GP van Mexico 2021

Gestart door C.G. de Beaufort, 01 november 2021 - 11:32:52

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort




Autódromo Hermanos Rodríguez

-------------------------------------------------------------------------------------

Wolff : "Lewis will crash into Max if he has to.."

Tjonge, wat een opmerking van Wolff nu. Hamilton zal een sportieve kant moeten tonen, absoluut geen crash. Ik hoop dat Wolff dit inpepert.

https://www.mailplus.co.uk/edition/sport/formula-one/121183/toto-lewis-will-crash-into-max-if-he-has-to

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Hij had het over de laatste race van het seizoen, en een Senna-Prost-scenario. Ik denk dat zijn uitspraak helaas waarheid is. Dat hebben ze dit seizoen toch al eerder gezien - als in Monza eender welke andere rijder naast Max had gereden in de chicane, zou hij geen crash veroorzaakt hebben.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 01 november 2021 - 16:47:49
Hij had het over de laatste race van het seizoen, en een Senna-Prost-scenario. Ik denk dat zijn uitspraak helaas waarheid is. Dat hebben ze dit seizoen toch al eerder gezien - als in Monza eender welke andere rijder naast Max had gereden in de chicane, zou hij geen crash veroorzaakt hebben.
Wel een klein verschil met vroeger is dat er tegenwoordig een jury veel meer bovenop zit. Hopelijk weerhoudt dat beide lieden ervan onverstandige dingen te doen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Jeremy Clarkson bekritiseert Hamilton weer :

"But then he decided to go woke and right-on and more politically correct than a student union AGM." Continuing, Clarkson noted that "after the murder of George Floyd, he had Mercedes paint the cars black, he talks about how he's now green because he sold his jet and has urged everyone to be vegetarian.

https://formula1news.co.uk/jeremy-clarkson-tears-into-hamilton-we-all-want-to-throw-something-at-him/

Hahaha...  8)

Groet,

C.G. de Beaufort

gloudiesaurus

Ben benieuwd! Mexico is normaal Red Bull terrein. Max moet hier eigenlijk zijn voorsprong uitbreiden. Net zoals in Brazilie, ook een Red Bull baan.
Dan heeft hij een marge voor Qatar, Saudie-Arabie en Abu Dhabi.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Ik ga nergens meer vanuit. Ben benieuwd of Lewis max de eerste 2 bochten door laat komen als hij erachter zit.

C.G. de Beaufort

Héy, de 'woke' mentaliteit slaat ook op de 'kinderen' volgens Hamilton.

"When I think about, and I hear the things that come out of drivers' mouths, I do think about young kids. They are watching us and they are looking to us for inspiration and for guidance".

Hij zakt steeds verder weg en denkt aan de kinderen gedurende de race.

https://www.crash.net/f1/news/990881/1/hamilton-some-f1-drivers-radio-comments-not-good-young-kids-watching

Groet,

C.G. de Beaufort

Sabai

Wat een gepruts van rbr in de kwalificatie. Ik snap niet waarom ze zo laat en weer achter Mercedes naar buiten gingen in q3. Je zag in de voorgaande sessies al dat je ervoor moet zitten en niet erachter. Dit gaat nog een lastige klus worden voor verstappen want op de plekken waar hij kan inhalen komt hij 10kmph topsnelheid tekort ten opzichte van de Mercedes.  Hopelijk kan hij bij de start wat winnen . Maar dat zal spannend worden vermoed ik.

Mickey

Oplossing zal wel weer in een undercut liggen, maar als Mercedes wakker is, pareren ze die.

Breaktest

Cijfer voor de race: 7,5.
Ik vind wel dat team Red Bull het een beetje heeft laten liggen.  ???
Men was naar mijn mening zo gefocused op het duel Max-Lewis dat de strategie voor Perez daaronder leed. Die luidde simpelweg: zorgen dat Perez op het podium komt, maar dat was eigenlijk niet ambitieus genoeg. Al vroeg bleek dat Max-Lewis nooit een duel was en Lewis slechts aan damage control deed. Als ze vroegtijdiger de focus naar de door het publiek gedragen Perez hadden verlegd, hadden ze hem de 2e stint wellicht wat eerder binnen gehaald.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Nog een feitje: Max heeft sinds gisteren officieus de titel vice-wereldkampioen.  Bottas is definitief afgehaakt, zowel om de titel als om plaats 2. Ook voor dat laatste komt ie inmiddels 1,5 pnt tekort.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

#11
Citaat van: Breaktest op 08 november 2021 - 12:27:22
Cijfer voor de race: 7,5.
Ik vind wel dat team Red Bull het een beetje heeft laten liggen.  ???
Men was naar mijn mening zo gefocused op het duel Max-Lewis dat de strategie voor Perez daaronder leed. Die luidde simpelweg: zorgen dat Perez op het podium komt, maar dat was eigenlijk niet ambitieus genoeg. Al vroeg bleek dat Max-Lewis nooit een duel was en Lewis slechts aan damage control deed. Als ze vroegtijdiger de focus naar de door het publiek gedragen Perez hadden verlegd, hadden ze hem de 2e stint wellicht wat eerder binnen gehaald.

Als hij de ronde na Lewis binnen was gegaan was hij er waarschijnlijk net voor gekomen.  Hij had namelijk virtueel een paar tienden voorsprong. Lewis zat namelijk vast in verkeer op dat moment.

Breaktest

Citaat van: Sabai op 08 november 2021 - 16:01:08
Citaat van: Breaktest op 08 november 2021 - 12:27:22
Cijfer voor de race: 7,5.
Ik vind wel dat team Red Bull het een beetje heeft laten liggen.  ???
Men was naar mijn mening zo gefocused op het duel Max-Lewis dat de strategie voor Perez daaronder leed. Die luidde simpelweg: zorgen dat Perez op het podium komt, maar dat was eigenlijk niet ambitieus genoeg. Al vroeg bleek dat Max-Lewis nooit een duel was en Lewis slechts aan damage control deed. Als ze vroegtijdiger de focus naar de door het publiek gedragen Perez hadden verlegd, hadden ze hem de 2e stint wellicht wat eerder binnen gehaald.

Als hij de ronde na Lewis binnen was gegaan was hij er waarschijnlijk net voor gekomen.  Hij had namelijk virtueel een paar tienden voorsprong. Lewis zat namelijk vast in verkeer op dat moment.
Precies, daar doel ik op. Plus dat Hamilton zich geen collision kon veroorloven - wat voor Perez 'Het breekijzer' waarschijnlijk nog iets meer bewegingsruimte had opgeleverd.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Breaktest op 08 november 2021 - 14:08:09
Nog een feitje: Max heeft sinds gisteren officieus de titel vice-wereldkampioen.  Bottas is definitief afgehaakt, zowel om de titel als om plaats 2. Ook voor dat laatste komt ie inmiddels 1,5 pnt tekort.

Weinig ambitieus Break. ;D

Breaktest

Citaat van: Mickey op 08 november 2021 - 19:24:51
Citaat van: Breaktest op 08 november 2021 - 14:08:09
Nog een feitje: Max heeft sinds gisteren officieus de titel vice-wereldkampioen.  Bottas is definitief afgehaakt, zowel om de titel als om plaats 2. Ook voor dat laatste komt ie inmiddels 1,5 pnt tekort.

Weinig ambitieus Break. ;D
Jawel, maar iedere mijlpaal op weg naar het grotere doel mag genoemd worden. Nog een paar weekjes is ie de nieuwe Stirling Moss, dan ff een jaartje de nieuwe Raikkonen, dan de nieuwe Hakkinen, en dan weer door op de ladder.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond