Bahrein 2 was, in mijn beleving, de zoveelste spectaculaire F1-race dit jaar. Mooi! Een prachtige winnaar, zeker gezien zijn opmars vanaf de laatste plaats. Maar wat ontzettend jammer voor Russell. Hoeveel pech kun je hebben? Voor Bottas wordt het nu wel erg pijnlijk allemaal. Hoe dan ook, het optreden van de jonge Russell plaatst de successen die Mercedes-coureurs de laatste jaren aan elkaar regen, toch wel in perspectief. (Velen dachten al in die richting.) Hamilton is briljant, maar als een jonge invaller (hoe talentvol die is moet eigenlijk nog blijken) ongeveer hetzelfde laat zien met dit materiaal..., tsja.
Tot slot nog een goed woordje voor Ocon. Ik vond hem dit jaar tegenvallen, aangezien ik voor aanvang van het seizoen vermoedde dat hij het Ricciardo echt moeilijk zou maken. Dat gebeurde niet. Maar de laatste races lijkt hij in snelheid niet veel meer onder te doen voor zijn sterke teamgenoot. Het zou me dan ook niet verbazen als hij volgend jaar beter presteert dan Alonso. Koffiedik, maar toch.