Bahrein 2021

Gestart door Sabai, 28 maart 2021 - 19:42:34

« vorige - volgende »

Sabai

Ondanks de uitslag heb ik erg genoten van deze race. Dit is toch wat we graag willen zien. En ik vermoed dat dit een leuk seizoen gaat worden   :D
Perez heeft zich ook goed herpakt en een puike prestatie geleverd.

Mickey

Heb de hele race op de bank gestaan voor Perez. Nu al zoveel beter dan Albon, die vanuit zo'n positie nooit verder dan de middenmoot kwam.

Arthur

Dit zijn de races die we willen zien! Helaas net niet de uitslag die we wilden zien. Maar het seizoen duurt nog lang zat dus nog genoeg te genieten.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Zeer boeiende race inderdaad, en mijns inziens toch wel een klein strategisch meesterwerkje van Mercedes. Het hele weekend net te traag zijn, dus dan moet je een strategie bedenken die het leven van de ander zo moeilijk mogelijk maakt en dat deden ze. Uiteindelijk had het eigenlijk niet moeten lukken, maar ze hebben het toch ook afgedwongen.

Slecht nieuws voor Mercedes is wel dat als ze inderdaad problemen met de vloer hebben, dat Bahrein misschien nog wel een van hun betere circuits zou kunnen zijn en dat er een aantal weekend aankomen waarin Verstappen ronduit zal domineren. Maar de ingenieurs in de fabriek zullen ook niet stilzitten, dus dit wordt een erg interessant seizoen.

Arthur

Ik vond de uitspraak van Max wel interessant om het risico van die penalty te pakken [5 sec] met de gedachten dat hij dat wel zou uitlopen. Aan de andere kant, als de waarschuwing niets aan twijfel zou over gelaten hebben kun je je afvragen of het geen zwaardere straf zou zijn geworden dan die 5 seconden penalty.. Al met al, 2e waar de eerste plaats er absoluut in zat. Nog genoeg races te gaan, je kunt ze ook niet alle 23 winnen. Het gaat om het eindresultaat  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fietser

Prachtige race. Naast de veelgenoemde namen vond ik Norris en Leclerc toch ook best indrukwekkend. Zelfs Alonso viel (mij) niet tegen. Maar dan Vettel: afgedroogd door Stroll, foutjes maken en dan ook nog (in de hitte van het gevecht) anderen daarvan de schuld geven. Komt dit goed met de viervoudig kampioen?

Breaktest

#7
Citaat van: Fietser op 29 maart 2021 - 09:11:29
Prachtige race. Naast de veelgenoemde namen vond ik Norris en Leclerc toch ook best indrukwekkend. Zelfs Alonso viel (mij) niet tegen. Maar dan Vettel: afgedroogd door Stroll, foutjes maken en dan ook nog (in de hitte van het gevecht) anderen daarvan de schuld geven. Komt dit goed met de viervoudig kampioen?
Perez wil ik toch ook wel in het positieve rijtje zetten. En Vettel - ja die is in hoog tempo zijn 'legacy' door het toilet aan het spoelen. Ook buiten de baan klinkt ie als een oude vermoeide man waar het vuur wel uit is. En vuur heb je nodig met al dat jonge sturm und drang grut om zich heen. Hij denkt misschien dat zijn ervaring hem er wel doorheen sleept. Onterecht lijkt me.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

(..)Masi explained that Verstappen wasn't told to give the position back because he had exceed the limits, rather it was because he had gained an advantage while off the track.

https://www.planetf1.com/news/bahrain-gp-track-limits-turn-4/

Buiten de baan had'ie een voordeel behaald. Tja. Wat moet ik daar van zeggen? Niets dus. Voor de rest, het was een goede race. Ook wat betreft Yuki als rookie en Sergio.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

'Never give up' has to be a motto of any F1 driver, but Sergio Perez truly embodied it in Bahrain. Forced to start from the pit lane after a technical glitch on his formation lap, the Mexican battled his way back to P5 on his Red Bull debut - and you duly recognised his feat. Here's how the voting broke down...

1. Sergio Perez - 27.7%
2. Max Verstappen - 16.8%
3. Lando Norris - 8.4%
4. Lewis Hamilton - 7.5%
5. Yuki Tsunoda - 7%

https://www.formula1.com/en/latest/article.driver-of-the-day-perezs-pit-lane-to-p5-fightback-gets-your-vote.5jfqa2UMM3oG9LfL8AiDAK.html

Rijder van de dag, Sergio Perez.

Groet,

C.G. de Beaufort







Breaktest

#10
Citaat van: C.G. de Beaufort op 29 maart 2021 - 11:19:02
(..)Masi explained that Verstappen wasn't told to give the position back because he had exceed the limits, rather it was because he had gained an advantage while off the track.

https://www.planetf1.com/news/bahrain-gp-track-limits-turn-4/

Buiten de baan had'ie een voordeel behaald. Tja. Wat moet ik daar van zeggen? Niets dus. Voor de rest, het was een goede race. Ook wat betreft Yuki als rookie en Sergio.

Groet,

C.G. de Beaufort
Dit zijn van die uitleggen (maar vooral de manier van regels toepassen) waar je een punthoofd van krijgt. Het is namelijk aantoonbaar onjuist: de ronde van de inhaalactie was Max langzamer dan de ronde ervoor en erna (Hamilton trouwens ook). 

Eigenlijk zou 't  inderdaad niet moeten uitmaken of je nu solo buiten het bereik van de camera de tracklimits overschrijdt, of in een gevecht. Als er een muur had gestaan was je in beide gevallen 'af.' Maar in de praktijk wordt dat onderscheid al jaren gemaakt. Consequentheid is dus het toverwoord, maar je krijgt de indruk dat 'medemenselijkheid' bij de juryleden dat in de weg zit. Moet je Perez die grote op afstand zijn inhaalrace begint ook straffen?
Als men nu met een klein strafje begint, bv 2 strafseconden per overtreding, maar wel cumulatief (dus 4 bij de volgende), weet iedereen waar ie aan toe is en hoef je ook geen plaats terug te geven. En zolang er nog pitstops te gaan zijn, kun je die daar dan inlossen.

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Citaat van: Breaktest op 29 maart 2021 - 11:39:30
Citaat van: C.G. de Beaufort op 29 maart 2021 - 11:19:02
(..)Masi explained that Verstappen wasn't told to give the position back because he had exceed the limits, rather it was because he had gained an advantage while off the track.

https://www.planetf1.com/news/bahrain-gp-track-limits-turn-4/

Buiten de baan had'ie een voordeel behaald. Tja. Wat moet ik daar van zeggen? Niets dus. Voor de rest, het was een goede race. Ook wat betreft Yuki als rookie en Sergio.

Groet,

C.G. de Beaufort
Dit zijn van die uitleggen (maar vooral de manier van regels toepassen) waar je een punthoofd van krijgt. Het is namelijk aantoonbaar onjuist: de ronde van de inhaalactie was Max langzamer dan de ronde ervoor en erna (Hamilton trouwens ook). 

Eigenlijk zou 't  inderdaad niet moeten uitmaken of je nu solo buiten het bereik van de camera de tracklimits overschrijdt, of in een gevecht. Als er een muur had gestaan was je in beide gevallen 'af.' Maar in de praktijk wordt dat onderscheid al jaren gemaakt. Consequentheid is dus het toverwoord, maar je krijgt de indruk dat 'medemenselijkheid' bij de juryleden dat in de weg zit. Moet je Perez die grote op afstand zijn inhaalrace begint ook straffen?
Als men nu met een klein strafje begint, bv 2 strafseconden per overtreding, maar wel cumulatief (dus 4 bij de volgende), weet iedereen waar ie aan toe is en hoef je ook geen plaats terug te geven. En zolang er nog pitstops te gaan zijn, kun je die daar dan inlossen.


Vind Horner dus ook :

https://www.telegraaf.nl/sport/2018147322/red-bull-teambaas-christian-horner-regels-moeten-zwart-wit-zijn

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Nb in F2 werd de pole ook behaald buiten track limits. Hoezo blijvend voordeel?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Citaat van: Breaktest op 29 maart 2021 - 11:39:30Dit zijn van die uitleggen (maar vooral de manier van regels toepassen) waar je een punthoofd van krijgt. Het is namelijk aantoonbaar onjuist: de ronde van de inhaalactie was Max langzamer dan de ronde ervoor en erna (Hamilton trouwens ook).

Wat heeft dat ermee te maken? Een ronde waarin een duel wordt uitgevochten is altíjd langzamer dan een normale ronde, dat is toch logisch?

Masi's woordgebruik is een beetje ongelukkig ("hij is nie gestraft voor het overschrijden van de grenzen van het circuit, maar voor het behalen van een voordeel buiten de baan" - tja, om buiten te baan te gaan, moet je de grenzen overschrijven, dus dat is hetzelfde). Maar de rest van zijn uitleg houdt steek. Zijn woordgebruik is ongelukkig omdat hij eigenlijk refereert aan twee verschillende regels waarin die woorden gebruikt worden.

Het is wel een ironisch verhaal natuurlijk. Vooraf was verteld dat er tijdens de race niet opgetreden zou worden tegen het overschrijden van de grens in bocht 4, alleen was Red Bull dat kennelijk domweg vergeten. Wanneer ze erover klagen bij de raceleiding, wordt het beleid aangescherpt en uiteindelijk zijn ze er zelf nog de dupe van ook. Dat heet dan in je eigen voet schieten.

Sabai

Iedereen begrijpt toch wel dat de inhaal actie niet reglementair was ? Dat staat los van wat Hamilton al de hele race deed vind ik. Net al toen max kimi een keer in Austin buiten de baan inhaalde. Max had ook de pech dat er net een achterblijver reed. Nu dwong Hamilton hem slim naar de buitenkant.