Grand Prix van Bahrein - Sakhir

Gestart door Wings, 29 november 2020 - 15:06:45

« vorige - volgende »

Franky R.

#15
Die klap...Ik dacht even weer terug in de jaren 1980 te zijn.
Maar achteraf is het onbegrijpelijk hoe Grosjean zo woest naar rechts stuurde! Van Gameren waagde zelfs het woord dwaas te gebruiken. Voorzichtig mee eens...

BMW.WilliamsF1

Als ie zijn auto alleen maar had plat gereden en "gewoon" was uitgestapt dan had iedereen hem ook weer een dwaas genoemd, maar omdat ie nu geluk heeft gehad dat ie nog leeft zijn de meningen wat milder. Of als ie alleen Kvyat had afgesneden en Kvyat had schade en Grosjean kon gewoon door dan denk ik zelfs dat ie een straf voor causing a collision gehad zou hebben.

Fietser

Die twee starts waren sowieso buitengewoon ongelukkig voor Kvyat. Eerst kreeg hij die dwaze ram van de zomaar overstekende Grosjean die zichzelf daarmee bijna de dood injoeg. En bij de tweede start raakte Kvyat Stroll met een Canadese buiteling tot gevolg. De Rus werd bestraft, tja. Ik vond het echter meer een race-incident dan een strafbare fout van Kvyat. Hij zag, volgens mij, een ruim gat en ging er vol voor; Stroll liet de deur nogal wijd open maar smakte hem weer keihard dicht. Een ongelukkige middag dus voor Kvyat. En voor Grosjean. En voor Stroll. En voor Perez, de enige uitvaller die niets verkeerds deed. :-\

Breaktest

Citaat van: Fietser op 02 december 2020 - 17:34:47
Die twee starts waren sowieso buitengewoon ongelukkig voor Kvyat.  :-\
In een notedop het verhaal van zijn carriere. Als Hamilton een neus heeft om het geluk naar zich toe te trekken, moeten er ook lieden zijn met een neus voor het omgekeerde, en dan denk ik al snel aan Kvyat (en Russen en Polen in het algemeen; dat laatste is me ooit op de mouw gespeld door de film Stormy Monday, 1988).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Ik vond inderdaad ook dat Kvyat hoegenaamd geen schuld trof in dat incident met Stroll en vond de straf van de stewards onbegrijpelijk. Als er één in de fout was, dan was het Stroll zelf.

En de aanrijding met Grosjean, tja... Het is cru om te zeggen maar het is ook niet verrassend dat hij het is die zoiets overkomt. Soms is er na een aanrijding iemand die zegt: "je rijdt nog een keer iemand dood". Grosjean toonde afgelopen zondag aan dat zulke uitspraken helaas minder van de pot gerukt zijn dan we allemaal zouden willen.

Wings

Gisteren genoten van het optreden van Russell maar wat een anti-climax.

Mickey

En wat een gestuntel bij Mercedes.

En Verstappen is niet voor het geluk geboren. Best knap dat hij desondanks toch zulke salarï weet te toucheren. :P

Mickey

En Perez ook, heeft gereden of zijn toekomst ervan afhangt. En dat doet het misschien ook wel.

Breaktest

In de wereld van het opportunisme lees ik nu ineens dat Red Bull 'haar oog heeft laten vallen' (lekker goedkope niks zeggende term) op Russell.
Ik hou het toch op Perez.
Vreemd hoe snel Hulkenberg toch uit the picture kan geraken. Zien we daar nog toekomst voor?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Ik gok (en hoop) ook op Perez. Hij hoort na dit seizoen volgend jaar gewoon op de grid te staan. Ik heb hem geen fout zien maken dit jaar.

Fietser

#25
Citaat van: Breaktest op 07 december 2020 - 12:09:07
In de wereld van het opportunisme lees ik nu ineens dat Red Bull 'haar oog heeft laten vallen' (lekker goedkope niks zeggende term) op Russell.
Ik hou het toch op Perez.
Vreemd hoe snel Hulkenberg toch uit the picture kan geraken. Zien we daar nog toekomst voor?
Eerlijk gezegd snap(te) ik de roep om Hulkenberg niet zo goed. Een sympathieke en ook goede coureur, maar daar zijn er veel van. Tja, hij spreekt Nederlands en zal niet snel oorlog binnen een team maken, maar om daar iemand op aan te nemen...? Overigens lijkt het mij ook niet zo verstandig voor Pérez om eventueel naast Verstappen aan te schuiven. Ik heb de Mexicaan zeer hoog zitten, maar naast Verstappen is ook hij kansloos. Zijn overwinning, gisteren, is hem van harte gegund - een prachtige afsluiting van een goede F1-carriere. Daarom nu maar rustig verder kijken, zou mijn ongevraagde advies zijn. 'Iets in Amerika' of anders heel, heel misschien in 2022 toch weer bij Racing Point, mocht Vettel tegenvallen, wat mij niet onmogelijk lijkt. De laatste hoort niet meer echt thuis in de F1 - vind ik -, wat overigens al jaren voor Raikkonen geldt.

Fietser

#26
Bahrein 2 was, in mijn beleving, de zoveelste spectaculaire F1-race dit jaar. Mooi! Een prachtige winnaar, zeker gezien zijn opmars vanaf de laatste plaats. Maar wat ontzettend jammer voor Russell. Hoeveel pech kun je hebben? Voor Bottas wordt het nu wel erg pijnlijk allemaal. Hoe dan ook, het optreden van de jonge Russell plaatst de successen die Mercedes-coureurs de laatste jaren aan elkaar regen, toch wel in perspectief. (Velen dachten al in die richting.) Hamilton is briljant, maar als een jonge invaller (hoe talentvol die is moet eigenlijk nog blijken) ongeveer hetzelfde laat zien met dit materiaal..., tsja.
Tot slot nog een goed woordje voor Ocon. Ik vond hem dit jaar tegenvallen, aangezien ik voor aanvang van het seizoen vermoedde dat hij het Ricciardo echt moeilijk zou maken. Dat gebeurde niet. Maar de laatste races lijkt hij in snelheid niet veel meer onder te doen voor zijn sterke teamgenoot. Het zou me dan ook niet verbazen als hij volgend jaar beter presteert dan Alonso. Koffiedik, maar toch.

Breaktest

Ik denk dat als je Russell vijf races tegenover Bottas zet, Bottas er vast wel twee weet te winnen. Daarom ben ik het absoluut niet eens met al die kneuzen die roepen Bottas eruit, Russell erin. Daarbij, Bottas heeft ook nog een contract. Hij is aangenomen als 2e rijder die moet helpen de constructeurstitel veilig te stellen. Da's precies wat ie doet. Dat er wellicht mensen zijn die het trucje misschien nog beter kunnen, het zij zo. Dat lijkt meer een kennisgeving dan noodzaak tot handelen.
Als je me vraagt wat ik afgelopen weekend nou wijzer ben geworden, dan is het de bevestiging van mijn vooroordeel  dat lui als Hamilton hun krankzinnige salaris absoluut niet waard zijn. Los van dat het om een kleine sport gaat met slechts enkele duizenden (honderden??)  beoefenaars, blijkt de top breder dan gedacht, misschien wel zo breed dat je van een tafelberg kunt spreken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Dat wens ik toch te betwijfelen. Leuk voor Russell dat hij het uitstekend deed op het simpelste F1-circuit van de voorbije 2-3 decennia zonder druk in een weekend waarin alles volgens normaal stramien verliep behalve dan in het laatste derde van de race. Kampioenen komen echter bovendrijven op de momenten dat het allemaal niet helemaal volgens plan verloopt. Dat is wat Hamilton in 2020 mijns inziens meermaals heeft geëtaleerd.

Mickey

De essentiële vraag die dit weekend boven komt drijven is volgens mij ook of Hamilton in deze tijd zoveel geld waard is. Ik roep al jaren dat dat niet het geval is. Kan hij nog zo uitzonderlijk zijn, als je ziet met hoeveel marge hij kampioen is geworden, is het redelijk veilig te veronderstellen, dat elke heikneuter in het huidige rijdersveld in die bak kampioen zou kunnen worden. Die vermeende uitzonderlijkheid is in mijn optiek onder deze omstandigheden gewoon de meerprijs niet waard.