Ziggo verliest uitzendrechten Formule 1

Gestart door C.G. de Beaufort, 18 mei 2021 - 13:19:26

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

De kogel is door de kerk.

https://nl.motorsport.com/f1/news/f1-rechten-nederland-nent-2022-ziggo/6511189/

6 races (waar onder Zandvoort) worden gratis uitgezonden en F1 TV Pro blijft beschikbaar in Nederland. Dus dat is positief.

BMW.WilliamsF1


gloudiesaurus

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 21 mei 2021 - 11:13:44
https://www.formule1.nl/nieuws/nent-topman-peter-norrelund-formule-1-is-meer-dan-alleen-max-verstappen/

Kan weleens interessant worden, hopelijk met de juiste mensen op locatie en in de studio.

Precies studio op het circuit, studio in Amsterdam, pitreporter, klinkt goed. Wat dan weer wat minder klinkt is dat ze het vooral vanuit Scandinavie willen maken.
Ben benieuwd wat het gaat kosten, Formule1.nl denkt 15 euro per maand.

Als ze 30 miljoen per jaar hebben betaald, dan hebben ze 166.000 abbonees nodig om quitte te kunnen spelen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 21 mei 2021 - 14:38:01
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 21 mei 2021 - 11:13:44
https://www.formule1.nl/nieuws/nent-topman-peter-norrelund-formule-1-is-meer-dan-alleen-max-verstappen/

Kan weleens interessant worden, hopelijk met de juiste mensen op locatie en in de studio.

Precies studio op het circuit, studio in Amsterdam, pitreporter, klinkt goed. Wat dan weer wat minder klinkt is dat ze het vooral vanuit Scandinavie willen maken.
Ben benieuwd wat het gaat kosten, Formule1.nl denkt 15 euro per maand.

Als ze 30 miljoen per jaar hebben betaald, dan hebben ze 166.000 abbonees nodig om quitte te kunnen spelen.

Die zullen ze wel krijgen. Zelf verwachten ze 4,5 miljoen abonnees in 2024. Dat is wel wat optimistisch lijkt mij. Mij maakt het niet uit .Ik kijk altijd via een stabiele gratis live stream met Engels commentaar.

BMW.WilliamsF1

Ja, maar dan hebben ze alleen de kosten van de rechten er pas uit. Het maken van een programma kost ook wel een aardig bedragje. Zeker met een flink team op locatie.

Maar goed, als ze abonnementen hebben voor meerdere personen, zoals Netflix met family accounts enz dan is die 15 euro nog wel te delen.

Ik zat op de site van Viaplay te kijken en zag dat in Litouwen en wat landen in die omgeving daar het pakket 9,99 per maand kost. Aangezien NL wel wat hogere salarissen heeft kan het wel tegen de 15 aan gaan lopen, maar das eigenlijk net zo duur als Ziggo Sport Totaal.

BMW.WilliamsF1

Citaat van: Sabai op 21 mei 2021 - 17:22:46
Citaat van: gloudiesaurus op 21 mei 2021 - 14:38:01
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 21 mei 2021 - 11:13:44
https://www.formule1.nl/nieuws/nent-topman-peter-norrelund-formule-1-is-meer-dan-alleen-max-verstappen/

Kan weleens interessant worden, hopelijk met de juiste mensen op locatie en in de studio.

Precies studio op het circuit, studio in Amsterdam, pitreporter, klinkt goed. Wat dan weer wat minder klinkt is dat ze het vooral vanuit Scandinavie willen maken.
Ben benieuwd wat het gaat kosten, Formule1.nl denkt 15 euro per maand.

Als ze 30 miljoen per jaar hebben betaald, dan hebben ze 166.000 abbonees nodig om quitte te kunnen spelen.

Die zullen ze wel krijgen. Zelf verwachten ze 4,5 miljoen abonnees in 2024. Dat is wel wat optimistisch lijkt mij. Mij maakt het niet uit .Ik kijk altijd via een stabiele gratis live stream met Engels commentaar.

Die 4,5 miljoen betreft heel Europa, dat zou wel moeten kunnen als ze er wat grote landen bij krijgen.

gloudiesaurus

Ze hebben inmiddels ook de Dart-rechten gekocht en zouden ook de Bundesliga rechten willen kopen.

Naar het schijnt zou je op een account tegelijkertijd met 2 devices naar de races kunnen kijken. Dan zou je dus een account kunnen delen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort


BMW.WilliamsF1

ik heb zelf T-mobile voor TV, maar kan het ook streamen. Er zijn nog wel gesprekken gaande tussen de overige providers naast KPN en Ziggo iig.

F1 TV Pro blijft ook beschikbaar in NL. Kost 65 euro per jaar en met de code F1GAME25 krijg je nu 25% korting op een abonnement (tot wanneer de code geldig is weet ik niet en ook niet of er begin volgend seizoen nog een actie komt met korting).

Ik twijfel nog heel erg wat ik doe. Wil dat Viaplay gebeuren wel een kans geven, wat ik begreep is dat je abonnement wel kunt sharen met 1 persoon. Dat is in ieder geval in het buitenland wel zo. Die andere sporten en series interesseren me eigenlijk helemaal niks, dus dan zou het alleen voor F1 zijn en dan wordt het wat duur :)

gloudiesaurus

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 08 december 2021 - 16:13:30
ik heb zelf T-mobile voor TV, maar kan het ook streamen. Er zijn nog wel gesprekken gaande tussen de overige providers naast KPN en Ziggo iig.

F1 TV Pro blijft ook beschikbaar in NL. Kost 65 euro per jaar en met de code F1GAME25 krijg je nu 25% korting op een abonnement (tot wanneer de code geldig is weet ik niet en ook niet of er begin volgend seizoen nog een actie komt met korting).

Ik twijfel nog heel erg wat ik doe. Wil dat Viaplay gebeuren wel een kans geven, wat ik begreep is dat je abonnement wel kunt sharen met 1 persoon. Dat is in ieder geval in het buitenland wel zo. Die andere sporten en series interesseren me eigenlijk helemaal niks, dus dan zou het alleen voor F1 zijn en dan wordt het wat duur :)

Ik twijfel ook nog wat ik ga doen. Het randgebeuren van op TV interesseert me eigenlijk niet zoveel. Daarnaast ben ik niet heel positief over de line-up van Viaplay nu. Ik heb gisteren Beau gezien maar vond ze in dat media optreden niet heels terk naar voren komen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Eens. Ben wel benieuwd naar dat duo dat live verslag doet. Daar zou men nogal vol van zijn. Vind hun Head of Sports nou ook geen overweldigende indruk maken trouwens, maar ik ken zijn track record verder ook niet.

Verder doet die Stephane geen pijn aan mijn ogen, of zo. hehe.

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 09 december 2021 - 17:05:54
Eens. Ben wel benieuwd naar dat duo dat live verslag doet. Daar zou men nogal vol van zijn. Vind hun Head of Sports nou ook geen overweldigende indruk maken trouwens, maar ik ken zijn track record verder ook niet.

Verder doet die Stephane geen pijn aan mijn ogen, of zo. hehe.

Las vanmorgen in de krant dat je ViaPlay via KPN en Ziggo kan gaan bekijken.
Bij KPN komt het zelfs als optie in het menu.

De verwachting is dat beide nog met aanbiedingen komen. Ik ben benieuwd, wacht het nog heel even af.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Citaat van: Mickey op 09 december 2021 - 17:05:54
Eens. Ben wel benieuwd naar dat duo dat live verslag doet. Daar zou men nogal vol van zijn. Vind hun Head of Sports nou ook geen overweldigende indruk maken trouwens, maar ik ken zijn track record verder ook niet.

Verder doet die Stephane geen pijn aan mijn ogen, of zo. hehe.

Ik heb er een van hun vaak genoeg op Europoort gehoord en moet zeggen dat het niet slecht is. Misschien niet zoals Olav maarja moet dat persé?

gloudiesaurus

Nog wel even een record gisteren:

CitaatFormule 1-wereldkampioen Max Verstappen zorgt voor records op Ziggo-netwerk

De Formule 1-slotrace trok een recordaantal kijkers en zorgde ook voor een extreem hoog dataverbruik in de middag bij Ziggo. Zondag keken er in totaal ruim 5,3 miljoen mensen naar de race in Abu Dhabi. Het record van het totale dataverbruik in de middag is gisteren met 7% verder aangescherpt.

Het vorige kijkcijferrecord stond op naam van de Formule 1-race van Zandvoort in september 2021. In totaal keken er op dat moment bijna 3,5 miljoen mensen, waarvan ruim 425.000 via Ziggo GO, de mobiele app. Het oude record is daarmee met ruim 1,8 miljoen verbroken. De slotrace in Abu Dhabi was door Ziggo voor heel Nederland gratis beschikbaar.

Ziggo GO
Via Ziggo GO keken gisteren 416.000 mensen op hun smartphone of tablet naar de Formule 1-afsluiting van dit jaar. Daarmee blijft het record staan op 557.000, dat werd gevestigd tijdens de Formule 1-race in Mexico van 7 oktober 2021.

Dataverbruik
Naast het aantal kijkers is ook het record aan totale dataverbruik in de middag met 7% verscherpt. Het vorige record werd afgelopen maand nog tijdens de invoering van de gedeeltelijke lockdown gevestigd. De verdere aanscherping van zondag 13 december is vergelijkbaar met 30.000 gelijktijdig online gestreamde HD-films of -series of circa 8.000 in UHD/4K-kwaliteit.

"Dit jaar heeft geresulteerd in ongekende records op ons netwerk. We zien dat het dataverbruik exponentieel groeit en dat onze netwerken in staat zijn dit te verwerken", aldus Leo-Geert van den Berg, directeur vaste netwerken bij VodafoneZiggo. "We zijn dus niet alleen trots op Max, maar ook op al onze technici die het voor onze klanten dagelijks mogelijk maken om zorgeloos te genieten van onze producten en diensten."

Extra Formule 1 Café
Vanavond zendt Ziggo Sport een extra Formule 1 Café uit waarin wordt teruggeblikt op de race van Max Verstappen. De traditionele eindejaarsinterview met hem is op maandag 20 december om 22.30 te zien op Ziggo Sport.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

https://www.totaaltv.nl/nieuws/f1-tv-pro-heeft-beter-beeld-formule-1-dan-viaplay/

Tja, als de beeldkwaliteit beduidend minder wordt, neig ik naar F1TV. Nog goedkoper ook trouwens.