Grand Prix van Monza, van voor- tot nabeschouwing

Gestart door Mickey, 04 september 2020 - 09:39:18

« vorige - volgende »

Mickey

Geen mooie intro's van mijn kant jongens, gebrek aan creativiteit, tijd en ouderwetse luiheid winnen het hier.

Ik ben benieuwd wat dit weekend brengt. Zou Sainz wel of niet starten, houdt Russell 'm uit de muur? Allemaal vragen die mij bezighouden! :P

Oké, flauw.

Wel ben ik benieuwd of we iets van een echte race kunnen zien, ook voorin. Gaan de Renaults zich in de strijd mengen?

Shoot!

Jozef

Ik vraag me vooral af: gaan de Ferrari's in eigen huis op een ronde gezet worden?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 04 september 2020 - 12:24:42
Ik vraag me vooral af: gaan de Ferrari's in eigen huis op een ronde gezet worden?
dat zal vooral afhangen van de SC en of Mercedes gas moet geven. Anders lijkt me het wel een zekerheidje. Renault en McLaren zou dat ook zo maar kunnen gebeuren. Of het verder leuk wordt? Volgens mij zijn er doorgaans tactisch niet veel mogelijkheden in Monza, een extra stop kost teveel tijd. Wie weet kan een SC deze keer juist wel helpen om het spannender te maken, waar het vorige week de wedstrijd eigenlijk definitief om zeep hielp.

Mickey

Weten jullie wat ik vreemd vind? Er rollen geen koppen bij Ferrari. Geen spanning, maar eerder gelatenheid wat ik meen te zien. Terwijl deze situatie in andere teams denk ik wel tot personele slachtoffers zou leiden, waar niemand van zou opkijken.

Dit versterkt natuurlijk het vermoeden dat er daar iets niet helemaal volgens de regels is gegaan en dat het topmanagement daarvan geweten moet hebben. Binotto mag aanblijven want als ze hem op straat zetten gaat hij natuurlijk uit de school klappen.

#conspiracytheory

Sabai

Wat we ook niet moeten vergeten is dat Ferrari helemaal plat gelegen heeft tijdens de corona . Andere teams konden wel doorontwikkelen.

Franky R.

Citaat van: Mickey op 05 september 2020 - 12:46:57
Weten jullie wat ik vreemd vind? Er rollen geen koppen bij Ferrari. Geen spanning, maar eerder gelatenheid wat ik meen te zien. Terwijl deze situatie in andere teams denk ik wel tot personele slachtoffers zou leiden, waar niemand van zou opkijken.

Dit versterkt natuurlijk het vermoeden dat er daar iets niet helemaal volgens de regels is gegaan en dat het topmanagement daarvan geweten moet hebben. Binotto mag aanblijven want als ze hem op straat zetten gaat hij natuurlijk uit de school klappen.

#conspiracytheory


Aan de andere kant...Binotto is/was ook technisch directeur voordat hij teambaas werd. Ja, hij won de interne strijd met Arrivabene, maar nu kunnen ze Binotto ook niet zomaar eruit gooien.


Dus zitten en de gifbeker leeg drinken. Ferrari heeft ook mazzel met dat geheime overeenkomst met de FIA, IMHO

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 05 september 2020 - 18:46:19
Citaat van: Mickey op 05 september 2020 - 12:46:57
Weten jullie wat ik vreemd vind? Er rollen geen koppen bij Ferrari. Geen spanning, maar eerder gelatenheid wat ik meen te zien. Terwijl deze situatie in andere teams denk ik wel tot personele slachtoffers zou leiden, waar niemand van zou opkijken.

Dit versterkt natuurlijk het vermoeden dat er daar iets niet helemaal volgens de regels is gegaan en dat het topmanagement daarvan geweten moet hebben. Binotto mag aanblijven want als ze hem op straat zetten gaat hij natuurlijk uit de school klappen.

#conspiracytheory


Aan de andere kant...Binotto is/was ook technisch directeur voordat hij teambaas werd. Ja, hij won de interne strijd met Arrivabene, maar nu kunnen ze Binotto ook niet zomaar eruit gooien.


Dus zitten en de gifbeker leeg drinken. Ferrari heeft ook mazzel met dat geheime overeenkomst met de FIA, IMHO
ik denk dat ze toch veel liever de McLaren-Mercedes straf hadden gehad van 2007

Breaktest

Mijn grote vraag is meer of de race net zo amusant gaat worden als de kwalificatie.
Monza leent zich daar bepaald niet voor, maar anderzijds weet je het nooit met die malloten. Want dat zijn het in mijn ogen echt: allemaal wachten tot het laatste moment, en dan met zijn allen tegelijk naar buiten en vervolgens klagen dat iedereen elkaar in de weg zit.
Ik ben daar werkelijk verbijsterd over (misschien omdat ikzelf graag iets anders doe. Is bijvoorbeeld een concert afgelopen, dan sta ik binnen 5 seconde bij de garderobe, en na 30 seconden buiten. Heb ik ook door schade en schande geleerd. Maar binnen F1 lijkt men iets te vaak slaaf van de klok of de computer, en dat gaat ten koste van het boerenverstand.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Net niet, ze kijken allemaal naar elkaar (en niet naar de computer), precies met de bedoeling om tegelijk de baan op te komen. Die heren die nu in Q1 uitgeschakeld zijn, die zouden zonder slipstream ook een vogel voor de kat zijn geweest. Alleen de Mercedessen, die zijn zo dominant dat ze zich er niks van hoefden aan te trekken omdat ze zonder slipstream van een ander toch ook de eerste startrij inpalmen.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 05 september 2020 - 21:31:08
Net niet, ze kijken allemaal naar elkaar (en niet naar de computer), precies met de bedoeling om tegelijk de baan op te komen. Die heren die nu in Q1 uitgeschakeld zijn, die zouden zonder slipstream ook een vogel voor de kat zijn geweest. Alleen de Mercedessen, die zijn zo dominant dat ze zich er niks van hoefden aan te trekken omdat ze zonder slipstream van een ander toch ook de eerste startrij inpalmen.
Bij mijn weten heb je voor slipstream maar 1 auto nodig, die van je teamgenoot. Dus 0 reden om op andere teams te wachten.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Volgens Olav Mol zorgen meer auto's voor meer zuiging. Denk dat 'ie wel gelijk heeft. Er is geen andere reden waarom ze elkaar op willen zoeken.

Maar idioot is het vaak wel ja. In zo'n groepje rijden zorgt weer voor andere beperkingen die tijd kosten.

Breaktest

#11
Citaat van: Mickey op 06 september 2020 - 09:12:20
Volgens Olav Mol zorgen meer auto's voor meer zuiging. Denk dat 'ie wel gelijk heeft. Er is geen andere reden waarom ze elkaar op willen zoeken.

Maar idioot is het vaak wel ja. In zo'n groepje rijden zorgt weer voor andere beperkingen die tijd kosten.
Olav Mol verzint altijd zijn eigen waarheden.
Ooit had ie van zijn Engelse collega's het woord grid opgevangen. Ging ie vervolgens aan Nederlandse kijkers uitleggen dat daarmee kleine steentjes langs de baan werd bedoeld. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 06 september 2020 - 13:57:20

Olav Mol verzint altijd zijn eigen waarheden.
Ooit had ie van zijn Engelse collega's het woord grid opgevangen. Ging ie vervolgens aan Nederlandse kijkers uitleggen dat daarmee kleine steentjes langs de baan werd bedoeld.


;D ;D ;D

Mickey

Citaat van: Breaktest op 06 september 2020 - 13:57:20
Citaat van: Mickey op 06 september 2020 - 09:12:20
Volgens Olav Mol zorgen meer auto's voor meer zuiging. Denk dat 'ie wel gelijk heeft. Er is geen andere reden waarom ze elkaar op willen zoeken.

Maar idioot is het vaak wel ja. In zo'n groepje rijden zorgt weer voor andere beperkingen die tijd kosten.
Olav Mol verzint altijd zijn eigen waarheden.
Ooit had ie van zijn Engelse collega's het woord grid opgevangen. Ging ie vervolgens aan Nederlandse kijkers uitleggen dat daarmee kleine steentjes langs de baan werd bedoeld.

Ja het is me er eentje. ;D

Maar ik vind dit wel aannemelijk.

Tuesday

Gasly staat op 1.50 voor de overwinning. Lijkt nu idd de beste papieren te hebben. Of wordt het toch Sainz? Of misschien toch nog Mercedes met Bottas?