GP van Monaco 2021

Gestart door Jozef, 22 mei 2021 - 16:19:57

« vorige - volgende »

Jozef

Dat was een boeiende kwalificatiesessie. Ferrari en Verstappen kort bij elkaar, Hamilton die het duidelijk lastig heeft, ook ten opzichte van zijn teamgenoot.

Op een schaal van 0 tot 100%, hoe zeker zijn jullie ervan dat Leclerc opzettelijk crashte? Ik zeg 90 tot 95%.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 22 mei 2021 - 16:19:57
Dat was een boeiende kwalificatiesessie. Ferrari en Verstappen kort bij elkaar, Hamilton die het duidelijk lastig heeft, ook ten opzichte van zijn teamgenoot.

Op een schaal van 0 tot 100%, hoe zeker zijn jullie ervan dat Leclerc opzettelijk crashte? Ik zeg 90 tot 95%.
Als het al opzettelijk is, zal het onbewust opzettelijk zijn. Als zijn aandrijving kapot is wordt het toch vijf plaatsen terug.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Arthur

0% opzettelijk, je gaat je auto niet in de muur zetten, kan ik me onmogelijk voorstellen! Los van sportiviteit zou je, als je dan zo onsportief bent, de auto ergens parkeren onder het mom van een stuur/remfout.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Het is niet de eerste keer dat iemand op die plek en op die manier crasht, maar het probleem is, Leclerc zat er zó ver naast dat het haast niet per ongeluk kan zijn. Het was geen kwestie van een paar millimeter of zelfs een paar centimeter, hij sneed de bocht echt minstens 10 centimeter te veel af. Het enige wat er per ongeluk aan was, is volgens mij dat hij iets harder klapte dan de bedoeling was. Want met zo'n zijwaartse klap op je achterwiel, riskeer je inderdaad dat je versnellingsbak voor de schroot is. Dat zou wel een erg mooi gevalletje van karma zijn, overigens.

Mickey

Niet opzettelijk, maar wel een rondje van 'de dood of de gladiolen' waarbij de dood een prima optie is.

Geen opzet ook, omdat het risico op schade aan de bak substantieel is.

Arthur

Als je zoiets opzettelijk doet [in de muur rijden] dan neem je toch een stevige gok waarbij ik denk dat je er wellicht net iets [onbedoeld weliswaar] te veel ingaat [?] en de kans op meer schade dan je lief is. Ik kan me niet voorstellen dat je zo'n risico neemt?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Je oefent ook niet elke dag om gecontroleerd te crashen. Ik denk dat hij hoopte op een zacht tikje, net genoeg om zijn voorwiel krom te zetten, zonder verder veel erg. Helaas werd het beoogde zachte tikje iets te hard, met wat meer schade tot gevolg.

Ik vind het écht moeilijk te geloven dat dit per ongeluk was. Een heuse rookiefout die iemand als Leclerc niet meer zou maken. Wat betreft het argument dat hij dit risico niet zou nemen en dat hij hem gewoon ergens zou parkeren... dat deed Schumacher hem voor in 2006 en die mocht van de stewards helemaal achteraan starten de volgende dag. Rosberg kwam er in 2014 wel mee weg, maar iedereen weet dat het opzettelijk was en dat kleefde aan zijn reputatie. Ik denk dat Leclerc beter zijn best wilde doen om het er te doen uitzien als een echt ongeluk.

Mickey

Hoe achterlijk denk je dat hij is? Juist omdat je er niet op kan oefenen ga je dat risico niet nemen.

Dat je de gedachte aanvankelijk heel even bij je opkomt is te billijken. Dat je er na een nachtje slapen met je volle verstand nog zo over denkt, plaatst je voor mij in een club mensen dat denkt dat Bill Gates ons allemaal met minibots injecteert en 5G je hersenen frituurt.


Mickey

Een rookiefout die wonderkind Verstappen trouwens twee keer maakte, als aanvullend argument om de onwaarschijnlijk van opzet te duiden.

C.G. de Beaufort


Jozef

Citaat van: Mickey op 23 mei 2021 - 12:11:23
Een rookiefout die wonderkind Verstappen trouwens twee keer maakte, als aanvullend argument om de onwaarschijnlijk van opzet te duiden.

Verstappen maakte die fout toen hij 13 was of zo. Leclerc is een tikkeltje ervanerer.

Mickey

Citaat van: Jozef op 23 mei 2021 - 15:02:59
Citaat van: Mickey op 23 mei 2021 - 12:11:23
Een rookiefout die wonderkind Verstappen trouwens twee keer maakte, als aanvullend argument om de onwaarschijnlijk van opzet te duiden.

Verstappen maakte die fout toen hij 13 was of zo. Leclerc is een tikkeltje ervanerer.

Sure. In 2018.

Je verkondigt onzin. Ik zou m'n keutel intrekken.

C.G. de Beaufort

Versnellingsbak zorgt voor problemen. Daardoor kon LeClerc niet meer starten in Monaco.

https://racingnews365.com/leclerc-has-gearbox-issues

Groet,

C.G. de Beaufort




Jozef

Een vrije training is ook nog wat anders dan een allerlaatste ronde in een kwalificatiesessie. Het kwam hem allemaal razend goed uit... tot een half uurtje voor de start van de race. Dat is van een schoonheid waar ik wel van kan genieten.

Mickey

Daarom stond hij natuurlijk ook met tranen in zijn ogen naar het podium van Sainz te kijken net. Dat 'ie het zelf met opzet verkloot heeft.