Turkije

Gestart door Mickey, 14 november 2020 - 17:44:16

« vorige - volgende »

Mickey

Zeer vermakelijke Q vandaag. Knap van Stroll. Verrekte... Ehm, u begrijpt.

En best zuur voor Verstappen, die het hele weekend domineert en op de full wets buitenaards leek. Wie weet toch nog een gewijzigde startopstelling en alsnog een pole voor hem.

Ik denk niet de de race de kwalificatie zal overtreffen qua entertainmentgehalte, maar de gemixte grid belooft in elk geval een interessante opening.

Cheers!

Breaktest

Citaat van: Mickey op 14 november 2020 - 17:44:16
Ik denk niet de de race de kwalificatie zal overtreffen qua entertainmentgehalte,
Vind ik van wel.
Grote klasse van Hamilton. Als Mozes ff niet naar de berg kan komen, zorgt ie er wel voor dat de berg naar Mozes komt.
Dàt is het grote verschil tussen hem en Verstappen. Ham weet perfect hoe ie uit de problemen moet blijven als het effe niet loopt, laat anderen de fouten maken en plukt de race tot slot als een rijpe appel. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Waanzinnige prestatie van Hamilton, kan niet anders zeggen. Gereden als een groot kampioen ook, hij had net zo makkelijk in de luwte die paar puntjes kunnen sprokkelen.

Hier zie je gewoon het verschil in volwassenheid tussen Verstappen en Hamilton, die sluw afwacht hoe de rest vroeg of laat door het ijs zakt. Wat niet gek is, met acht jaar meer F1-ervaring, zeven titels en veertien jaar leeftijdsverschil.

Jozef

Races als deze zijn de reden waarom ik het niet begrijp wanneer mensen zeggen dat Hamilton het laat afweten wanneer niet alles meezit. Hij etaleerde weer eens zijn grote kunde met een berekende en uiteindelijk toch nog dominante race.

De beide Ferrari-heren die van Racing Point hebben ook hun visitekaartje afgegeven dit weekend. Jammer dat het voor Stroll uiteindelijk niks werd toen de baan minder nat lag, maar al bij al reed hij toch een weekend dat respect afdwong van de vele criticasters. Vettel die een foutloze race reed in moeilijke omstandigheden - ik dacht niet dat we dat nog zouden meemaken en al helemaal niet dit seizoen.

Mickey

Tja, Vettel rijdt nu met een vrije geest. Een boek dat bijna uit is en hij weet dat er een happy end aan zit.

Breaktest

Ik heb van de week nog eens wat eigen "voorspellingen" doorgenomen (best interessante stuff met hits en misses), en daar zit ook bij dat er geen wederopstanding van Vettel komt in de 2e seizoenshelft.
Daar hou ik voorlopig toch nog nog aan vast. Een zwaluw maakt nog geen zomer, bovendien kun je ook nu weer niet zeggen dat ie Leclerc op eigen kracht heeft verslagen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Oh maar nee, zeker geen wederopstanding. Maar zelfs vierde worden zou voor zijn huidige vorm een prima prestatie zijn.

Ik heb op een ander forum een weddenschap uitstaan: Stroll klopt Vettel volgend jaar. Als dat niet uitkomt, kost het me een flesje Amarone.

Franky R.

Citaat van: Mickey op 16 november 2020 - 22:34:25
Oh maar nee, zeker geen wederopstanding. Maar zelfs vierde worden zou voor zijn huidige vorm een prima prestatie zijn.

Ik heb op een ander forum een weddenschap uitstaan: Stroll klopt Vettel volgend jaar. Als dat niet uitkomt, kost het me een flesje Amarone.


Interessante stelling. Wat zijn de criteria? Kwalificatie duels? Of WK-punten? 

Mickey

Stand in het WK aan het einde van het seizoen. :)

Jozef

Een gekke gedachte vind ik het niet. Ik geef Vettel toch iets meer kans om Stroll te verslaan dan andersom, maar het is lastig inschatten hoe goed beide heren zijn - Vettel die vooral afziet met een Ferrari die hem niet ligt, en Stroll die een teamgenoot heeft die al zo lang bij dat team zit, dat we eigenlijk niet weten hoe goed hij tegenwoordig is ten opzichte van de andere coureurs.

Stroll is in elk geval gegroeid in vergelijking met een aantal jaar terug, wat je ook mag verwachten natuurlijk. Ik heb wel het gevoel dat hij nu enigszins overroepen wordt, maar ik kan me vergissen en net daarom is het zo interessant dat hij Vettel als teamgenoot krijgt.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 16 november 2020 - 22:34:25
Oh maar nee, zeker geen wederopstanding. Maar zelfs vierde worden zou voor zijn huidige vorm een prima prestatie zijn.

Ik heb op een ander forum een weddenschap uitstaan: Stroll klopt Vettel volgend jaar. Als dat niet uitkomt, kost het me een flesje Amarone.
Ik durf die weddenschap wel aan.
Een paar jaar geleden ontstond bij mij een vreemd soort bewondering voor Stroll. Zeker bij onboard beelden zag je goed dat ie de auto nauwelijks onder controle had. Zelfs op korte rechte stukken liep ie te zwalken en te schudden; het was net of ie op zo'n mechanische stier reed waar lui in een dronken bui op gaan zitten. Maar dan toch een soortgelijk tempo als zijn collega's ontwikkelen - je moet maar durven. 
Kortom, hij kon er niks van, maar lef had ie wel. Ik zie Stroll dus, behalve als rijkeluiszoontje tegen wil en dank, als het schoolvoorbeeld van matig talent/harde werker.
Een toptalent dat even hard werkt moet dus altijd het verschil kunnen maken. En Vettel heeft alle reden (en ik neem aan ook motivatie) om  even hard te werken.

De verschillen zullen vast niet groot zijn, zo erkentelijk ben ik wel, en twee jaar geleden zou ik hebben gezegd dat Stroll iedere race huilend in een hoekje zou eindigen, maar die tijd lijkt voorbij. Alleen... 't punt is dat Stroll zijn prima tempo zelden een race lang kan volhouden.  Er gebeurt te vaak iets waardoor ie uiteindelijk wegzakt. Ook als we de mechanische problemen wegstrepen (waarbij me opvalt dat zijn pech nooit zo breed wordt uitgemeten als bij Max). Dan nog blijft er een flink portie menselijk falen over: foute strategische keuzes, onhandige inhaalpogingen, concentratiefoutjes, ook dat hangt aan Stroll.

Ik ken overigds wel Amaretto, geen Amarone.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond