Spa 2021, de race die niet gereden werd?

Gestart door Mickey, 29 augustus 2021 - 17:03:34

« vorige - volgende »

Breaktest

Okee, laten we ervan uitgaan dat racen echt onmogelijk is - dan nog vind ik dat hier sprake is van een organisatorische flater.
Je weet als FIA nl vooraf dat er op de kalender een paar races zijn met een hoog risicoprofiel - te weten Belgiƫ, Suzuka (en Duitsland).
Voor die races moet je dus een back-up plan hebben. Bijvoorbeeld uren naar voren halen, racen op maandag, of speciaal daarvoor een inhaalweekend op de kalender vrijhouden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Eens. En juist op dit niveau, het allerhoogste niveau, mag je van een wedstrijdleiding en organisatie verwachten dat ze met een dergelijk scenario rekening hadden moeten houden.

Fietser

#17
Citaat van: Breaktest op 30 augustus 2021 - 11:58:51
En dan nog die praatzieke Mol die er een overtreffende trap van nikserigheid tegenaan gooit.
Dan heb ik geluk gehad. Keek nml. naar Canvas die het waterballet urenlang live uitzond. Inclusief prettig behoudend commentaar.
Trouwens, ook op Canvas was zondagavond de docu 'Superswede' te zien. Anderhalf uur lang mooie beelden van Ronnie Peterson (en tijdgenoten). Genoten!

Breaktest

Citaat van: Fietser op 30 augustus 2021 - 13:12:11
Citaat van: Breaktest op 30 augustus 2021 - 11:58:51
En dan nog die praatzieke Mol die er een overtreffende trap van nikserigheid tegenaan gooit.
Dan heb ik geluk gehad. Keek nml. naar Canvas die het waterballet urenlang live uitzond. Inclusief prettig behoudend commentaar.
Trouwens, ook op Canvas was zondagavond de docu 'Superswede' te zien. Anderhalf uur lang mooie beelden van Ronnie Peterson (en tijdgenoten). Genoten!
Van Mol wil je dat ie betaald wordt om z'n bek te houden...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Breaktest op 30 augustus 2021 - 13:36:51
Citaat van: Fietser op 30 augustus 2021 - 13:12:11
Citaat van: Breaktest op 30 augustus 2021 - 11:58:51
En dan nog die praatzieke Mol die er een overtreffende trap van nikserigheid tegenaan gooit.
Dan heb ik geluk gehad. Keek nml. naar Canvas die het waterballet urenlang live uitzond. Inclusief prettig behoudend commentaar.
Trouwens, ook op Canvas was zondagavond de docu 'Superswede' te zien. Anderhalf uur lang mooie beelden van Ronnie Peterson (en tijdgenoten). Genoten!
Van Mol wil je dat ie betaald wordt om z'n bek te houden...

Ben benieuwd of hij meegaat naar de nieuwe provider.

C.G. de Beaufort

Ja, ja, Helmut van RB heeft te kennen gegeven dat Max een 1/2 punt verdient met de 'snelste ronde' in Spa. Ieder punt, in dit geval een een halve, kan de uitkomst geven gezien het wereldkampioenschap van Max.

Verstappen's 3:27.071 is the quickest of the laps set by all the drivers during the lap that is being used to determine the classification. "We'll check that, we'd like to have half the point," Helmut Marko told Motorsport-Magazin on Monday after the race, suggesting that the team may explore the possibility of whether they can add to the 12.5 points awarded to Verstappen at the end of the race.

https://racingnews365.com/who-got-the-belgian-gp-fastest-lap-helmut-marko-believes-it-should-be-max-verstappen

Groet,

C.G. de Beaufort



Breaktest

Gasly heeft ook een aardige insteek die ik nog niet eerder had gehoord: verminder de opgeworpen spray - die zorgt immers voor 't slechte zicht.
Alleen hoe je dat moet doen staat er niet natuurlijk bij.
Je kunt aan opzetstukken als spatborden of spatlappen denken - het is ongetwijfeld mogelijk 't water meer zijdelings of omlaag te laten weglopen. Alleen heeft dat ook weer een nadeel - de verdamping gaat dan minder snel dus zal het langer duren voor de baan opdroogt.     
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Het zou te stom voor woorden zijn als ze het al niet gebruiken, maar er zijn tegenwoordig waterafstotende coatings van zeer hoge kwaliteit.

Ik gebruik zelf bijvoorbeeld Rain-X op de voorruit van mijn auto, dat zorgt ervoor dat je boven de 80km/u je ruitenwissers niet hoeft te gebruiken en je toch perfect zicht houdt. Zelfs als je in de stromende regen een vrachtwagen inhaalt bijvoorbeeld.

Breaktest

#23
Citaat van: Mickey op 31 augustus 2021 - 15:58:49
Het zou te stom voor woorden zijn als ze het al niet gebruiken, maar er zijn tegenwoordig waterafstotende coatings van zeer hoge kwaliteit.

Ik gebruik zelf bijvoorbeeld Rain-X op de voorruit van mijn auto, dat zorgt ervoor dat je boven de 80km/u je ruitenwissers niet hoeft te gebruiken en je toch perfect zicht houdt. Zelfs als je in de stromende regen een vrachtwagen inhaalt bijvoorbeeld.
Ja ik ken het, maar ik denk dat Gasly niet zijn vizier bedoelde, maar die dertig meter dikke waterspray voor je die maakt de je de auto zelf niet meer ziet.
https://nl.motorsport.com/f1/news/f1-moet-problemen-spray-oplossen-pierre-gasly/6657653/
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ja, je hebt gelijk ook.

Er wordt letterlijk een mistlaag opgeworpen.


Mickey

Spatborden lijkt me niet gek, al brengt dat misschien weer andere problemen mee. Bijvoorbeeld minder afvoer doordat de band ook het 'opgevangen' water weer te verwerken krijgt en de baan zal minder snel opdrogen. En wellicht totaal verstoorde aerodynamica?