'ie niet stuk gaat.


Breaktest

Citaat van: Mickey op 22 november 2021 - 13:20:55
Welk antwoord ook zou komen, het zou het resultaat niet veranderd hebben. Als hij die gridstraf niet had gekregen was hij ook gewoon tweede geworden.

Hij heeft bij het verhoor van de officials verklaard dat hij het gewoon niet gezien heeft. Daar zullen we het denk ik mee moeten doen.
Het gaat mij er vooral om te weten wat zich in hun hoofd afspeelt. Ik kan eigenlijk niet geloven dat ie het niet gezien heeft, maar wel dat ie dat tegen de stewards zegt. en dan moet ik ook weer denken aan hoe de NL media vVerstappen ons voorschotelt als zijnde  als recht voor zijn raap en altijd 'eerlijk'. Nou dat valt wat mij betreft wel mee - of tegen, zo u wilt.
En dan die willekeur van stewards is helemaal onbevredigend. Het lijkt wel of ze steeds hun vorige fout aan het overcompenseren zijn.   
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: C.G. de Beaufort op 22 november 2021 - 13:44:12
Citaat van: Mickey op 22 november 2021 - 10:40:19
Allemaal een kater denk ik? :-\

Ik vrees toch echt dat het 'm niet meer gaat worden dit jaar.

Nou, nee. In de laatste race wordt het beslist. In de voortgaande races hebben ze bij Mercedes de 1000 km volbracht. Nu maar niet hopen, dat ze er bij Mercedes een nieuwe motor erin gaan zetten. In dat geval wordt het een precaire situatie. Ik neem aan dat Hamilton gemakkelijk van 6e pole-positie in de race naar de 1e plaats gaat rijden. In dat geval moeten ze Honda extra power gaan geven en maar hopen dat'ie niet stuk gaat.

https://nl.motorsport.com/f1/news/lewis-hamilton-saudi-arabie-met-sterkere-motor-brazilie/6808773/

Mickey

Citaat van: Breaktest op 22 november 2021 - 13:46:13
Citaat van: Mickey op 22 november 2021 - 13:20:55
Welk antwoord ook zou komen, het zou het resultaat niet veranderd hebben. Als hij die gridstraf niet had gekregen was hij ook gewoon tweede geworden.

Hij heeft bij het verhoor van de officials verklaard dat hij het gewoon niet gezien heeft. Daar zullen we het denk ik mee moeten doen.
Het gaat mij er vooral om te weten wat zich in hun hoofd afspeelt. Ik kan eigenlijk niet geloven dat ie het niet gezien heeft, maar wel dat ie dat tegen de stewards zegt. en dan moet ik ook weer denken aan hoe de NL media vVerstappen ons voorschotelt als zijnde  als recht voor zijn raap en altijd 'eerlijk'. Nou dat valt wat mij betreft wel mee - of tegen, zo u wilt.
En dan die willekeur van stewards is helemaal onbevredigend. Het lijkt wel of ze steeds hun vorige fout aan het overcompenseren zijn.

Ik denk dat we het opnieuw eens zijn.


Citaat van: Breaktest op 22 november 2021 - 13:36:38
Citaat van: Mickey op 22 november 2021 - 10:40:19
Allemaal een kater denk ik? :-\

Ik vrees toch echt dat het 'm niet meer gaat worden dit jaar.
Het metertje is inderdaad weer de verkeerde kant uit aan het slaan, maar hoe dan ook komt het aan op de laatste race - en dat willen we toch? In beide gevallen zal het sensationeel zijn: Hamilton 8 keer! Wow. Of Verstappen: machtsovername compleet! Wow.
Dat de titel Max ooit ten deel valt, daar twijfelt niemand aan - het belang van deze zit 'm vooral in zijn lange-termijnambitie: als ie net zo'n grootgrutter als Hamilton of Schumacher worden, is een titel relatief vroeg in zijn carrière toch wel sterk gewenst. Ik weet dat ie daar absoluut niet mee bezig is en eerder dagdroomt over stoppen op zijn dertigste, maar zo verging het de andere twee ook.

Dat hoor ik meer, maar ik had achteraf gezien toch echt liever gehad dat Max er al was. En als het de kant van Hamilton op valt dan is dat geen weerspiegeling van de krachtsverhoudingen over het seizoen. Daar zou ik dan wel even ziek van zijn, om eerlijk te zijn.

Jozef

#10
Citaat van: Breaktest op 22 november 2021 - 13:12:59En dan heb ik er ook een voor de stewards: waarom toen 2 strafplaatsen en nu 5?

Het waren er toen 3, net als Bottas dit weekend. In beide gevallen reden de heren door onder enkel geel.
Nu in Qatar reed Verstappen door onder dubbel geel, een grotere overtreding en dus een hogere straf.

Citaat van: Breaktest op 22 november 2021 - 13:36:38Het metertje is inderdaad weer de verkeerde kant uit aan het slaan, maar hoe dan ook komt het aan op de laatste race - en dat willen we toch?

Niet per se. Als het in Jeddah misloopt voor Hamilton, dan viert Verstappen er zijn titelfeest!