Nieuw format: Sprintrace, yay or nay?

Gestart door Mickey, 11 juli 2021 - 09:48:52

« vorige - volgende »

Wat verwacht je van het nieuwe format?

Geweldig, ik kijk er naar uit!
Ik weet nog niet of het wat toevoegt.
Nee! Nog meer dominantie van de topteams!
Pffff. Onnodig ingewikkeld allemaal. Is het al zondagmiddag?

Mickey

Het laatste probeerseltje met een ander kwalificatieformat in 2016, was bepaald geen succes. Wat gaat dit brengen?

Ik kijk geen F2, dus mijn verwachtingen zijn eigenlijk alleen gebaseerd op eigen aannames. Ik zit een beetje tussen stelling 3 en 4.

Het meest voor de hand liggende is toch dat je startopstelling er in volgorde uit komt te zien als een raceuitslag? Dan weet je dus meer dan nu wat je kan verwachten. Bij de huidige Q heb je nog de onvoorspelbaarheid van de coureur met een slechte dag, of juist een hele goede. Die onvoorspelbaarheid is straks weg.

Samenvatting; ik vind het een leuk experiment, maar denk dat het daarbij zal moeten blijven.

Jullie verwachtingen?


Henk1987

Ik weet niet goed wat ik van moet verwachten, we gaan het wel zien.
Kwalificatie is het onderdeel die naar mijn inziens niet veranderd hoeft te worden.

Wat volgens mij wel leuk is dat de teams minder voorbereiding krijgen, je hebt maar 1 training voor kwalificatie.
Natuurlijk kunnen teams in de tweede vrije training nog iets aanpassen voor de sprintrace maar door het format te veranderen krijgen we misschien wat verrassingen.


BMW.WilliamsF1

Ik wil het wel een kans geven, maar denk dat het gewoon treintje rijden wordt. Teams zullen wel tegen coureurs zeggen om op hun voorvleugels te letten, want dat haal je na een pitstop nooit meer in als je achteraan ligt en daar ook moet starten op zondag  :)

Maar goed, ik geef het een kans. De vrije bandenkeuze kan het leuk maken.

Breaktest

Ik ben op zich niet uitgekeken op het huidige kwalificatieformat, maar experimenteren kan nooit kwaad. Ik vind dat ze het beter aanpakken dan vorige keer - met een ruime aankondiging en beperkt mandaat. Ik heb werkelijk geen idee wat ik ervan moet verwachten en of teams in staat zijn het strategisch te saboteren, zoals vorige keer.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Wat het spannend zou kunnen maken is volgens mij vooral de kortere tijd om zich voor te bereiden. Je kan na de eerste dag niets meer wijzigen aan de afstelling toch?

BMW.WilliamsF1

VT2 is op de zaterdag, dus dan mag je nog wel dingen aanpassen zou je denken anders heeft die VT2 ook geen zin :)

Mickey

Aha, nou, dan gaat het dus geen reet uitmaken. :D

Jozef

Na dit weekend weet ik nog steeds niet of het iets toevoegt. Ik had niet het idee dat de sprintrace boeiender was dan de gemiddelde normale race. Daartegenover staat dat de kwalificatie me minder kon bekoren gewoon omdat ze minder belangrijk is geworden. Al bij al heb ik dus het gevoel dat er wordt gekozen voor kwantiteit boven kwaliteit, en dat vind ik wel jammer.

Breaktest

Ik ben er wèl uit dat het wel iets toevoegt. Per saldo wordt 1 dodelijk saaie Free Practice ingeruild door een minirace.
Dat lijkt me een win-winsituatie.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Die oefensessies liet ieder normaal mens ( :P ) toch al wel aan zich voorbijgaan. Nu het een kwalificatie is, zit ik gewrongen: de sessie is vrij onbelangrijk dus ik zou 'm gewoon kunnen overslaan, maar toch weer net belangrijk genoeg om een "Fear Of Missing Out" te creëren. Dus moet ik nu kijken of niet? Het dilemma alleen al is voldoende voor mij om te zeggen: laat die sprintraces maar achterwege. ;D

Breaktest

Citaat van: Jozef op 19 juli 2021 - 19:07:21
Die oefensessies liet ieder normaal mens ( :P ) toch al wel aan zich voorbijgaan. Nu het een kwalificatie is, zit ik gewrongen: de sessie is vrij onbelangrijk dus ik zou 'm gewoon kunnen overslaan, maar toch weer net belangrijk genoeg om een "Fear Of Missing Out" te creëren. Dus moet ik nu kijken of niet? Het dilemma alleen al is voldoende voor mij om te zeggen: laat die sprintraces maar achterwege. ;D
Doet me denken aan een zeer oud reclamefilmpje waarin het 'vreselijke' dilemma werd gesteld of yoghurt om te eten of te drinken was.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Vond het wel leuk, die sprintrace. Maar voor en af toe, niet elk weekend. Daarvoor voegt het ook weer te weinig toe.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai


Jozef

Citaat van: Breaktest op 20 juli 2021 - 12:58:43
Citaat van: Jozef op 19 juli 2021 - 19:07:21
Die oefensessies liet ieder normaal mens ( :P ) toch al wel aan zich voorbijgaan. Nu het een kwalificatie is, zit ik gewrongen: de sessie is vrij onbelangrijk dus ik zou 'm gewoon kunnen overslaan, maar toch weer net belangrijk genoeg om een "Fear Of Missing Out" te creëren. Dus moet ik nu kijken of niet? Het dilemma alleen al is voldoende voor mij om te zeggen: laat die sprintraces maar achterwege. ;D
Doet me denken aan een zeer oud reclamefilmpje waarin het 'vreselijke' dilemma werd gesteld of yoghurt om te eten of te drinken was.

Verdorie Breaktest, wilde ik net gaan slapen, kom je met zoiets dat me urenlang wakker kan houden! :-X