GP van Hongarije

Gestart door BMW.WilliamsF1, 30 juli 2021 - 11:49:04

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Er was nog geen race topic, dus bij deze :)

Max gaat in VT1 iig goed met de gefixte motor. Hopelijk kan ie op de baan antwoord geven op alles wat 2 weken geleden gebeurd is. Pole en overwinning lijkt me wel iets ;)

Sabai

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 30 juli 2021 - 11:49:04
Er was nog geen race topic, dus bij deze :)

Max gaat in VT1 iig goed met de gefixte motor. Hopelijk kan ie op de baan antwoord geven op alles wat 2 weken geleden gebeurd is. Pole en overwinning lijkt me wel iets ;)

Hebben ze dezelfde motor? Ik las gisteren nog dat ze nog steeds niet weten of die gered kon worden.

Mickey

Niet voor het eerst dat Red Bull zich erin laat tillen. Ik snap niet waarom ze niet kostte wat kost voor die Mercs de pitstraat uit komen. Stupid.

Overigens geloof ik niet dat het resultaat dan ook anders was geweest. Wordt lastig morgen, zeker als ze na de eerste ronde nog achter de Mercs zitten.

Verontrustend wel dat Mercedes flink sneller lijkt op een circuit waar Red Bull als favoriet geldt.

C.G. de Beaufort

Hamilton ging langzaam rijden voordat de tijd voor de kwalificatie over was zodat Max en Perez voor snot zou rijden. Bij Max lukte dat niet, bij Perez dus wel. Ik vraag mij op welke band Hamilton gaat rijden bij de start... de zachtste en, mag dat eigenlijk wel, de zachtste? Enfin, de strijd is gestart.

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

#4
Walgelijke tactiek van Hamilton, dit was niet anders dan wat Alonso tegen hem deed in 2007. Opzettelijk traag rijden om een tegenstander te hinderen, niet om voor zichzelf een goede plek te vinden of om zijn ronde optimaal voor te bereiden. Dan ook nog in zijn 'snelle ronde' 2 seconden trager gaan rijden dan normaal, ik vermoed dat dat ook ze zal geweest zijn om Max de schone lucht te ontnemen. Een gridstraf lijkt mij op zijn plaats.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 31 juli 2021 - 17:26:48Ik vraag mij op welke band Hamilton gaat rijden bij de start... de zachtste en, mag dat eigenlijk wel, de zachtste?

De beide Mercedessen starten op mediums, alle anderen in de top-10 op zachte banden. Dat kan Verstappen een voordeel opleveren in de sprint richting de eerste bocht, maar als een Mercedes na de eerste bocht op kop rijdt, lijkt dat me een groot voordeel.

Mickey

Over perspectief gesproken. Ik wijt dit volledig aan een slechte strategie van Red Bull. Geef Lewis een halve kans en hij naait je. Dat had je kunnen weten, zeker na de laatste race.

En ik denk niet dat Red Bull omgekeerd wel het braafste jongetje van de klas zou zijn.

Jozef

Inderdaad, Red Bull had daar niet hoeven te zitten en had dit dus zelf kunnen voorkomen. Maar dat betekent niet dat het oké is voor een ander om misbruik te maken van de situatie. Als ik 's nachts mijn voordeur open laat staan, dan is dat geen vrijbrief voor dieven om mijn woonkamer leeg te roven.

Dit was je reinste onsportiviteit en daar heb ik een ontzettende afkeer van.

Ik zou graag wel een keer beelden van de volledige ronde bekijken, misschien dat ik mijn mening nog bijstel indien blijkt dat de Red Bulls er nog gemakkelijk langs hadden gekund. Maar ik vermoed dat dit geen optie was.

Mickey

Verschil is wel dat je huiskamer leegroven toch echt tegen de wet is. Deze actie was onsportief, maar binnen de regels.

Jozef

Dit schijnt de tracker te zijn van F1.com (F1 TV Pro, geloof ik). Dit schetst toch wel een ander beeld: Hamilton start zijn snelle ronde wanneer Bottas aan het remmen is voor bocht 1. Dat is dezelfde afstand die alle anderen ook lieten tot hun voorganger (met uitzondering van Leclerc).

Als dit echt is, dan heeft niemand iets verkeerds gedaan.

https://streamable.com/7jua27

Jozef

#9
Vettel gediskwalificeerd, 0.7 liter te weinig benzine aan boord na de race.

Wat een waanzinnige race wel. Dat heb je soms toch in Hongarije... gek circuit waar je in principe niet kunt inhalen en toch soms van die memorabele races krijgt. Bottas de kluns, Hamilton de iets mindere maar toch nog altijd behoorlijke kluns, Alonso de ster van de dag en Ocon de held. Een race die we ons nog lang zullen herinneren.

C.G. de Beaufort

Horner van RB was enorm positief over Alonso "Daarnaast hield Fernando Alonso Lewis goed op, het leek wel alsof hij ook voor Red Bull reed...."

https://www.telegraaf.nl/sport/1876865137/red-bull-teambaas-christian-horner-baalt-hier-moet-de-fia-naar-kijken

Misschien iets voor volgend jaar Horner, wanneer Perez tegenvalt?

Groet,

C.G. de Beaufort


BMW.WilliamsF1

haha Alonso was wel lekker bezig ja :)

Sabai

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 02 augustus 2021 - 10:23:34
haha Alonso was wel lekker bezig ja :)

Idd die geeft niet zomaar op. Even de hoogtepunten terug gekeken.  Maar Verstappen heeft gewoon pech. En Bottas zou een race aan de kant gezet moeten worden. Dit is namelijk niet de eerste keer dat hem dit overkomt.Soms moet je gewoon je plek opgeven als je een fout maakt. En Hamilton heeft zoals gewoonlijk het geluk aan zijn kant. Maarja kan ook een keer omdraaien. Wel lekker spannend seizoen zo.

Breaktest

Citaat van: Sabai op 02 augustus 2021 - 11:53:35
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 02 augustus 2021 - 10:23:34
haha Alonso was wel lekker bezig ja :)

Idd die geeft niet zomaar op. Even de hoogtepunten terug gekeken.  Maar Verstappen heeft gewoon pech. En Bottas zou een race aan de kant gezet moeten worden. Dit is namelijk niet de eerste keer dat hem dit overkomt.Soms moet je gewoon je plek opgeven als je een fout maakt. En Hamilton heeft zoals gewoonlijk het geluk aan zijn kant. Maarja kan ook een keer omdraaien. Wel lekker spannend seizoen zo.
Voor een soortgelijk incident kreeg Grosjean destijds inderdaad een ban voor 1 race. Maar je zou de actie ook met die van Hamilton in Silverstone kunnen vergelijken, en dan is het wel meer in lijn. Eigenlijk is er geen touw aan vast te knopen, die straffen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Verstappen had als hij niet zoveel pech zou hebben gehad, inmiddels wel een voorsprong van een punt of vijftig kunnen hebben. Had 'ie de rest van het jaar alleen maar bij Hamilton in de buurt hoeven te blijven en wellicht nog een paar races winnen om WK te worden.

Inmiddels is hij twee keer op rij door toedoen van een Mercedes heel veel punten misgelopen. Bottas was vrij om elk risico van de wereld te nemen. En dat deed hij. Hij had voor zijn team geen betere fout kunnen maken. Het is nota bene de tweede keer op rij dat Mercedes winst haalt uit een eigen fout. En als bonus kijkt Red Bull ook nog eens tegen gridstraffen aan.

Ik bedoel maar te zeggen: natúúrlijk moet de impact van een crash bepalend zijn voor de strafmaat. Of vinden we het allemaal echt part of the game?