GP van Brazilië, 2021

Gestart door Breaktest, 10 november 2021 - 19:19:57

« vorige - volgende »

Breaktest

Het komt nu wel angstvallig dichterbij.
Hoe angstvallig?
De laatste vier jaar kwam Hamilton niet verder dan 2 overwinningen uit 4 in deze slotfase van het seizoen, maar dat lijkt op voorhand niet genoeg - ervan uitgaande dat beide heren de buit onderling verdelen. In dat geval blijft het onderling verschil op 19 ptn staan, en dat valt niet te compenseren met snelste rondes en sprintraces (7 ptn).
Het ziet er naar uit dat Hamilton minstens 3 overwinningen nodig heeft als Max in zijn nek blijft hijgen. En zelfs dan (met 1 voor Max) wordt het nog lastig zat; in dat geval moet ie 6 bonuspunten meer dan Max bijeen sprokkelen; alleen bij 4 overwinningen zit Hamilton veilig.
Eindigt de concurrent een GP lager dan 2e, dan wordt het natuurlijk weer een ander verhaal.

Tot slot, mocht Verstappen komend weekend een grand slam halen (winst, snelste ronde, sprintrace), dan levert dat 29 ptn en kan ie de overige drie races cruisend op de tweede plaats de titel tegemoet rijden, zoals Rosberg in 2016 deed.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

https://www.telegraaf.nl/sport/387311036/diskwalificatie-dreigt-voor-lewis-hamilton-ook-max-verstappen-naar-stewards

Wat een soap weer. Ik weet niet wat voor straf erop staat maar ik verwacht Hamilton vanuit de pits deze sprintrace. En wat Verstappen betreft, ik heb de heren coureurs waaronder ook Hamilton al tig keer een andere auto zien inspecteren en aanraken.  En is nog nooit bestraft.

Mickey

Heerlijke jus over het weekend. 8)

My thoughts; Hamilton dsq, Max een berisping.

Breaktest

#3
Citaat van: Sabai op 13 november 2021 - 08:22:46
https://www.telegraaf.nl/sport/387311036/diskwalificatie-dreigt-voor-lewis-hamilton-ook-max-verstappen-naar-stewards

Wat een soap weer. Ik weet niet wat voor straf erop staat maar ik verwacht Hamilton vanuit de pits deze sprintrace. En wat Verstappen betreft, ik heb de heren coureurs waaronder ook Hamilton al tig keer een andere auto zien inspecteren en aanraken.  En is nog nooit bestraft.
Inderdaad, dat lijkt me zonneklaar wat Hamilton betreft. Qua Verstappen trouwens ook: een "Foei, jongen" en geen hand van de juf. Daar is namelijk al lang precedentwerking van, zie bv Vettel 2017. Het lijkt wel of geen van die hijgerige sportredacties hun huiswerk doet.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ik word zelf ook wel wat hijgerig van het wachten inmiddels. Het lijkt me allemaal geen rocket science. Waarom duurt het zo lang voor de uitspraak?

Jozef

Ja, de stewards maken nu al een slechte beurt en dan weten we nog niet eens wat het oordeel zal zijn. Niet eens een verdict hebben voor FP2 is gewoon onredelijk naar alle partijen toe. ::)

C.G. de Beaufort

Volgens Mercedes zou Max DRS hoogte van Hamilton hebben aangepast. De gasten zijn knettergek. Ze doen alles om Hamilton het wereldkampioenschap te bezorgen. Hieronder een video waar Max het DRS bekijkt en'n klein beetje aanraakt.

https://twitter.com/frd182/status/1459288351224311814

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Hehe, na 24 uur de kogel door de kerk. Hamilton gediskwalificeerd, Max een absurde geldboete.
Ik krijg steeds meer de behoefte te dat iemand het functioneren van Masi tegen het licht houdt. Begint een beetje de Edward Hoover van de Formule 1 te worden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey


Sabai

#9
Citaat van: Mickey op 13 november 2021 - 18:21:30
50k. Dat zal 'm leren!

Symbool politiek...  Goh komt mij bekend voor trouwens  :P.  Ik had eigenlijk verwacht dat Mercedes ermee ging wegkomen.  Wel balen voor Hamilton die er weinig aan kan doen.

Breaktest

Ben benieuwd welke draai kronkelneef Wolff hieraan gaat geven. Ik herinner me een uitspraak van een paar jaar geleden: Wij zijn een concern; we kunnen ons geen fraude veroorloven.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Breaktest op 13 november 2021 - 18:40:15
Ben benieuwd welke draai kronkelneef Wolff hieraan gaat geven. Ik herinner me een uitspraak van een paar jaar geleden: Wij zijn een concern; we kunnen ons geen fraude veroorloven.

Dat is een heel interessante inderdaad. Voor fraude is opzet nodig. Ik ben daarom erg benieuwd naar zijn verklaring. Pas dan kunnen we misschien een waardeoordeel geven.

Breaktest

En ben benieuwd naar de uitleg van Masi inzake de boete van Max.
"Ja, het klopt dat coureurs eerder andermans auto hebben aangeraakt. Maar we willen een voorbeeld stellen, en Verstappen is een goed voorbeeld."
Maar waarom 50.000?
"Gewoon, omdat het kan. Wie maakt ons wat? U? Ha ha ha".
Ja maar...
"Wat nou ja maar. Het gaat om het potentiële gevaar dat ervan uitgaat."
Is dat geen spijkers op laag water zoeken? Dat is in 70 jaar F1 historie toch nooit eerder gebeurd?
"Jawel, maar het zou wel kùnnen..."
Maar voor een unsafe release in de pitstraat staat 5000 euro boete. Is dit dan niet wat veel?
"Zeg smart-ass, loop es effe door."
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Weet je waar dit me trouwens aan doet denken? Ik herinner me iets met Ferrari, Maleisië. 1999 en bargeboards.  ;)

Mickey

Nou let op. Wordt Hamilton toch gewoon tweede morgen.