Grand Prix van Monza, van voor- tot nabeschouwing

Gestart door Mickey, 04 september 2020 - 09:39:18

« vorige - volgende »

Wings

Gaaf hé!?! Zeldzame momenten dat ik geraakt word door de autosport. "Wat zijn sportoverwinningen mooi, deze is zo mooi!"
Ik heb genoten van deze race en van de overwinning van Gasly.

Sabai

Citaat van: Wings op 06 september 2020 - 17:34:19
Gaaf hé!?! Zeldzame momenten dat ik geraakt word door de autosport. "Wat zijn sportoverwinningen mooi, deze is zo mooi!"
Ik heb genoten van deze race en van de overwinning van Gasly.

Altijd zo leuk van de f1 dat op het moment dat iedereen loopt klagen krijg je een knotsgekke race als deze. En ondanks de slechte prestatie van Ferrari waren ze wel de smaakmaker  ;D

Tuesday

Citaat van: Sabai op 06 september 2020 - 17:47:21
Citaat van: Wings op 06 september 2020 - 17:34:19
Gaaf hé!?! Zeldzame momenten dat ik geraakt word door de autosport. "Wat zijn sportoverwinningen mooi, deze is zo mooi!"
Ik heb genoten van deze race en van de overwinning van Gasly.

Altijd zo leuk van de f1 dat op het moment dat iedereen loopt klagen krijg je een knotsgekke race als deze. En ondanks de slechte prestatie van Ferrari waren ze wel de smaakmaker  ;D
heeft dat klagen toch geholpen blijkbaar;) is idd wel typisch F1, het ene weekend een ubersaaie race (mede door de SC), een week later zet de SC de hele boel op zn kop. k vond het nog steeds niet heel erg enerverend, maar de uitslag is natuurlijk wel sensationeel.

Jozef

Citaat van: Breaktest op 06 september 2020 - 08:57:57
Citaat van: Jozef op 05 september 2020 - 21:31:08
Net niet, ze kijken allemaal naar elkaar (en niet naar de computer), precies met de bedoeling om tegelijk de baan op te komen. Die heren die nu in Q1 uitgeschakeld zijn, die zouden zonder slipstream ook een vogel voor de kat zijn geweest. Alleen de Mercedessen, die zijn zo dominant dat ze zich er niks van hoefden aan te trekken omdat ze zonder slipstream van een ander toch ook de eerste startrij inpalmen.
Bij mijn weten heb je voor slipstream maar 1 auto nodig, die van je teamgenoot. Dus 0 reden om op andere teams te wachten.

Tenzij je beide auto's in de slipstream wil hebben...

Wings

Citaat van: Sabai op 06 september 2020 - 17:47:21
Citaat van: Wings op 06 september 2020 - 17:34:19
Gaaf hé!?! Zeldzame momenten dat ik geraakt word door de autosport. "Wat zijn sportoverwinningen mooi, deze is zo mooi!"
Ik heb genoten van deze race en van de overwinning van Gasly.

Altijd zo leuk van de f1 dat op het moment dat iedereen loopt klagen krijg je een knotsgekke race als deze. En ondanks de slechte prestatie van Ferrari waren ze wel de smaakmaker  ;D

De smaakmaker waren ze zeker niet, wel de veroorzaker van de chaos. ;) Zij zijn beloond met het Italiaans volkslied bij de ceremonie.

Tuesday

Citaat van: Wings op 06 september 2020 - 18:34:19
Citaat van: Sabai op 06 september 2020 - 17:47:21
Citaat van: Wings op 06 september 2020 - 17:34:19
Gaaf hé!?! Zeldzame momenten dat ik geraakt word door de autosport. "Wat zijn sportoverwinningen mooi, deze is zo mooi!"
Ik heb genoten van deze race en van de overwinning van Gasly.

Altijd zo leuk van de f1 dat op het moment dat iedereen loopt klagen krijg je een knotsgekke race als deze. En ondanks de slechte prestatie van Ferrari waren ze wel de smaakmaker  ;D

De smaakmaker waren ze zeker niet, wel de veroorzaker van de chaos. ;) Zij zijn beloond met het Italiaans volkslied bij de ceremonie.
met dank aan een Monegask.

Jozef

Erg leuke race gezien vandaag, ik zat echt heel hard te hopen dat Sainz 'm nog zou pakken. Helaas was de vogel net te ver gaan vliegen dankzij het stoorwerk van de Saubers.


Mickey

Noem mij een zuurpruim, maar de kater overheerst toch een beetje. De kater dat dit een uitgelezen kans was om maximaal in te lopen op Mercedes die Red Bull liet liggen. Alhoewel, ze zijn het hele weekend niet aan de bal geweest dus wat ben ik denkende.

De race was vermakelijk, met een leuk en verrassend podium, maar vooral gedreven door 'externe' elementen.

Jozef

Citaat van: Mickey op 07 september 2020 - 09:48:30Noem mij een zuurpruim, maar de kater overheerst toch een beetje. De kater dat dit een uitgelezen kans was om maximaal in te lopen op Mercedes die Red Bull liet liggen.

??? ???

Red Bull stond ook voor de GP van Italië al meer dan 100 punten achter Mercedes, in welke zin is dat nog boeiend? Al is het inderdaad wel opmerkelijk dat ze dit weekend helemaal niet in het stuk voorkwamen, kan me de laatste keer niet herinneren dat zelfs Verstappen verzoop in het middenveld.

Breaktest

Citaat van: Sabai op 06 september 2020 - 17:47:21
Citaat van: Wings op 06 september 2020 - 17:34:19
Gaaf hé!?! Zeldzame momenten dat ik geraakt word door de autosport. "Wat zijn sportoverwinningen mooi, deze is zo mooi!"
Ik heb genoten van deze race en van de overwinning van Gasly.

Altijd zo leuk van de f1 dat op het moment dat iedereen loopt klagen krijg je een knotsgekke race als deze. En ondanks de slechte prestatie van Ferrari waren ze wel de smaakmaker  ;D
Doet mij een beetje denken aan reizen door een vlakke woestijn. Als je na 300 km een termietenheuvel tegenkomt of een cactus ben je helemaal lyrisch.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Jozef op 07 september 2020 - 14:41:12
Citaat van: Mickey op 07 september 2020 - 09:48:30Noem mij een zuurpruim, maar de kater overheerst toch een beetje. De kater dat dit een uitgelezen kans was om maximaal in te lopen op Mercedes die Red Bull liet liggen.

??? ???

Red Bull stond ook voor de GP van Italië al meer dan 100 punten achter Mercedes, in welke zin is dat nog boeiend? Al is het inderdaad wel opmerkelijk dat ze dit weekend helemaal niet in het stuk voorkwamen, kan me de laatste keer niet herinneren dat zelfs Verstappen verzoop in het middenveld.

Oké. Laat ik het dan maar specifieker benoemen, het gaat me vooral de strijd om het rijderskampioenschap. Men had een theoretische kans weer in een kans kunnen ombuigen. Er is nu echt geen enkele druk meer bij Mercedes van Red Bull/Verstappen. Zou de spanning voorin terug zijn, dan zouden we daar de komende races weer plezier van hebben.

Tuesday

#27
Citaat van: Mickey op 07 september 2020 - 16:18:38
Citaat van: Jozef op 07 september 2020 - 14:41:12
Citaat van: Mickey op 07 september 2020 - 09:48:30Noem mij een zuurpruim, maar de kater overheerst toch een beetje. De kater dat dit een uitgelezen kans was om maximaal in te lopen op Mercedes die Red Bull liet liggen.

??? ???

Red Bull stond ook voor de GP van Italië al meer dan 100 punten achter Mercedes, in welke zin is dat nog boeiend? Al is het inderdaad wel opmerkelijk dat ze dit weekend helemaal niet in het stuk voorkwamen, kan me de laatste keer niet herinneren dat zelfs Verstappen verzoop in het middenveld.

Oké. Laat ik het dan maar specifieker benoemen, het gaat me vooral de strijd om het rijderskampioenschap. Men had een theoretische kans weer in een kans kunnen ombuigen. Er is nu echt geen enkele druk meer bij Mercedes van Red Bull/Verstappen. Zou de spanning voorin terug zijn, dan zouden we daar de komende races weer plezier van hebben.
op zich heb je wel een punt, er lagen wat kansen, maar toch was Verstappen nooit echt in de race voor dikke punten. Wel jammer idd, Hamilton gaat voor de 2e keer dit jaar in de fout en weer kan Verstappen niet profiteren. Tel daar nog Engeland bij op, dan zit je al op 3 gemiste kansen. Aan de ene kant vervelend, maar aan de andere kant misschien ook maar beter, want anders ga je misschien toch nog geloven in dingen die helemaal niet kunnen. Vettel had dat geluk bv wel in het begin van 2017, maar wordt er uiteindelijk op aangekeken dat ie het niet af kon maken tegen een betere Mercedes. Een strijd met gelijke wapens tussen Hamilton en Verstappen (of een andere topper) zou leuk zijn, maar k ben bang dat dat er op zn minst tot 2022 niet in zit. Bottas is geen eens top 10 materiaal. Elke keer dat er iemand anders wint dan Hamilton is voor mij al een meevaller.

Mickey

Het is ook wel wensdenken, maar het had het seizoen gewoon weer een stuk interessanter kunnen maken. We weten allemaal dat Hamilton echt wel nerveus wordt van een in zijn nek hijgende Verstappen.

Mickey

Wensdenken trouwens omwille van de hunkering naar een spannend seizoen. Voor mijn gevoel zijn we nog maar net begonnen maar het is nu zo goed als zeker wel gedaan.

Ik had gewoon gehoopt dat het wat langer spannend zou blijven voorin het veld.