Gp van Spanje, Barcelona, wat vond je van de race?

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2021 - 18:40:58

« vorige - volgende »

Classificatie

4
5
6
7
8
9
10

C.G. de Beaufort

De tweede middle band was versleten in de trainings-sessies, ze hadden dus slecht 1 band gedurende de 2e sessie in de race. De softe band gaat maar zo'n 15 rondes mee en de RB had een probleem. Dat 6 rondes voor het einde Hamilton Max inhaalde was dus te verwachten. De volgende keer moeten ze het beter plannen. Ik geef het een 8, vooral wegens Max.

Groet,

C.G. de Beaufort



Sabai

Het is jammer dat Verstappen niet de pace had je ziet duidelijk dat Mercedes een voorsprong heeft genomen. De race leek spannender dan het werd een 7 voor mij.

Breaktest

Redelijk voorspelbaar verloop.
Toch waren er een paar momenten die me verbaasden. Het puntje-van-mijn-stoel moment was absoluut de start. Wat een klasbak. Maar het verbaasde me ook dat Max als eerste naar binnen ging. En het verbaasde me nog meer dat dat nog goed uitpakte ook. maar ja, dan die laatste stint. Hamilton is de hogepriester van het kans afwachten. Blijft over die vraag: Is Red Bull nu alweer op strategie verslagen? Of is het nog steeds dat beetje surplus van die wagen dat Hamilton er steeds weer uit weet te trekken?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Citaat van: Sabai op 09 mei 2021 - 19:49:26
Het is jammer dat Verstappen niet de pace had je ziet duidelijk dat Mercedes een voorsprong heeft genomen. De race leek spannender dan het werd een 7 voor mij.

Nou, nee. De volgende keer is Max het geluksvogeltje en slaat Mercedes't mis. Op het ogenblik zijn ze gelijk.

Groet,

C.G. de Beaufort



Fietser

#4
Een 7. Het leek spannender dan het was, wat vooral kwam door die geweldige start van Verstappen én de weinige inhaalmogelijkheden op deze baan waardoor de Nederlander zo lang op kop kon rijden. Maar al die tijd leek het (mij) duidelijk dat de Mercedessen weer eens sneller waren en rustig hun kans afwachtten om toe te slaan. Of een andere tactiek Verstappen had geholpen betwijfel ik, net zoals hijzelf trouwens (zo las ik ergens). Leclerc liet weer eens zien - net zoals tijdens de kwalificatie - dat ook hij tot de allergrootsten van dit moment behoort. Perez nam de mooiste inhaalactie voor zijn rekening. Leuk voor Ricciardo dat hij eindelijk Norris eronder kreeg. Gasly was wat ongelukkig, maar toonde toch zijn potentie. En oud-kampioenen als Alonso en Vettel moesten weer eens het moede hoofd buigen voor resp. Ocon en Stroll. Kortom: een beetje business as usual.

Jozef

Citaat van: Breaktest op 09 mei 2021 - 20:07:35Blijft over die vraag: Is Red Bull nu alweer op strategie verslagen? Of is het nog steeds dat beetje surplus van die wagen dat Hamilton er steeds weer uit weet te trekken?

Volgens mij was de tweede plaats het hoogst haalbare, maar dan alleen vanwege het gebrek aan mediumbanden bij Red Bull. Als ze nog een set mediums op de plank hadden, zoals Mercedes, dan zou Hamilton mijns inziens nog altijd de favoriet zijn geweest, maar zou hij er wel harder voor hebben moeten vechten.

Ik vond het een erg interessante race, zeer ongebruikelijk voor Barcelona. Geef het ook een 8.

gloudiesaurus

Een 8, een spannende race! En strijd op de baan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

BMW.WilliamsF1

Een 7 gegeven.

Vraag me wel af of Max niet beter de pits in had kunnen gaan voor een gebruikt setje geel (als ie die nog had met weinig ronden) of een setje nieuwe witte die hij nog had. Denk dat een nieuw setje wit sneller zou zijn dan een versleten setje geel. Als ie de pits in was gegaan een paar ronden na Lewis dan was ie er voor gekomen.

Sabai

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 10 mei 2021 - 11:12:22
Een 7 gegeven.

Vraag me wel af of Max niet beter de pits in had kunnen gaan voor een gebruikt setje geel (als ie die nog had met weinig ronden) of een setje nieuwe witte die hij nog had. Denk dat een nieuw setje wit sneller zou zijn dan een versleten setje geel. Als ie de pits in was gegaan een paar ronden na Lewis dan was ie er voor gekomen.

Ik las ergens dat hij nog een set geel hadwaar hij 1 snelle ronde op had gereden. Hij was sowieso weer voor Hamilton gekomen.Hij lag na 3 ronden zo'n 2 seconden voor.Dan had hij hem misschien wel kunnen verdedigen tot het eind doordat ze op gelijke banden zouden staan.

Jozef

Nope, Verstappen had maar één set mediums beschikbaar voor de race. De hards waren dan weer waardeloos, daar zou het ook niet mee gelukt zijn. Denk ook niet dat er enige kans was om voor Hamilton buiten te komen na de tweede pitstop, Hamilton zat onder z'n diffuser toen hij binnen reed en ging daarna meteen paarse sectoren knallen. Nee, er viel gewoon niets aan te doen. Iemand die sneller is 65 ronden lang achter je houden is niet vanzelfsprekend.

FolkertE

Citaat van: C.G. de Beaufort op 09 mei 2021 - 18:40:58
De tweede middle band was versleten in de trainings-sessies, ze hadden dus slecht 1 band gedurende de 2e sessie in de race. De softe band gaat maar zo'n 15 rondes mee en de RB had een probleem. Dat 6 rondes voor het einde Hamilton Max inhaalde was dus te verwachten. De volgende keer moeten ze het beter plannen. Ik geef het een 8, vooral wegens Max.

Groet,

C.G. de Beaufort
Welk probleem had RBR dan?