Grand Prix van België - Spa-Francorchamps, van voor- tot nabeschouwing

Gestart door Mickey, 28 augustus 2020 - 18:57:03

« vorige - volgende »

Mickey

Luitjes,

Deel hier uw bevindingen ten aanzien van dit raceweekend.  :)

Heb een stukje van VT2 zitten kijken vandaag, tussen het werk door. Blijft toch een waanzinnig toffe baan dit.

Ik heb zelfs een beetje -vermoedelijk ijdele- hoop gekregen in de kansen van Verstappen, doordat Mercedes de afstellingen niet lekker rond kreeg vandaag. We weten echter allemaal dat het bij hun op zaterdag allemaal op z'n plek valt.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 28 augustus 2020 - 18:57:03
Luitjes,

Deel hier uw bevindingen ten aanzien van dit raceweekend.  :)

Heb een stukje van VT2 zitten kijken vandaag, tussen het werk door. Blijft toch een waanzinnig toffe baan dit.

Ik heb zelfs een beetje -vermoedelijk ijdele- hoop gekregen in de kansen van Verstappen, doordat Mercedes de afstellingen niet lekker rond kreeg vandaag. We weten echter allemaal dat het bij hun op zaterdag allemaal op z'n plek valt.
Mercedes liet heel veel liggen in sector 3. Laten we hopen dat dat was doordat de banden op waren, maar t zou ook zo maar kunnen dat ze daar bewust nog wat laten liggen. Sector 1 en 2 hebben ze dik onder controle. Maar idd, t is wel enigszins hoopgevend, alleen is het bij Mercedes 9 vd 10x valse hoop.

Jozef

Het is vooral Ferrari dat weer de aandacht naar zich toetrekt. In de derde training 17de en laatste, ongelooflijk. In dat opzicht is het nog een klein wonder dat ze allebei in Q2 geraakt zijn.

Toen we in Oostenrijk waren, begonnen al snel grappen te circuleren over Carlos Sainz die paniekerig op zoek gaat naar een manier om onder zijn Ferrari-contract uit te komen. Toen dacht ik, het is pas de eerste race, Ferrari zal wel snel orde op zaken stellen. Maar het wordt het niet beter op, het wordt juist slechter. Ik vind het werkelijk hallucinant.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 29 augustus 2020 - 17:43:16
Het is vooral Ferrari dat weer de aandacht naar zich toetrekt. In de derde training 17de en laatste, ongelooflijk. In dat opzicht is het nog een klein wonder dat ze allebei in Q2 geraakt zijn.

Toen we in Oostenrijk waren, begonnen al snel grappen te circuleren over Carlos Sainz die paniekerig op zoek gaat naar een manier om onder zijn Ferrari-contract uit te komen. Toen dacht ik, het is pas de eerste race, Ferrari zal wel snel orde op zaken stellen. Maar het wordt het niet beter op, het wordt juist slechter. Ik vind het werkelijk hallucinant.


1980 - 2000



Tuesday

Citaat van: Jozef op 29 augustus 2020 - 17:43:16
Het is vooral Ferrari dat weer de aandacht naar zich toetrekt. In de derde training 17de en laatste, ongelooflijk. In dat opzicht is het nog een klein wonder dat ze allebei in Q2 geraakt zijn.

Toen we in Oostenrijk waren, begonnen al snel grappen te circuleren over Carlos Sainz die paniekerig op zoek gaat naar een manier om onder zijn Ferrari-contract uit te komen. Toen dacht ik, het is pas de eerste race, Ferrari zal wel snel orde op zaken stellen. Maar het wordt het niet beter op, het wordt juist slechter. Ik vind het werkelijk hallucinant.
Sainz zal wel denken; McLaren staat 1 punt voor Ferrari, als ik in die Ferrari had gezeten stond Ferrari er 1 voor. Ik zou me om Sainz nog de minste zorgen maken, die gaat er echt wel op vooruit (zowel financieel als sportief). Tja, deze en volgende week ook waarschijnlijk gaan gewoon pijn doen. Misschien dat het morgen al wat beter is.


Sabai

In het middenveld was het leuk.  Verder aan de kop wat schijnspanning aan het eind. Waardoor ik even dacht zou het, maar nee...

Sabai

Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat het gebrek aan snelheid bij Ferrari alleen aan de motor ligt. En ze kunnen er weinig aan doen voor volgend jaar volgens Olaf.

Tuesday


Jozef

Citaat van: Sabai op 30 augustus 2020 - 16:57:00Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat het gebrek aan snelheid bij Ferrari alleen aan de motor ligt. En ze kunnen er weinig aan doen voor volgend jaar volgens Olaf.

Inderdaad, als het alleen de motor was dan zouden ze nog wel een eind voor Sauber en Haas rijden, maar dat is momenteel ook niet of nauwelijks het geval. Dus het is duidelijk dat ook het chassis niet naar behoren werkt. Anderzijds toont het feit dat die drie teams het allemaal zo slecht doen toch ook wel aan dat de Ferrari-motor veruit de zwakste is van de grid. Blijkbaar waren ze vorig jaar dus toch gewoon flagrant aan het sjoemelen... iets wat ik niet eens voor mogelijk hield omdat het te opzichtig zou zijn.

Breaktest

Als ik Haas was zou ik spoedig eens bij Renault op visite gaan.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Iemand de commotie rondom Jack Plooij nog meegekregen? De beste man vond het nodig om Ocon als 'French Fuck' weg te zetten. Net nu de Formule 1 en 19 rijders een geluid laten horen tegen racisme met #WeRaceAsOne. Zijn uitspraak is dan ook verkeerd gevallen. Ik vind de commotie wel erg zwaar maar hij gaat zelf op de penaltystip liggen.

Mickey


Mickey

Nou gelezen hoor. De link met racisme zie ik alleen niet. Gewoon weer die domme Hollandse schiijtlolligheid die ze altijd hebben. Niveautje avondmavo.

Probeert grappig te zijn maar zet zichzelf voor lul.

C.G. de Beaufort

"It was pretty boring to be honest," said Verstappen, who at one point quipped that the music playing in the background of the news conference was more exciting than his lonely drive to third.

https://www.businesslive.co.za/bd/sport/other-sport/2020-08-31-boring-belgian-grand-prix-prompts-calls-for-change/

Goed gezegd van Max. Het was een fiasco.

Groet,

C.G. de Beaufort