F1 Allerlei

Gestart door Breaktest, 20 maart 2021 - 11:21:15

« vorige - volgende »

Fietser

Citaat van: Jozef op 03 mei 2021 - 19:10:18
Ik zou het vooral frustrerend vinden dat je een topcoureur in je rangen hebt die voortdurend zulke nodeloze fouten blijft maken...

Ik sta hier zeker niet bekend als Verstappen-verdediger, maar ik betwijfel of dit onder 'nodeloze fouten' valt. Ik zie het meer als 'het randje opzoeken', hier zowel figuurlijk als letterlijk. Dit is deels natuurlijk te wijten aan Verstappens (aangeboren?) agressieve rijstijl, wat voors en tegens heeft. Maar ik denk ook dat hij die grens wel moét opzoeken als hij wil matchen met de Mercedessen. Ik zie de Zilveren Pijlen (waarom toch dat zwart?) namelijk nog steeds als superieur materiaal dat slechts bestreden kan worden door tot het uiterste te gaan - soms er zelfs overheen, met alle gevolgen van dien. Meer gedoseerd racen zou inderdaad een oplossing zijn, maar de kans dat zoiets slechts derde plaatsen oplevert is groot.

BMW.WilliamsF1

Citaat van: Fietser op 05 mei 2021 - 09:18:49
Citaat van: Jozef op 03 mei 2021 - 19:10:18
Ik zou het vooral frustrerend vinden dat je een topcoureur in je rangen hebt die voortdurend zulke nodeloze fouten blijft maken...
Meer gedoseerd racen zou inderdaad een oplossing zijn, maar de kans dat zoiets slechts derde plaatsen oplevert is groot.

idd, kijk maar naar Bottas :)

C.G. de Beaufort

Oh. Red Bull niet welkom in Den Haag : 'Past niet bij ons imago'

https://www.telegraaf.nl/video/917061092/red-bull-niet-welkom-in-den-haag-symboolpolitiek

Groet,

C.G. de Beaufort




C.G. de Beaufort

Uhhh, bij deze de vriendinnen en partners van de F1-coureurs. Voor de vrouwen en meisjes onder ons.

https://www.gpfans.com/en/f1-news/39255/wags-wives-and-girlfriends-of-formula-1-stars-including-rumoured-partners-of-lewis-hamilton/

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

3 van de 17 heren zijn getrouwd (Bottas, Vettel, Raikkonen); de rest is op uh... doorreis.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Volgens mij is Bottas ook alweer gescheiden ondertussen :)

Mickey

Ook een stevige wedstrijd, maar denk wel dat Max 'm wint. Het ligt soms wel heel dicht bij elkaar. Enkele tienden wellicht zelfs. Je zou het eigenlijk moeten meten.

C.G. de Beaufort

#22
F1 kalender van 2022 :

21-25/02    Testweek Barcelona
10-12/03    Testweek Bahrein
20/03    Grand Prix van Bahrein
27/03    Grand Prix van Saoedi Arabië
10/04    Grand Prix van Australië
24/04    Grand Prix van Emilia Romagna
08/05    Grand Prix van Miami
22/05    Grand Prix van Spanje
29/05    Grand Prix van Monaco
12/06    Grand Prix van Azerbeidzjan
19/06    Grand Prix van Canada
03/07    Grand Prix van Groot-Brittannië
10/07    Grand Prix van Oostenrijk
24/07    Grand Prix van Frankrijk
31/07    Grand Prix van Hongarije
28/08    Grand Prix van België
04/09    Grand Prix van Nederland
11/09    Grand Prix van Italië
25/09    Grand Prix van Rusland
02/10    Grand Prix van Singapore
09/10    Grand Prix van Japan
23/10    Grand Prix van Verenigde Staten
30/10    Grand Prix van Mexico
20/11    Grand Prix van Brazilië
04/12    Grand Prix van Abu Dhabi

Groet,

C.G. de Beaufort




BMW.WilliamsF1

Brazilië is 13-11 en Abu Dhabi 20-11

Breaktest

#24
Volgens een recent onderzoek zou Max Verstappen tegenwoordig de populairste coureur zijn, voor Norris en Hamilton. Trots wordt gemeld dat wel 163.000 fans meededen (hoe komt het dat ikzelf toch altijd word overgeslagen?), maar niet hoe een en ander tot stand is gekomen.
Zo stelt datzelfde onderzoek dat Monaco tot de top van populairste GP's behoort. En dan gaat er een belletje bij mij rinkelen.
Monaco is immers berucht om zijn notoir saaie GP's, (evenals Monza overigens, een andere 'topper'). Alleen het decor is om aan te zien, maar het gaat er bij mij niet in dat een mooi decor de rest teniet doet.
Wel geloof ik dat iedere argeloze straatartiest die een enquêtemicrofoon onder zijn snufferd krijgt, zo maar 'Monaco' uit zijn blote hoofd weet op te hoesten. Maar meten we dan populariteit, of bekendheid? Kortom, wat moet je met dit soort enquêtes.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

#25
(..)naar de namen van zijn katten, antwoordde Verstappen: "Jimmy en Sassy. Ik noem ze Lewis en Toto."

Hàhà... na z'n door Lewis veroorzaakte crash op Siverstone.  ;)

https://formula1news.co.uk/max-verstappen-jokes-cats-lewis-toto-crash/

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

What if...
Altijd een hachelijke zaak, maar als we dan toch op die toer gaan, vind ik onderstaand verhaal best te pruimen.
Het is bewonderenswaardig hoe vaak Lewis en Max hun race weten te maximaliseren, maar toch hebben beiden ook flink wat punten laten liggen. Wat als we die in het kampioenschap verdisconteren? Helaas maakt dit alternatief scenario geen onderscheid tussen lot en eigen schuld (is soms ook moeilijk uit elkaar te trekken), maar toch geeft het een aardige alternatieve kijk op de werkelijke onderlinge verhoudingen. Met deze kennis kunnen we wellicht met iets meer gemoedsrust de laatste vijf races tegemoet zien.
https://racingnews365.nl/zoveel-punten-hebben-verstappen-en-hamilton-dit-seizoen-verspeeld
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Het is dat de kop van het veld alle aandacht naar zich toe trekt, maar Alpha Tauri draait een verdomd goed seizoen: de 6e plaats kan hen bijna niet meer ontgaan - en unicum in hun geschiedenis, en de 5e plaats lonkt.
Naast Max - Lewis moeten zich nog een hoop duels afwikkelen in het bijprogramma:
Sainz - Leclerc
Mercedes - Red Bull
McLaren - Ferrari
Renault - AT
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Giovinazzi wordt door, jawel, vervangen door de chinees Guanyu Zhou.

https://www.telegraaf.nl/sport/432644976/guanyu-zhou-vervangt-antonio-giovinazzi-bij-alfa-romeo

Groet,

C.G. de Beaufort




Breaktest

#29
Citaat van: C.G. de Beaufort op 16 november 2021 - 11:01:22
Giovinazzi wordt door, jawel, vervangen door de chinees Guanyu Zhou.

https://www.telegraaf.nl/sport/432644976/guanyu-zhou-vervangt-antonio-giovinazzi-bij-alfa-romeo

Groet,

C.G. de Beaufort
Ik herinner me een uitspraak van een F1-insider een paar jaar geleden: "We hebben geen pay-drivers meer nodig." Daags erna kocht papa een formule 1 team voor Lance Stroll, kocht Latifi het zitje waar De Vries sportief gezien meer recht op had en zagen we die fijne Mazepin zijn entree maken, en nu dit weer.  Ik herinner me ook dat FIA het huidige licentiepuntensysteem aan de buitenwereld verkocht al zijnde een manier om dit soort avonturiers buiten de deur te houden. Maar ja, leer ons de FIA kennen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond