Gok de Pole 2021

Gestart door BMW.WilliamsF1, 25 maart 2021 - 11:43:49

« vorige - volgende »

JS JTD

Citaat van: Breaktest op 01 april 2021 - 00:43:48
Je bent wel een draaikont BMW.WilliamsF1, maar goed, dan geef ik hem weer aan je over.

;D



Breaktest

#31
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 12 april 2021 - 17:03:55
Ja dat is een idee, maar ik vind het lastig om te organiseren zo.

En wanneer is het een regen kwali? Als de baan opdroogt en ze rijden op slicks hun snelste ronde op een nog beetje natte baan, telt dan de regentijd of droogweertijd?

Ik denk dat er veel teveel discussie komt als we dit gaan introduceren.
Dat denk ik niet. Volgens mij zie je te veel beren op de weg. Het is eenvoudiger dan je denkt. Het extra werk is te verwaarlozen, en je vraag heb ik vorig jaar al beantwoord, zie https://www.gppits.net/forum/index.php/topic,14644.msg477048.html#msg477048

Misschien moet ik nog 1 puntje verhelderen.
De eenvoudigste variant is dat je bij plaatsing van het onderwerp al aangeeft dat ieder wordt uitgenodigd een tweede tijd op te geven.
Dat doe je natuurlijk alleen als er 'gerede kans' op een nat weekend is. Zoals gezegd komt een van de twee tijden te vervallen, en het is volstrekt duidelijk welk criterium hierbij wordt gebruikt.

Maar laten we even nu het moeilijkste scenario doornemen, en dat er pas vrij laat een onverwachte weersomslag voorspeld wordt, bijvoorbeeld na pas vrijdagmiddag (na FP2).
In dat geval heeft ieder dus alleen een droogweertijd opgegeven.

Zelfs dan kun je als beheerder de ronde nog redden door ieder alsnog de gelegenheid te geven een natweervoorspelling te doen - tot aan de start van de kwalificatie zelf.
De enige eis hierbij is dat deelnemers dit via een aparte posting doen, dus niet door hun oude posting aan te vullen. (dit om te voorkomen dat ook de droogweertijd oncontroleerbaar wordt aangepast.)  Voor de rest lijkt alles me dichtgetimmerd en is er dus geen enkele ruimte voor discussie.

Tot slot, zelfs wie geen regentijd opgeeft (eigen schuld, dikke bult als je vooraf van deze optie op de hoogte had kunnen zijn) hoeft weinig te vrezen: het aantal punten dat dat weekend wordt verdeeld zal niet hoog zijn omdat een goede regentijd voorspellen nog veel lastiger is.



Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond