GP van Brazilië, 2021

Gestart door Breaktest, 10 november 2021 - 19:19:57

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Mickey op 17 november 2021 - 17:52:55
Toch wel kennelijk:

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/99094/kan-dit-de-reden-zijn-waarom-hamilton-het-stuur-naar-voren-trok-in-brazili.html


Omdat het handmatig zou worden bediend.

Ik moet eerlijk zijn dat het een geniale vondst is als het mag. Maar hier rijden ze dan al een poosje mee. En het geeft blijkbaar niet op elk circuit een mega voordeel.

C.G. de Beaufort

Max denkt er anders over : ""Of course the new engine brings a significant performance gain at the beginning, but that will slowly return to normal," Verstappen said. "Maybe it looks a bit more dramatic now, but I'm confident it will slowly return to normal."

https://www.planetf1.com/news/max-verstappen-mercedes-engine-normal/

Groet,

C.G. de Beaufort



Mickey

Zo 'clearly' als ik het graag zou zien, vind ik het niet. Bovendien gaat dit volgens mij nog steeds het snelheidsverschil niet verklaren. Waarom die achterkant zakt zou ik wel eens willen weten.

Jozef

Ik zie echt helemaal niks flexen aan die achtervleugel, waar moet ik naar kijken? ???

Sabai

Citaat van: Jozef op 23 november 2021 - 22:02:00
Ik zie echt helemaal niks flexen aan die achtervleugel, waar moet ik naar kijken? ???

Links zie je het gebeuren althans er komt een opening tevoorschijn. Ik vind het ook niet super duidelijk.

Breaktest

Ik zie vooral zorgvuldig geregisseerde massahysterie. Ik noem het een Rosti Rostelli. Er wordt ingespeeld op de behoefte van velen, gecombineerd met een hoop suggestie.
Ja, ik zie een kiertje ontstaan met de zijwand (of het is reflectie) maar schudden en trillen is nog geen doorbuigen. Dat buigen zou overigens niet links maar juist rechts, in het midden van het onderdeel  op zijn grootst moeten zijn. Maar daar waar het interessant wordt, houdt het filmpje op - wat voor mij staat voor klungeligheid. Je moet immers niet net na een bocht maar juist op topsnelheid kort voor de bocht de zaak filmen. Dan is het theoretisch verschil immers op zijn grootst. Ik kan me niet voorstellen dat dergelijke beelden er niet zijn - maar wel dat je ze niet gebruikt omdat ze je niet uitkomen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

JS JTD

Citaat van: Breaktest op 24 november 2021 - 10:38:45
Ik zie vooral zorgvuldig geregisseerde massahysterie. Ik noem het een Rosti Rostelli. Er wordt ingespeeld op de behoefte van velen, gecombineerd met een hoop suggestie.
Ja, ik zie een kiertje ontstaan met de zijwand (of het is reflectie) maar schudden en trillen is nog geen doorbuigen. Dat buigen zou overigens niet links maar juist rechts, in het midden van het onderdeel  op zijn grootst moeten zijn. Maar daar waar het interessant wordt, houdt het filmpje op - wat voor mij staat voor klungeligheid. Je moet immers niet net na een bocht maar juist op topsnelheid kort voor de bocht de zaak filmen. Dan is het theoretisch verschil immers op zijn grootst. Ik kan me niet voorstellen dat dergelijke beelden er niet zijn - maar wel dat je ze niet gebruikt omdat ze je niet uitkomen.

Helemaal mee eens, deze beelden bewijzen m.i. 0,0 ...