Bahrein 2021

Gestart door Sabai, 28 maart 2021 - 19:42:34

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Jozef op 29 maart 2021 - 23:12:37
Citaat van: Breaktest op 29 maart 2021 - 11:39:30Dit zijn van die uitleggen (maar vooral de manier van regels toepassen) waar je een punthoofd van krijgt. Het is namelijk aantoonbaar onjuist: de ronde van de inhaalactie was Max langzamer dan de ronde ervoor en erna (Hamilton trouwens ook).

Wat heeft dat ermee te maken? Een ronde waarin een duel wordt uitgevochten is altíjd langzamer dan een normale ronde, dat is toch logisch?

Masi's woordgebruik is een beetje ongelukkig ("hij is nie gestraft voor het overschrijden van de grenzen van het circuit, maar voor het behalen van een voordeel buiten de baan" - tja, om buiten te baan te gaan, moet je de grenzen overschrijven, dus dat is hetzelfde). Maar de rest van zijn uitleg houdt steek. Zijn woordgebruik is ongelukkig omdat hij eigenlijk refereert aan twee verschillende regels waarin die woorden gebruikt worden.

Het is wel een ironisch verhaal natuurlijk. Vooraf was verteld dat er tijdens de race niet opgetreden zou worden tegen het overschrijden van de grens in bocht 4, alleen was Red Bull dat kennelijk domweg vergeten. Wanneer ze erover klagen bij de raceleiding, wordt het beleid aangescherpt en uiteindelijk zijn ze er zelf nog de dupe van ook. Dat heet dan in je eigen voet schieten.
Dat is ook logisch (of beter gezegd, verklaarbaar), maar omdat zo inconsequent wordt gehandeld moet Masi zijn woorden wel degelijk op een gouden weegschaaltje leggen. Ik vind nog steeds dat zijn uitleg rammelt omdat ie het begrip voordeel niet specificeert, en dat is ook bijna niet hard te maken. Iemand kan bv buiten de baan raken, en zoveel vuil opdoen en correcties moeten plegen dat zijn ronde daardoor toch langzamer is. Zijn uitleg lijkt eerder van toepassing op het afsnijden van (platte) binnenbochten, maar buitenbochten zijn vaak een complexer verhaal.
Overigens, als Red Bull vooraf was verteld dat bocht 4 vrij van sancties was (heb ik niet meegekregen), dan is dat inderdaad ironisch, om niet te zeggen knullig (was er vorig seizoen niet een vergelijkbaar akkefietje?)
Tot slot vraag me ik me ook af of er een regel is de stewards toestaat de regels van het spel tijdens de race te veranderen als de veiligheid niet in het geding is. Te meer daar het om vooraf expliciet toegestaan gedrag gaat.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

In Bahrein zou Max een penalty krijgen van 5 sec omdat Hamilton constant buiten de baan kwam in bocht 4. In dat geval zou Max gelijk krijgen, hij zou makkelijk een voorsprong hebben van 5 seconden op de finish.

https://racingnews365.com/bahrain-gp-race-steward-reveals-extent-of-possible-verstappen-penalty

Groet,

C.G. de Beaufort


Sabai

#17
Citaat van: C.G. de Beaufort op 30 maart 2021 - 16:42:32
In Bahrein zou Max een penalty krijgen van 5 sec omdat Hamilton constant buiten de baan kwam in bocht 4. In dat geval zou Max gelijk krijgen, hij zou makkelijk een voorsprong hebben van 5 seconden op de finish.

https://racingnews365.com/bahrain-gp-race-steward-reveals-extent-of-possible-verstappen-penalty

Groet,

C.G. de Beaufort

Ik denk niet dat hij daar mee was weg gekomen.  Is ook niet echt sportief. Ik verwacht overigens wel dat ze een keer samen van de baan af gaan dit jaar. Lewis zal alle trucken gaan gebruiken en Max zal er waarschijnlijk schijt aan hebben en zijn auto een keer laten staan.

Arthur

En andersom [auto laten staan]... Ik voorzie nogal was clashes/discussies...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Breaktest

Citaat van: Sabai op 30 maart 2021 - 16:53:28
Citaat van: C.G. de Beaufort op 30 maart 2021 - 16:42:32
In Bahrein zou Max een penalty krijgen van 5 sec omdat Hamilton constant buiten de baan kwam in bocht 4. In dat geval zou Max gelijk krijgen, hij zou makkelijk een voorsprong hebben van 5 seconden op de finish.

https://racingnews365.com/bahrain-gp-race-steward-reveals-extent-of-possible-verstappen-penalty

Groet,

C.G. de Beaufort

Ik denk niet dat hij daar mee was weg gekomen.  Is ook niet echt sportief. Ik verwacht overigens wel dat ze een keer samen van de baan af gaan dit jaar. Lewis zal alle trucken gaan gebruiken en Max zal er waarschijnlijk schijt aan hebben en zijn auto een keer laten staan.
Ik zou er niet op gokken dat Max de laatste drie ronden Ham 5 seconden zou hebben losgereden. Mogelijk had zich dan wel dit scenario ontsponnen: Max blijft bv steken op 3 sec en Hamilton wordt als winnaar aangewezen.  Red Bull tekent protest aan vanwege Hamiltons vele overschrijdingen "met blijvend voordeel" wat hem ook weer 5 strafseconden oplevert , en krijgt Max de overwinning alsnog.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Luigi Mazzola, the former head of Ferrari's test team, admitted he was surprised by the way Red Bull handled the critical situation.

"If I had been Red Bull, I would have thought twice about that decision and challenged it," he told Italy's Autosprint. "Given what Hamilton did during the race, I expected Red Bull to fight it harder.

https://grandpx.news/steward-says-verstappen-could-have-won-in-bahrain/

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Citaat van: C.G. de Beaufort op 31 maart 2021 - 13:10:53
Luigi Mazzola, the former head of Ferrari's test team, admitted he was surprised by the way Red Bull handled the critical situation.

"If I had been Red Bull, I would have thought twice about that decision and challenged it," he told Italy's Autosprint. "Given what Hamilton did during the race, I expected Red Bull to fight it harder.

https://grandpx.news/steward-says-verstappen-could-have-won-in-bahrain/

Groet,

C.G. de Beaufort
Bedoelt u nu dat ik ook vanuit het buitenland door deskundigen bijval krijg? ;) ;)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Marko who told Formel 1, "His race pace is at Verstappen's level. When he had clear air, he delivered the same times. As for qualifying, the Austrian said: "He lost most of the time in a corner, Turn 1. That was also the case in testing. But in Sector 3 he was on average faster than Max. The only thing he has to do is string the lap together and we're convinced that he will be much closer to Max in qualifying."

https://www.grandprix247.com/2021/04/01/marko-says-perez-race-pace-is-at-verstappen-level/

Perez is okay. (tot nu toe)

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Marko has revealed that Verstappen's engine was not able to run in a higher power mode during the race, due to temperature concerns. "The problems we had were primarily software related. Nothing in the hardware, so things that you can fix with adjustments," Marko explained to Formel1.de. While the use of engine modes for performance purposes are no longer permitted, teams are allowed move their engines into lower power settings for the sake of reliability, like in this case. Even if the issue later clears up, teams cannot return to the original power setting.

https://racingnews365.com/marko-reveals-red-bull-had-to-turn-down-verstappens-engine-in-bahrain

Oh. De motor werd terug geschroefd. Vandaar dat Max Hamilton niet meer kon inhalen.

Groet,

C.G. de Beaufort