GP van USA, Austin 2021

Gestart door Breaktest, 23 oktober 2021 - 19:00:43

« vorige - volgende »

Breaktest

Voor als we meningen over zus en zo hebben.
Beetje onwennig; tegen deze tijd was de kwalificatie al lang achter de rug - hetgeen ons er met de neus op wijst dat we met een echt wereldkampioenschap te maken hebben.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Het ziet er nu in elk geval minder desastreus uit dan gisteren.

Breaktest

Ik denk dat op dagen als deze Hamilton de tand des tijds begint te voelen.
Hij reed op de toppen van zijn kunnen, maakte geen enkele fout (deze keer), en de Red Bull en Mercedes waren echt wel gelijkwaardig, en toch verslagen worden.
Dan moeten we concluderen, ja Hamilton, jij ook, dat het ene poppetje toch iets beter is dan het andere.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Op dagen als gisteren moet ik zorgen dat ik schoon ondergoed bij de hand heb. ;D

Sabai

Wat een race weer ! Echt zo genieten dit jaar.

gloudiesaurus

Wat een toprace! En wat een spanning!
Top van Max Verstappen dat hij zo onder druk weet te presteren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

#6
Her en der lees je dat een betere strategie (door menig mediakanaal nogal hijgerig als 'agressieve' strategie bestempeld) Verstappen de overwinning bracht - but I don't buy it. Om de simpele reden dat je bijna niet kunt weten hoe een alternatieve strategie zou zijn uitgepakt. Toch blijven dergelijke claims je om de oren vliegen.

In het kader van de winnaar heeft altijd gelijk, zou ik natuurlijk mijn mond moeten houden. Maar ik zit nog wat data te bekijken, en 't lijkt er meer op dat Verstappen bij zijn tweede wissel drie ronden te vroeg de pits in dook (er was nog geen enkel teken van verval) en Hamilton drie ronden te laat. Een lichte miskleun van beide teams die je dus kunt wegstrepen.
Wel aantoonbaar is dat Verstappen opgeteld 3,5 seconden op Hamilton won bij zijn in- en outlaps. Je kunt dus ook stellen dat hij daar de race heeft gewonnen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Een andere mening. Max : "De laatste twee rondes waren zeker moeilijk voor de banden, want er was niet veel grip meer", vertelt de Nederlander. Gelukkig kwam het allemaal nog goed en dat kwam mede door een achterligger. "Met nog twee ronden te gaan had ik de Haas voor me en kon ik profiteren van de DRS, dus uiteindelijk wisten we vol te houden".

https://www.nieuwnieuws.nl/5154361/max-verstappen-laatste-twee-rondes-vrijwel-geen-grip-meer/

Groet,

C.G. de Beaufort



Mickey

Citaat van: Breaktest op 26 oktober 2021 - 00:23:55
Her en der lees je dat een betere strategie (door menig mediakanaal nogal hijgerig als 'agressieve' strategie bestempeld) Verstappen de overwinning bracht - but I don't buy it. Om de simpele reden dat je bijna niet kunt weten hoe een alternatieve strategie zou zijn uitgepakt. Toch blijven dergelijke claims je om de oren vliegen.

In het kader van de winnaar heeft altijd gelijk, zou ik natuurlijk mijn mond moeten houden. Maar ik zit nog wat data te bekijken, en 't lijkt er meer op dat Verstappen bij zijn tweede wissel drie ronden te vroeg de pits in dook (er was nog geen enkel teken van verval) en Hamilton drie ronden te laat. Een lichte miskleun van beide teams die je dus kunt wegstrepen.
Wel aantoonbaar is dat Verstappen opgeteld 3,5 seconden op Hamilton won bij zijn in- en outlaps. Je kunt dus ook stellen dat hij daar de race heeft gewonnen.

Je zou 'eerder naar binnen gaan omdat je klem zit maar sneller bent' ook "strategie" kunnen noemen.

Ik probeer de krantenkoppen te analyseren en selecteren door alle bijvoeglijke naamwoorden weg te denken. :)



Breaktest

Na de GP van Austin is het een stuk overzichtelijker in het kampioenschap. Alleen de top 3, jawel, ook Bottas, kan nog kampioen worden. Perez komt inmiddels 8,5 ptn te kort. Om Bottas van zich af te schudden moet Max de komende vijf GP's nog 27,5 ptn binnenharken. Zou dat lukken?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond