F1 Allerlei

Gestart door Breaktest, 20 maart 2021 - 11:21:15

« vorige - volgende »

Robbert65

Toen wisten ze er in ieder geval nog een feessie van te bouwen,

Tegenwoordig zijn het vaak saaie bijeenkomsten. Nu Covid op retour is misschien weer eens wat florisanter dan?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 31 januari 2023 - 14:37:45Toen wisten ze er in ieder geval nog een feessie van te bouwen,

Tegenwoordig zijn het vaak saaie bijeenkomsten. Nu Covid op retour is misschien weer eens wat florisanter dan?

Het heeft denk ik ook met budgetten te maken. Met die budgetcap wil je geld niet verbrassen aan een dure offline presentatie denk ik. Voor datzelfde geld kun je ook een nieuwe voorvleugel ontwikkelen bijvoorbeeld  :)

Zie die foto's die Haas nu de wereld instuurt. Dat kost toch niet zoveel.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Pitspoezen daarentegen.

Breaktest

#93
Jean-Pierre Jabouille overleden - goh was ook alweer 80. Jabouille was onlosmakelijk verbonden met Renault en het turbotijdperk.
Wat weten we nog verder van hem? Ikzelf eerlijk gezegd niet veel. Dat ie als oudere jongere op de grid kwam en het in ieder geval geen flamboyant figuur was. Dat ie zich uitsluitend als Fransman in Franse stallen ophield en (in mijn beleving) geen Engels sprak zal ook niet hebben geholpen. Zijn Renault was vooral een rare stoorzender op de grid. Snel in kwalificaties, maar uiteindelijk ging die altijd kapot (40 van zijn 56 races). Maar de twee keer dat dat niet gebeurde won ie ook gelijk. Omdat ie lange tijd geen teamgenoten had, wist je nog niet hoe goed ie nou eigenlijk echt was.

Maar zijn verschijning werd vooral overschaduwd door dat stronteigenwijze en achterlijke Renault zelf. Ik bedoel, dan ben je een fabrieksteam en kom je met iets nieuws, en heb je veel data nodig, en dan toch maar 1 auto op de grid zetten. En toen ze na anderhalf seizoen doorkregen dat dat niet slim was, en zoveel ervaringsvoorsprong, ging uiteindelijk Ferrari er met de hoofdprijs vandoor (eerste turbokampioen). Net goed!
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

De flirt met Ford door Red Bull betekent dus definitief Honda bij 't oud vuil.
Ben benieuwd of zij op eigen kracht nog de weg terug weten te vinden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

#95
Citaat van: Breaktest op 03 februari 2023 - 13:04:58Jean-Pierre Jabouille overleden - goh was ook alweer 80. Jabouille was onlosmakelijk verbonden met Renault en het turbotijdperk.
Wat weten we nog verder van hem? Ikzelf eerlijk gezegd niet veel. Dat ie als oudere jongere op de grid kwam en het in ieder geval geen flamboyant figuur was. Dat ie zich uitsluitend als Fransman in Franse stallen ophield en (in mijn beleving) geen Engels sprak zal ook niet hebben geholpen. Zijn Renault was vooral een rare stoorzender op de grid. Snel in kwalificaties, maar uiteindelijk ging die altijd kapot (40 van zijn 56 races). Maar de twee keer dat dat niet gebeurde won ie ook gelijk. Omdat ie lange tijd geen teamgenoten had, wist je nog niet hoe goed ie nou eigenlijk echt was.

Maar zijn verschijning werd vooral overschaduwd door dat stronteigenwijze en achterlijke Renault zelf. Ik bedoel, dan ben je een fabrieksteam en kom je met iets nieuws, en heb je veel data nodig, en dan toch maar 1 auto op de grid zetten. En toen ze na anderhalf seizoen doorkregen dat dat niet slim was, en zoveel ervaringsvoorsprong, ging uiteindelijk Ferrari er met de hoofdprijs vandoor (eerste turbokampioen). Net goed!

Complimenten. Dit vind ik nou echt een mooie, treffende beschrijving van zowel Jabouille als het begin van het turbo-tijdperk. Hoort daarom wellicht meer thuis bij de afdeling 'Geschiedenis', maar dat mag de pret niet drukken.
Inderdaad een beetje lastig om J.P.J. te plaatsen v.w.b. zijn kwaliteiten als F1-coureur. Ik herinner me wel dat hij later Rene Arnoux als teamgenoot kreeg: een best wel snelle (en ook wilde) jongen. Beroemd was het duel tussen Arnoux in zijn Renault en Gilles Villeneuve in zijn Ferrari tijdens de slotfase van de Franse GP, ergens in de late zeventiger jaren. Die (klassieke) beelden duiken nog steeds overal op. Dat - door Villeneuve gewonnen - duel ging echter om de tweede plaats. Daar ver voor reed Jabouille in stilte naar de overwinning, zijn eerste. Het tekende zijn carrière misschien een beetje.
Later racete hij samen met Jacques Laffite bij Ligier. Laffite was de snellere.

Breaktest

Alpine wordt motorleverancier als Andretti-Cadillac wordt toegelaten. Cadillac levert de vering en de airco.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Je zou denken dat ze met Ford zouden samenwerken als Amerikaans raceteam.

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 18 februari 2023 - 00:25:24Alpine wordt motorleverancier als Andretti-Cadillac wordt toegelaten. Cadillac levert de vering en de airco.

De eerste F1-wagen met airco. Echt iets voor Cadillac natuurlijk!  ;D

c'tje teveel denk ik? Aero bedoelde je?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 18 februari 2023 - 07:59:16Je zou denken dat ze met Ford zouden samenwerken als Amerikaans raceteam.

Ford en Cadillac (General Motors) zijn grote concurrenten van elkaar.
En wat Ford doet, is niet meer dan een sticker op de Red Bull motor plakken.
Die motor wordt in Milton Keyes bij Red Bull ontwikkelt.

Ik verwacht wel dat Ford ook bij AlphaTauri zichtbaar wordt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

#100
Gisteren is oud-F1coureur Slim Borgudd overleden, een voetnoot in de F1-geschiedenis. Hij had een plaats in het rijke F1-rariteitenkabinet en werd meestal opgevoerd als 'de Abba-drummer'. Wat mij betreft nogal onterecht.
Pubquiz-vraag: op welke albums van Abba heeft Borgudd meegespeeld?
Antwoord: geen enkel.
Ik zie 'm daarom liever de geschiedenis ingaan als de man die de F1-carriere van Lammers beëindigde. Bij zijn debuut outqualified hij onze ervaren Jan. En omdat er bij ATS daarna nog maar 1 auto over was, trok Jan aan het kortste eind. Jammer dat onze breedsprakige analist daar nooit naar verwijst.
http://autosport.nl/klasse/nieuws/37596/in-memoriam-slim-borgudd-van-abba-drummer-tot-f1-racer
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

#101
Ik weet niet of 't aan mij ligt maar vind al die F1-sites per dag waardelozer worden, in die zin dat het plaatsen van waardeloze geruchten (die een paar dagen later weer worden afgeserveerd) epidemische vormen begint te krijgen.
Een paar voorbeelden:
-De Vries (zonder nog een meter voor AT geraced te hebben) in de hotseat om naar Red Bull door te stomen. > afgeserveerd
-Vettel zou plaats van geblesseerde Stroll innemen > afgeserveerd
-Teams willen toelatingsfee tot 600 mln verhogen om Andretti buiten de deur te houden (bereikt spoedig NL sites)
Eigen voorspelling (als Ham na een paar races achter op Russell staat): "Hamilton overweegt helm aan de wilgen te hangen".

update:
Ik heb dit bericht nog niet gepost of nieuwe onzin vliegt je om de oren, ook afkomstig van Nederlandse 'anaalisten':
Hamilton heeft 8e titel al weer uit het hoofd gezet (Vd Garde)
Aston Martin wordt 3e (Bleekemolen/Kalff)
Ze willen van Marko af (Albers)
Alpha Tauri wordt verkocht > inmiddels ook weer afgeserveerd
Zelfs mijn voorspelling over het Hamilton/Helm/Wilg-gerucht is bijna al een feit, zie
https://www.f1maximaal.nl/formule-1/afwachtende-hamilton-met-tekenen-mercedes-contract-moet-door-de-autoproblemen-komen
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

#102
Het is een verdienmodel, dat artikeltjes schrijven voor clicks.

Mensen verdienen er een boterham mee. En verder vind ik motorsport.com nog steeds behoorlijk professioneel. crash.net  ook. Racefans.net is mijn favoriet wegens het waardevolle statistiekenarchief.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

^ Dat inderdaad.

Eigenlijk kijk ik alleen nog maar op Motorsport.com en lees lang niet alles. Ik probeer ook vooraf te screenen of het de moeite waard is l.

Mickey

Kom maar door met die Gok de Top en Gok de Pole.  :)