Mugello

Gestart door Mickey, 13 september 2020 - 16:59:16

« vorige - volgende »

Mickey

Gaap.

Wel een anticlimax hoor, die code rood-situaties.

Mickey

Pfff. Ik ben Hamilton zo zat hè, met z'n politieke statements.

Sabai

Ik heb na ronde 1 de tv uit gezet.  Ik was er ook even klaar mee.

Wings

Citaat van: Mickey op 13 september 2020 - 17:59:51
Pfff. Ik ben Hamilton zo zat hè, met z'n politieke statements.

Ik ook. De Formule 1 is geen politiek podium om idealen te etaleren. Ik merk dat ergernis het begint over te nemen van mijn plezier om F1 te kijken. Eerstens om de voortdurende dominantie van Hamilton, tweedes om het permanente BLM-gedoe. Autosport is voor mij loskomen van de dagelijkse sleur. Even helemaal niets en genieten van het racen. 

Jozef

Citaat van: Sabai op 13 september 2020 - 19:44:32Ik heb na ronde 1 de tv uit gezet.  Ik was er ook even klaar mee.

Volgens mij heb je dan toch behoorlijk wat gemist hoor. Het was weer een erg bijzondere race die me behoorlijk heeft geboeid, vooral dan het gevecht om plek 3 en de strijd van George Russell om een puntje te bemachtigen.

Wat een geweldige baan ook, Mugello. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. Het zal zeker niet elke keer een spektakelstuk opleveren - dat doet geen enkele baan - maar het circuit is zichtbaar uitdagend, de coureurs hebben er plezier in en het levert ook erg mooi beelden op.

Mickey

Het circuit doet me een beetje aan Zandvoort denken.

Wings

Hartstochtelijk mee oneens. Er waren geen gevechten. De enige inhaalmogelijkheid is aan het einde van het rechte stuk na start-finish met behulp DRS en lots of overspeed. Als je beschikt over die meer-snelheid is je voorganger de welbekende 'sitting duck', heb je die meer-snelheid niet op het rechte stuk, kom je er niet langs. End of story. Dat komt niet in de buurt van mijn definitie van racen. Ik houd meer van technische banen. Dat gezegd hebbende lijkt het mij wel onwijs gaaf om op Mugello te racen. Zweethandjes in snelle bochtencombinaties!

Russell's race vond ik indrukwekkend. Jammer dat Russell onder de radar bleef want hij reed een fantastisch race en verdiende het laatste punt.

Fietser

#7
Ben het deels eens zowel met Jozef als met Wings. Ook ik heb me prima vermaakt tijdens deze race. De gevechten waren niet zo bijzonder, maar vond het als altijd toch boeiend te volgen hoe diverse coureurs zich manifesteerden. Russell wordt in dit verband al genoemd. Maar ook Stroll lijkt zich definitief los te maken van zijn imago van rijkelui-zoontje. (Vettel, maak je borst maar nat volgend jaar.) Albon toonde weer eens zijn potentie, iets wat Ricciardo eigenlijk elk weekend wel laat zien. Ook leuk: die boze radio-uitval van Raikkonen. Genoeg te genieten dus, ook al was het uitvalpercentage hoog. En wat een pracht circuit! Moet inderdaad fantastisch zijn om daar te mogen rijden. Maar waar zijn de 'gemene punten' waar een coureur ineens kan toeslaan of juist keihard verdedigen? Nergens. Dat rechte DRS-stuk is ook niet mijn idee van een inhalende renwagens. Inderdaad: sitting ducks.
Die lange 'pauzes' waren overigens perfect om over te schakelen naar die bergetappe in de Tour. En naar Hamilton luister ik eigenlijk nooit, ongeacht het onderwerp - al jaren niet.

Mickey

Maar Honda gaat niet lekker jongens. Pech ook dat het euvel juist bij Verstappen lijkt te spelen.

Komt dit nu voort uit focus op performance, die ten koste gaat van betrouwbaarheid?

Wings

Dat denk ik niet. Sensoren zijn geen slijtageonderdelen waarop je invloed hebt. Als de warmte niet weg kan heeft het te maken met de bouweigenschappen van de auto en een ontwerptechnisch probleem.

Het is gewoon ruk dat de auto op zaterdagmiddag wordt stilgezet en het gewoon doet en op zondag de geest geeft nog voordat er een meter is gereden. Maar dat soort dingen gebeuren in een technische sport. Ik betwijfel dat dit voortkomt door overstrekken van Honda, maar ik ben geen techneut.

Wings

@Fietser, Albon vond ik persoonlijk tegenvallen. Albon is een zeer matige starter en ook direct na de start niet een rijder die erbovenop zit en aanvalt. Albon is meer van het settelen, op stoom komen en eenmaal op stoom is het oké. Dat is acceptabel in de eerste races van je debuutseizoen, maar in je tweede seizoen bij een topteam moet je er zijn. Direct. Bij de start moet je opgeladen zijn, aanstaan en aanvallen. Alleen dan dwing je kansen af. Het is jammer dat het snelheidsverschil tussen de Renault en Mercedes zo groot was, ik had Bottas wel willen zien harken achter Ricciardo.

Fietser

#11
Albons eerste deel was inderdaad niet zijn sterkste. Wellicht heeft hij daarvoor een iets te bescheiden karakter, ik meen dat Horner er onlangs ook iets over zei. Aan de andere kant kan de Thai - inderdaad, eenmaal op stoom - behoorlijk goed inhalen. Of hij daarmee de meeste geschikte teamgenoot van Verstappen is, durf ik niet te zeggen. Wel denk ik dat er niet zo snel een beter alternatief voorhanden is. Gasly terug, Russell voor de leeuwen werpen, Perez' of Hulkenbergs ervaring gebruiken? Lijken me geen reële opties. Het pijnpunt bij RB heet Verstappen, die is onaards goed en wellicht de allerbeste sinds tijden.