Eifel Grand Prix 2020

Gestart door BMW.WilliamsF1, 09 oktober 2020 - 10:31:44

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Dit is het topic voor de komende GP.

Vandaag zal het vrij regenachting worden tijdens de vrije trainingen, maar voor morgen en zondag voorspellen ze redelijk droog weer.

Veel plezier, hopelijk krijgen we een leuke race :)

Breaktest

FP1: beetje regen - je ziet al weer hoe snel ze de handdoek in de ring gooien. De eeuw van de patatgeneratie.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Het ging niet om de regen, maar de medical helicopter kon niet opstijgen door de mist.

Breaktest

Ja weet ik wel, maar dat vind ik een fake argument, om twee redenen.
Een helicopter kan wel degelijk opstijgen, hooguit landen is misschien problematisch, maar meestal kan men wel uitwijken. En B er zijn ook ziekenauto's aan de grond, mocht er wat gebeuren. 99,999% van alle verkeersongevallen worden per ziekenauto afgehandeld die net zo goed zijn uitgerust. Ook de snelheid van aflevering is geen sterk argument (in ieder geval niet als het ziekenhuis om de hoek ligt); men neemt meestal eerst ruim de tijd om de patiënt te stabiliseren.
Kortom, in de overweging stapelt men onwaarschijnlijkheid op onwaarschijnlijkheid waarbij het begrip veiligheid weer eens gebruikt om iedere discussie monddood te maken.

Even voor de goede orde, die FP1 kan mij persoonlijk niks schelen, maar de argumentatie vind ik zo lek als een mandje.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Het zijn de regeltjes helaas :)

Het ziekenhuis zou ook te ver weg zijn om naar toe te rijden zeiden ze.

Anyway, op naar VT2. Hopelijk gaat die wel door.

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 09 oktober 2020 - 12:01:05
FP1: beetje regen - je ziet al weer hoe snel ze de handdoek in de ring gooien. De eeuw van de patatgeneratie.


Hmm?


Ik wist niet dat Michel Masi zo jong was... ;)

Wings


Wings

Hülkenberg is gearriveerd terwijl Hamilton wederom een uitstap maakt.

Breaktest

Citaat van: Wings op 10 oktober 2020 - 12:45:52
Hülkenberg is gearriveerd terwijl Hamilton wederom een uitstap maakt.
Niet zo slim dat ie FP3 heeft gemist.
Roept ook vragen op wanneer die Racing Point jongens voor het laatst zijn getest. Als klachten nu zichtbaar worden zit dat virus er meestal al een paar dagen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Sowieso niet handig van Racing Point. Stroll voelde zich al een tijd niet zo best. Sinds de Grand Prix van Rusland. Hülkenberg had vrijdag al plaats moeten nemen op die reservebank.

Wings

Verder een spannende kwalificatie gezien. Jammer van de anti-climax, wederom een Mercedes op pole. Ik had het Verstappen gegund om morgen vanaf de eerste startplek de race te starten. Gewoon eens even geen Mercedes.

Ik ben bang dat Mercedes vandaag weer oppermachtig is. Het verschil in de racepace op zondag lijkt groter dan het snelheidsverschil op zaterdag in de kwalificatie na het verdwijnen van de party-mode. Al hoop ik dat de heren een potje moeten knokken voor hun zuurverdiende puntenfinish.

Verder verrast Leclerc ook positief. Parkeert zijn Ferrari voor de Red Bull van Albon op P4. Ook hij lijkt het materiaal te overstijgen.

Mickey

#11
Quote van de race:

They race me so hard!

🤨

Fietser

Mooie race in de Eifel gezien.
Toch ook wat ergernis, dit vanwege Vettel en Raikkonen. Vettel wordt ieder weekend gedeclasseerd door Leclerc. Hij komt niet alleen veel te kort, ook schittert hij door domme acties en fouten. Raikkonen komt al jarenlang snelheid te kort. Zelfs legt hij het vaak af, zoals gisteren, tegenover laagvlieger Giovinazzi. En toch hebben zowel Vettel als Raikkonen al (min of meer) zekerheid voor het volgende jaar. Mijn ergernis komt voort uit het feit dat ze een stoeltje krijgen aangeboden louter vanwege hun prestaties in het verleden - ze zijn daardoor commercieel aantrekkelijk. Alonso, hetzelfde verhaal.
Het is allemaal best begrijpelijk in deze van commercie vergeven sport, maar het gaat helaas ten koste van jongens die wel presteren maar straks toch met lege handen staan. Ook gaat het ten koste van jonge, aanstormende talenten die aan de zijlijn blijven. Het stagneert doorstroming.
Iets soortgelijks - maar toch radicaal anders :-\ - doet zich voor met Mick Schumacher. Ook hij heeft een commercieel aantrekkelijk achternaam en ook hij lijkt al in het bezit van een zitje. Sterker nog: hij was in dit Eifel-weekend zelfs vaker in beeld dan menig F1-coureur.
Lang verhaal kort: jammer dat commercieel aantrekkelijke namen een rol spelen bij de jaarlijkse stoelendans. Het is misschien niet nieuw, maar het stoort me.

Mickey

Over kleine ergernissen gesproken. Ik heb me voor het eerst gestoord aan de interviews tijdens de race met uitgevallen coureurs, door Jack Plooij. Dit leidde enorm af van de actie op de baan en dan ook nog zichtbaar in een kadertje over het halve beeld.

BMW.WilliamsF1

Ja dat vond ik ook irritant. Die grote kop van Bottas vol in beeld over de race heen  ::)