Voorspellingen seizoen 2021

Gestart door Breaktest, 05 maart 2021 - 12:26:43

« vorige - volgende »

Breaktest

Hulde voor Fietser die had voorspeld dat Max dit jaar wereldkampioen zou worden.
Ik zou zeg doe es mee met Gok de pole; u hebt talent.

Even een terugblik op mijn eigen voorspellingen:

1 Wordt Verstappen dit jaar kampioen? > Nee > fout
2 Wordt Mazepin vervangen? - Ja > fout
3 Hangt Hamilton in 2022 de helm aan de wilgen? -  Ja > pending
4 Is dit Kimi's laatste jaar - Ja > goed
5 Verslaat Alonso Ocon op punten? - Nee > fout
6 komt Hulkenberg terug? - Ja, bij Alfa Romeo > fout
7 komt Kvyat terug? - Nee > goed
8 Eindigt Vettel dit jaar boven Stroll? - Nee > fout
9 Eindigt Ricciardo dit jaar boven Norris? - Nee > goed
10 Gok de pole ligt nog bij regen steeds op zijn gat - Ja> goed

Vorig jaar had ik 1 op 4 voorspellingen goed; nu 4 of 5 van de 10. Dat gaat dus de goed kant op.

Verder hadden we nog kwalificatieduels:

Gasly wint van Tsunoda: 21-1 > goed
Russell wint van Latifi: 20-2 > goed
Hamilton wint van Bottas: 17-5 > goed
Ricciardo wint van Norris: 7-15 > fout
Max wint van Perez: 20-2 > goed
Leclerc wint van Sainz: 13-9 > goed
Vettel wint van Stroll 14-8 > goed
Alonso wint van Ocon:  11-11 > fout
Schumacher wint van Mazepin: 20-0 > goed
Giovinazzi wint van Raikkonen: 13-7 > goed
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Stelling 8 dacht ik ook, had ik een weddenschap op lopen. Heeft me een flesje Amarone gekost. ;D

Mickey

Overigens wel een lekker toepasselijke gevonden, je gelooft het niet:



;D ;D ;D

Breaktest

Ik drink graag Wild Pig - en dan klink ik op Max.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Citaat van: Breaktest op 17 december 2021 - 19:40:36
Hulde voor Fietser die had voorspeld dat Max dit jaar wereldkampioen zou worden.

En ik.... dus.

Groet,

C.G. de Beaufort

Breaktest

Citaat van: C.G. de Beaufort op 18 december 2021 - 13:47:09
Citaat van: Breaktest op 17 december 2021 - 19:40:36
Hulde voor Fietser die had voorspeld dat Max dit jaar wereldkampioen zou worden.

En ik.... dus.

Groet,

C.G. de Beaufort
eh... die had ik gemist. Maar ere wie ere toekomt, dus jij ook.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Citaat van: Fietser op 16 maart 2021 - 15:31:02
Zijn voornaamste tegenstander blijkt Bottas en niét Hamilton.

Haha, kom op Fietser, of je had net een bezoek gebracht aan de plaatselijke wietboer of je grapjas aan, maar dit kun je toch niet serieus menen als doorgewinterde F1-fan. Ik ga het niet eens toelichten.

Maar goed, dat verandert met de komst van Russell. Afgelopen jaar kreeg hij de kans op de auto van Lewis aan de tand te voelen en ondanks dat hij zijn snelheid niet kon omzetten naar een overwinning, had hij geen moeite om Bottas voor te blijven. Dat belooft wat voor komend seizoen. Ben benieuwd hoe Lewis reageert op een teamgenoot die kortbij zit. Indien dit het geval is.

Fietser

Citaat van: Wings op 20 december 2021 - 01:24:32
Citaat van: Fietser op 16 maart 2021 - 15:31:02
Zijn voornaamste tegenstander blijkt Bottas en niét Hamilton.

Haha, kom op Fietser, of je had net een bezoek gebracht aan de plaatselijke wietboer of je grapjas aan, maar dit kun je toch niet serieus menen als doorgewinterde F1-fan. Ik ga het niet eens toelichten.

Toelichting is hier ook totaal overbodig, want als je mijn voorspelling goed hebt gelezen dan wist je dat ik mezelf niet al te serieus nam. ('Korreltje zout' en 'weinig zinnigs' lijken me vrij duidelijk.) Zoals het m.i. ook hoort bij dit soort voorspellingen!

Wings


Breaktest

Hoe schatten we Russell in tov Hamilton?
Doorgaand met mijn experiment te gokken op het onverwachte, ga ik ervan uit dat ie Hamilton in de kwalificatie verslaat. Binnen twee of drie races al, en uiteindelijk ook per saldo aan het eind vh seizoen. Ook zal er een clash komen tussen de twee op de baan.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Lastig om iets te zeggen zonder dat we weten wat het jaar ons brengt. Feitelijk begint iedereen op nul. Hoe snel rijders zich kunnen aanpassen en of nieuwe generatie past bij iemands rijstijl moet blijken. Van een meervoudig competitief wereldkampioen mag je verwachten dat hij Russell de baas is. Ik verwacht wel dat Russell korter op Lewis zit dan Bottas. Hoe hij daar mee omgaat hangt af van de belangen en omstandigheden.

Wings

Citaat van: Breaktest op 17 december 2021 - 19:40:36Even een terugblik op mijn eigen voorspellingen:

Ik heb niet meegedaan maar denk wel dat ik de meesten goed zou hebben. Zitten een aantal nobrainers tussen.

1 Wordt Verstappen dit jaar kampioen? > Ik heb Max voorspeld als kampioen. Heb niet altijd het geloof gehad.
2 Wordt Mazepin vervangen? - Nee. Geld. Er gaan flink wat miljoenen richting de bankrekening van Haas.
3 Hangt Hamilton in 2022 de helm aan de wilgen? -  Niet zolang hij strijdt om wereldkampioenschappen. Bovendien heeft Lewis een contact tot en met 2022.
4 Is dit Kimi's laatste jaar - Absoluut. Het is op.
5 Verslaat Alonso Ocon op punten? - Ja. Alonso is een racebeest. Ik vrees meer voor Alonso dan voor Hamilton naast Max bij Red Bull.
6 komt Hulkenberg terug? - Nee. Gewogen en te licht bevonden. En er is voldoende jong talent beschikbaar.
7 komt Kvyat terug? - Nee. Waar zou hij moeten terugkomen?
8 Eindigt Vettel dit jaar boven Stroll? - Ja. Hij herpakt zich en gaat weer leuk vinden wat hij doet.
9 Eindigt Ricciardo dit jaar boven Norris? - Dit zou mijn enige twijfel zijn al denk ik dat ik deze met 'ja' zou hebben beantwoord.
10 Gok de pole ligt nog bij regen steeds op zijn gat - Ja> goed