GP van Hongarije

Gestart door BMW.WilliamsF1, 30 juli 2021 - 11:49:04

« vorige - volgende »

Sabai

#15
Citaat van: Mickey op 02 augustus 2021 - 13:31:10
Verstappen had als hij niet zoveel pech zou hebben gehad, inmiddels wel een voorsprong van een punt of vijftig kunnen hebben. Had 'ie de rest van het jaar alleen maar bij Hamilton in de buurt hoeven te blijven en wellicht nog een paar races winnen om WK te worden.

Inmiddels is hij twee keer op rij door toedoen van een Mercedes heel veel punten misgelopen. Bottas was vrij om elk risico van de wereld te nemen. En dat deed hij. Hij had voor zijn team geen betere fout kunnen maken. Het is nota bene de tweede keer op rij dat Mercedes winst haalt uit een eigen fout. En als bonus kijkt Red Bull ook nog eens tegen gridstraffen aan.

Ik bedoel maar te zeggen: natúúrlijk moet de impact van een crash bepalend zijn voor de strafmaat. Of vinden we het allemaal echt part of the game?

Je kan er weinig aan veranderen. Ik denk dat RBR gewoon wat slimmer moet gaan werken en zich niet gek moet laten maken.  Enerzijds vind ik Hamilton een lul. Maar aan de andere kant heb ik ook wel respect voor hoe hij vecht voor het kampioenschap. Hij geeft echt alles.

BMW.WilliamsF1

En dan niet te vergeten de extra kosten om al die schade te repareren. Binotto heeft al geroepen dat de veroorzakers deze schade moeten betalen, vind ik geen slecht idee. Red Bull denk ik ook niet  ;)

Breaktest

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 02 augustus 2021 - 19:47:48
En dan niet te vergeten de extra kosten om al die schade te repareren. Binotto heeft al geroepen dat de veroorzakers deze schade moeten betalen, vind ik geen slecht idee. Red Bull denk ik ook niet  ;)
Dat lijkt me een brug te ver. Wat misschien meer politiek haalbaar is dat je opgezadelde reparatiekosten buiten de budgetnorm mag houden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Citaat van: Mickey op 02 augustus 2021 - 13:31:10
Verstappen had als hij niet zoveel pech zou hebben gehad, inmiddels wel een voorsprong van een punt of vijftig kunnen hebben. Had 'ie de rest van het jaar alleen maar bij Hamilton in de buurt hoeven te blijven en wellicht nog een paar races winnen om WK te worden.

Inmiddels is hij twee keer op rij door toedoen van een Mercedes heel veel punten misgelopen. Bottas was vrij om elk risico van de wereld te nemen. En dat deed hij. Hij had voor zijn team geen betere fout kunnen maken. Het is nota bene de tweede keer op rij dat Mercedes winst haalt uit een eigen fout. En als bonus kijkt Red Bull ook nog eens tegen gridstraffen aan.

Ik bedoel maar te zeggen: natúúrlijk moet de impact van een crash bepalend zijn voor de strafmaat. Of vinden we het allemaal echt part of the game?
Dit lijkt me een ad-hoc betoog, ingegeven door de emotie van het moment - waarom kom je daar nu pas mee, en niet bij eerdere schades?
Deze richting lijkt mij een wespennest waarvan de consequenties niet zijn te overzien.
Denk even aan dit: Bv hoe meer je naar achteren staat, en hoe dieper je de portemonnee mag trekken als het fout gaat - terwijl juist dat de meer armlastige teams zijn. Een nummer 1 daarentegen kan zich evenzeer verremmen, maar komt er dan vrij wel zeker zonder aanvullende kosten vanaf.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Citaat van: Breaktest op 02 augustus 2021 - 23:03:26Dat lijkt me een brug te ver. Wat misschien meer politiek haalbaar is dat je opgezadelde reparatiekosten buiten de budgetnorm mag houden.

Dat is tot op zekere hoogte zo. De ene crash is de andere niet, maar elke keer dat een auto de finish niet haalt, mag dat team 100.000 dollar meer uitgeven. Daarom werd Pérez net voor het einde van de sprintrace in Silverstone naar binnen geroepen.

Mickey

Citaat van: Breaktest op 02 augustus 2021 - 23:19:54
Citaat van: Mickey op 02 augustus 2021 - 13:31:10
Verstappen had als hij niet zoveel pech zou hebben gehad, inmiddels wel een voorsprong van een punt of vijftig kunnen hebben. Had 'ie de rest van het jaar alleen maar bij Hamilton in de buurt hoeven te blijven en wellicht nog een paar races winnen om WK te worden.

Inmiddels is hij twee keer op rij door toedoen van een Mercedes heel veel punten misgelopen. Bottas was vrij om elk risico van de wereld te nemen. En dat deed hij. Hij had voor zijn team geen betere fout kunnen maken. Het is nota bene de tweede keer op rij dat Mercedes winst haalt uit een eigen fout. En als bonus kijkt Red Bull ook nog eens tegen gridstraffen aan.

Ik bedoel maar te zeggen: natúúrlijk moet de impact van een crash bepalend zijn voor de strafmaat. Of vinden we het allemaal echt part of the game?
Dit lijkt me een ad-hoc betoog, ingegeven door de emotie van het moment - waarom kom je daar nu pas mee, en niet bij eerdere schades?
Deze richting lijkt mij een wespennest waarvan de consequenties niet zijn te overzien.
Denk even aan dit: Bv hoe meer je naar achteren staat, en hoe dieper je de portemonnee mag trekken als het fout gaat - terwijl juist dat de meer armlastige teams zijn. Een nummer 1 daarentegen kan zich evenzeer verremmen, maar komt er dan vrij wel zeker zonder aanvullende kosten vanaf.

Dat is het ook. ;-)

Het is namelijk voor zover ik mij kan herinneren niet eerder voorgevallen, dat de richting waarin een wereldkampioenschap zich ontwikkelt, in twee opeenvolgende races volledig te gunste van nota bene de veroorzakende partij van de schade is omgedraaid.

Je zou moeten kijken naar wat wel haalbaar is en ik heb het niet per se over geldstraffen of kosten van schade verhalen. Maar die fopstraffen voor voorvallen met grote gevolgen voor het klassement moeten echt heroverwogen worden.


C.G. de Beaufort

#21
Citaat van: Breaktest op 02 augustus 2021 - 23:03:26
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 02 augustus 2021 - 19:47:48
En dan niet te vergeten de extra kosten om al die schade te repareren. Binotto heeft al geroepen dat de veroorzakers deze schade moeten betalen, vind ik geen slecht idee. Red Bull denk ik ook niet  ;)
Dat lijkt me een brug te ver. Wat misschien meer politiek haalbaar is dat je opgezadelde reparatiekosten buiten de budgetnorm mag houden.

Dat vind ik ook. De FIA moet hierop een antwoord geven. Ook gezien de extra motor die hiervoor ingezet gaat worden. Ik ben benieuwd.

Groet,

C.G. de Beaufort




C.G. de Beaufort

#22

C.G. de Beaufort

The article written by Clarkson, points out how childish Hamilton has become. Pointing out that Hamilton spent a long time behind the incredible defensive driving of Fernando Alonso, moaning on the radio that the Spaniard was cheating, Clarkson believes Hamilton needs his bottom smacked like a naughty schoolboy. Perhaps the most controversial part being that after the race, Hamilton was held to 3rd place and appeared 'unwell'.



Clarkson wrote:

"He, [Hamilton] flopped about on the podium, claiming he has "long Covid", which seems to me to be another way of saying "Please ignore Esteban Ocon, the rookie who just beat me. I'm the real hero and don't you forget it". "Well I'm sorry Lewis, but if you behave like that you aren't. Oh and pay your taxes".

Clarkson wederom. Hamilton behoort niet tot zijn gast.

Groet,

C.G. de Beaufort