carrousel 2022

Gestart door Breaktest, 31 augustus 2021 - 15:17:08

« vorige - volgende »

Breaktest

Nog wat vroeg, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat we volgend jaar met dezelfde ploeg verder gaan. Ik gok dat dit 'm wordt:
2022:
Kimi > out
Bottas > Alfa Romeo
Russell > Mercedes
De Vries > Williams

Na 2022
Tsunoda > out
Ricciardo > out
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Zouden Bottas en Russell niet gewoon wisselen? In de huidige staat zou je toch liever voor Williams rijden dan voor Alfa, nee? En ik denk dat er bij Williams ook wel een wil zou moeten zijn om Bottas binnen te rijven.

BMW.WilliamsF1

Kimi stopt er mee.

https://nl.motorsport.com/f1/news/officieel-kimi-raikkonen-zegt-formule-1-na-2021-vaarwel/6658469/

Hij heeft het al in de winter besloten dat ie er na dit seizoen mee stopt.

FolkertE

Jammer, maar ook weer niet. Mooie lange carriere gehad. Misschien niet de resultaten behaald die hij had kunnen halen, maar een coureur die wel wat bracht in F1.


Overigens gaat het gerucht dat De Vries en Bottas bij Alfa gaan rijden, Russell naar Mercedes.

BMW.WilliamsF1

Ja dat las ik ook weer ergens idd. Vind alleen Bottas bij Alfa wel apart. En Nyck eigenlijk ook wel  ;D

Breaktest

De geruchten worden gekker en gekker - nu weer dat Alfa met een Mercedes motor gaat rijden. Mercedes wordt zo langzamerand de Ford Cosworth van de jaren 70 en 80.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Dat klinkt inderdaad heel gek, maar het is daarbij wel belangrijk te onthouden dat het team niet echt Alfa Romeo is. Het is in handen van een Zwitserse groep, en het gebruik van de naam Alfa Romeo is slechts een sponsordeal, die bovendien dit jaar schijnt af te lopen indien hij niet verlengd wordt. Dus als die geruchten over Mercedes-motoren kloppen, dan wordt het geen Alfa Romeo-Mercedes maar bijvoorbeeld een goeie ouwe Sauber-Mercedes.

Toch is de kans erg klein dat het zo ver komt, want er zijn nu al 4 teams op de grid met Mercedes-motoren, en daarvoor is al speciale goedkeuring nodig van alle andere teams. Dat ze er nog een vijfde bij krijgen lijkt zo goed als onmogelijk, en ik weet niet of er sprake is van het einde van een van de andere lopende deals (McLaren, Aston Martin, Williams)? Bovendien zou een wijziging van motor al lang vast moeten liggen aangezien het zo'n impact heeft op het ontwerp van de auto voor volgend jaar, dat bij alle teams natuurlijk al erg vergevorderd is op dit moment.

Breaktest

#7
Citaat van: Breaktest op 31 augustus 2021 - 15:17:08
Nog wat vroeg, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat we volgend jaar met dezelfde ploeg verder gaan. Ik gok dat dit 'm wordt:
2022:
Kimi > out
Bottas > Alfa Romeo
Russell > Mercedes
De Vries > Williams

Na 2022
Tsunoda > out
Ricciardo > out
Kogel door de kerk: Bottas naar Alfa.
Morgen waarschijnlijk aankondiging Russell
Ja, ik ga hier even voor de glorie want qua pole voorspellingen gaat 't de laatste tijd niet zo best   :D
Update:
Russell > Mercedes zojuist ook afgestreept.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort


Eindelijk is het zover, Bottas gaat naar Alfa Romeo waar hij de plaats van Raikkonen inneemt, Russell wordt de teammate van Hamilton bij Mercedes.

https://www.telegraph.co.uk/formula-1/2021/09/06/valtteri-bottas-switch-mercedes-alfa-romeo-confirmed-now-george/

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Gênant. Williams is m.i. een beter team dan Alfa momenteel, maar was dan blijkbaar gewoonweg niet geïnteresseerd in Bottas. Deze laatste zou mijns inziens beter zijn heil zoeken in de WEC in plaats van achterhoedegevechten te gaan verliezen in een Alfa.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 06 september 2021 - 18:30:47
Gênant. Williams is m.i. een beter team dan Alfa momenteel, maar was dan blijkbaar gewoonweg niet geïnteresseerd in Bottas. Deze laatste zou mijns inziens beter zijn heil zoeken in de WEC in plaats van achterhoedegevechten te gaan verliezen in een Alfa.
In mijn beleving was dat vroeger wat gebruikelijker dan nu: je klimt je weg naar de top, en als daar op een gegeven moment geen plaats meer is promoveer je jezelf naar een andere klasse. Maar tegenwoordig is het zitten en zitten blijven tot je eruit geschopt wordt. De praktijk leert dat hooguit kampioenen wel eens vrijwillig de uitgang kiezen - in de veronderstelling dat ze makkelijk weer terugkomen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Scuderia AlphaTauri gaat door met Pierre Gasly en Yuki Tsunoda in 2022.

https://www.telegraaf.nl/sport/1333681909/alpha-tauri-gaat-door-met-duo-pierre-gasly-en-yuki-tsunoda

Groet,

C.G. de Beaufort




Mickey


Sabai

Ik hoop wel dat ze hem net als Rosberg destijds laten racen en niet als Bottas in dienst van Hamilton.  Anders is het zonde van zijn talent.

Mickey

Russell lijkt mij niet de jongen om zich te laten knechten. Dat zou ook ten koste gaan van zijn eigen progressie.