F1 Allerlei

Gestart door Breaktest, 20 maart 2021 - 11:21:15

« vorige - volgende »

Breaktest

Soms zijn er onderwerpen die je niet goed elders kunt plaatsen, zoals onderstaande, maar waar je toch graag even de aandacht op wilt vestigen.
Zoals dit eerbetoon aan twee gevallen helden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Murray Walker, die heb ik graag gehoord. Ik was vrij jong toen optrad als een sportverslaggever van de BBC. Altijd zat er een enthousiasme in'm wanneer hij een race versloeg. Schmitz, daar heb ik weinig van meegekregen. RIP voor de beiden in ieder geval. Hieronder iets van de raceverslagen van Walker :

http://www.youtube.com/watch?v=yyxHt7ijo6Q

Groet,

C.G. de Beaufort


SDG

Oud F1-coureur Johnny Dumfries is gisteren na een korte ziekte overleden. Dumfries (geboren op 26 april 1958 als John Colum Crichton-Stuart, Graaf van Dumfries en Zevende Markies van Bute) is tot op heden de laatste coureur in de Formule 1-geschiedenis van adellijke afkomst. Hij gooit hoge ogen in het Britse Formule 3-kampioenschap van 1984 (het jaar voordien nog gewonnen door Ayrton Senna), dat hij overtuigend wint. Het daaropvolgende jaar maakt Dumfries de overstap naar de Formule 3000, waar hij echter weinig potten kan breken. Slechts eenmaal finisht hij in de punten, met een zesde plaats op Vallelunga.

Een gelukkig toeval brengt zijn autosportcarrière in 1986 plotseling in een stroomversnelling richting de Formule 1. Lotus, dat naast Ayrton Senna voor 1986 Derek Warwick wil tekenen, stuit op het veto van Senna, die van mening is dat het team niet sterk genoeg is om twee topcoureurs te dragen. Exit Warwick en Lotus engageert daarom Johnny Dumfries als tweede piloot. De Brit weet van bij aanvang dat hij gedoemd is om een heel jaar lang tweede viool te spelen na zijn Braziliaanse kopman, doch Johnny schikt zich in zijn lot, blij dat hij is dat hij zijn debuut in de hoogste klasse van de autosport kan maken. Dumfries geniet bijgevolg van zijn jaartje bij een topteam in de Formule 1, waarin hij doorgaans in het middenveld rondrijdt, met enkele uitschieters in beide richtingen. In Monaco – waar dat jaar nog steeds slechts twintig auto's mogen starten – kwalificeert hij zich niet; in Hongarije en Australië scoort hij respectievelijk een vijfde en een zesde plaats. Het levert hem een dertiende plaats in de eindstand van het WK op, met 3 punten.

De overstap van Lotus op Honda-motoren voor 1987 betekent de doodsteek voor de Formule 1-carrière van Dumfries, die plaats moet ruimen voor een nieuwe waterdrager voor Ayrton Senna: de Japanse Honda-protegé Satoru Nakajima. Hij is nadien wel nog een tijd actief als testrijder voor Benetton en stapt tevens over naar de sportwagenracerij. Zijn grootste triomf beleeft de Schot wanneer hij in 1988 samen met Jan Lammers en Andy Wallace in een Jaguar de 24 Uren van Le Mans wint. Dumfries neemt van 1987 tot 1991 jaarlijks deel aan de uithoudingsrace, om kort nadien zijn raceloopbaan definitief te beëindigen.

Dumfries is 62 jaar geworden.

Breaktest

Citaat van: SDG op 23 maart 2021 - 18:56:23
Lotus, dat naast Ayrton Senna voor 1986 Derek Warwick wil tekenen, stuit op het veto van Senna, die van mening is dat het team niet sterk genoeg is om twee topcoureurs te dragen.
Ik lees hier iets nieuws (voor mij). Is dit echt zo? Als dat waar is, moest ie natuurlijk ook niet zeuren toen Prost bij Williams op zijn beurt een veto over hem uitsprak.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Een virtuele ronde met de F1 op Miami in 2022.

http://youtu.be/5ZQrprQNS-c

Groet,

C.G. de Beaufort

Breaktest

Betreffende die regio heb ik alleen maar associaties met Miami Vice, en na het zien van het circuit wil ik dat graag zo houden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

#6
Miami Vice. Legendarisch. Sfeer. Muziek. Crockett en Tubbs in uberfoute maar ó zo coole jaren-tachtig pakken. Schoudervullingen, henley shirts en espadrilles. En de Ferrari Daytona 365/4 GTS natuurlijk.

Jozef

Lijkt me een circuit met een aantal zeer uitdagende secties voor de coureurs, en inhalen zal er ook wel lukken met dat lange rechte stuk in het midden. Ik kijk er wel naar uit.

Breaktest

#8
Citaat van: Mickey op 26 april 2021 - 23:30:40
Miami Vice. Legendarisch. Sfeer. Muziek. Crockett en Tubbs in uberfoute maar ó zo coole jaren-tachtig pakken. Schoudervullingen, henley shirts en espadrilles. En de Ferrari Daytona 365/4 GTS natuurlijk.
Met als hoogtepunt de dood van Sonny Crockett. Of Tubbs. Ik wist nooit wie wie was...
Oh nee, klopt niet... en ze waren nog lang gelukkig. Alleen iedereen om Tubbs ging altijd dood, maar toch bleef ie gewoon die opgeruimde jongen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Ilott wordt de testrijder van Alfa Romeo. Hij komt in aktie tijdens de vrije training in Portugal.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Red Bull is teleurgesteld over de 'track limits'. Horner zei het volgende :

"The whole track limit debate is just frustrating," said Horner. "I mean, it's been brutal for us across the first three events. The win in Bahrain, the pole position yesterday and then the fastest lap. So it's been pretty expensive for us."

https://www.racefans.net/2021/05/02/red-bull-complaints-over-brutal-track-limits-calls-cut-no-ice-with-fia/

Groet,

C.G. de Beaufort



Jozef

Ik zou het vooral frustrerend vinden dat je een topcoureur in je rangen hebt die voortdurend zulke nodeloze fouten blijft maken...

Breaktest

Citaat van: Jozef op 03 mei 2021 - 19:10:18
Ik zou het vooral frustrerend vinden dat je een topcoureur in je rangen hebt die voortdurend zulke nodeloze fouten blijft maken...
Op sommige sites wordt zo met Max gedweept, daar lusten de honden geen brood van. Dat ie akelig snel, leidt geen twijfel, maar hij is beslist niet zonder fouten. Wat de balans daartussen betreft kan ie nog steeds wat van Hamilton leren.
Daarnaast, misschien worden die fouten binnenskamers besproken, maar het valt wel op dat ie naar buiten toe grote moeite heeft deze te erkennen, (itt de meeste van zijn generatiegenoten). In dat opzicht zie je wel wat van de ouwe Jos terug die ook redelijk een bord voor zijn kop had.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Jozef op 03 mei 2021 - 19:10:18
Ik zou het vooral frustrerend vinden dat je een topcoureur in je rangen hebt die voortdurend zulke nodeloze fouten blijft maken...

Je kan het zo dramatisch maken als je zelf wilt.

In het heetst van de strijd liggen foutjes op de loer. Het zijn geen grote, allesbeslissende fouten. Dat risico is inherent aan het opzoeken van het maximaal haalbare.

Zelfs coureurs met bakken meer ervaring en meerdere wk's op zak maken ze weleens. En vaak nog stommere ook.

Citaat van: Breaktest op 04 mei 2021 - 08:53:02
Citaat van: Jozef op 03 mei 2021 - 19:10:18
Ik zou het vooral frustrerend vinden dat je een topcoureur in je rangen hebt die voortdurend zulke nodeloze fouten blijft maken...
Op sommige sites wordt zo met Max gedweept, daar lusten de honden geen brood van. Dat ie akelig snel, leidt geen twijfel, maar hij is beslist niet zonder fouten. Wat de balans daartussen betreft kan ie nog steeds wat van Hamilton leren.
Daarnaast, misschien worden die fouten binnenskamers besproken, maar het valt wel op dat ie naar buiten toe grote moeite heeft deze te erkennen, (itt de meeste van zijn generatiegenoten). In dat opzicht zie je wel wat van de ouwe Jos terug die ook redelijk een bord voor zijn kop had.

Maar buiten toe. Daar zit 'm de crux. Hierin heeft hij zich nog te ontwikkelen, al is dat ondergeschikt aan er daadwerkelijk iets van leren. Uit zijn lichaamstaal maak ik op dat hij zich er genoeg van aantrekt en het vooral ook zichzelf aanrekent.

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 04 mei 2021 - 08:53:02
Citaat van: Jozef op 03 mei 2021 - 19:10:18
Ik zou het vooral frustrerend vinden dat je een topcoureur in je rangen hebt die voortdurend zulke nodeloze fouten blijft maken...
Op sommige sites wordt zo met Max gedweept, daar lusten de honden geen brood van. Dat ie akelig snel, leidt geen twijfel, maar hij is beslist niet zonder fouten. Wat de balans daartussen betreft kan ie nog steeds wat van Hamilton leren.
Daarnaast, misschien worden die fouten binnenskamers besproken, maar het valt wel op dat ie naar buiten toe grote moeite heeft deze te erkennen, (itt de meeste van zijn generatiegenoten). In dat opzicht zie je wel wat van de ouwe Jos terug die ook redelijk een bord voor zijn kop had.

Foutje van Hamilton op Imola alweer vergeten?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is