GP van Spanje - Barcelona - 2020

Gestart door C.G. de Beaufort, 11 augustus 2020 - 10:50:00

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Mickey op 12 augustus 2020 - 15:16:25
Ja die is natuurlijk net zo desperate! ;D
of juist hoopvol. Maar goed, we moeten maar van het slechtste van de mens uitgaan, zeker bij personen als Vettel en Hulkenberg.

Mickey

Hulkenberg heeft al werk hoor, volgend jaar. Die is gewoon aan het kijken of er nog plek voor hem is in de F1. Zijn motieven en mindset zijn wel iets anders dan die van Vettel.

Maar aangezien jij weer Vettel over begint, wil je wellicht ook nog wel even nabeschouwen op zijn fantastische prestaties van afgelopen zondag?

Tuesday

Citaat van: Mickey op 12 augustus 2020 - 16:44:52
Hulkenberg heeft al werk hoor, volgend jaar. Die is gewoon aan het kijken of er nog plek voor hem is in de F1. Zijn motieven en mindset zijn wel iets anders dan die van Vettel.

Maar aangezien jij weer Vettel over begint, wil je wellicht ook nog wel even nabeschouwen op zijn fantastische prestaties van afgelopen zondag?
Nou, als er voor Hulkenberg al werk is, dan zal Vettel ook wel wat vinden toch? Zelfs in de F1 zijn er nog genoeg stoeltjes te vergeven. Wellicht wachten de wat lager aangeschreven teams zelfs wel tot Vettel eindelijk de Aston Martin knoop doorhakt.

Wat betreft zondag; ja, hij heeft nu 1 fout meer dan Verstappen, Hamilton, Leclerc en Ricciardo. Snelheid kon ik wel mee leven. Zonder fout en onnodige pitstop had ie rond de Racing Points kunnen zitten. Ik heb wel vertrouwen in betere tijden. En een uitslag met Verstappen op P1 en Vettel op P12 (of wat was het) had ik van tevoren direct voor getekend!

C.G. de Beaufort

Jammer, Sergio PĂ©rez neemt zijn F1-zitje weer in.

https://twitter.com/F1/status/1293821564484571136

Groet,

C.G. de Beaufort



gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 13 augustus 2020 - 16:46:10
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/380185/party-modes-worden-al-na-grand-prix-van-spanje-verboden/

pas na Spanje, maar misschien dat dit iets meer spanning gaat opleveren?

Dit is toch wel in het nadeel van Mercedes. Een publiek geheim dat zij de beste party mode hebben.
Vind het aan de andere kant ook niet helemaal oke dat halverwege het seizoen regels worden veranderd (het is al vaker gebeurd). Ik bedoel Mercedes heeft haar huiswerk gewoon het beste gedaan, dan mogen ze daar ook wel voor beloond worden... Nu lijkt het er meer op dat de spanning met kunstgrepen moet worden terug gebracht in de Formule 1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 13 augustus 2020 - 20:52:27
Citaat van: Tuesday op 13 augustus 2020 - 16:46:10
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/380185/party-modes-worden-al-na-grand-prix-van-spanje-verboden/

pas na Spanje, maar misschien dat dit iets meer spanning gaat opleveren?

Dit is toch wel in het nadeel van Mercedes. Een publiek geheim dat zij de beste party mode hebben.
Vind het aan de andere kant ook niet helemaal oke dat halverwege het seizoen regels worden veranderd (het is al vaker gebeurd). Ik bedoel Mercedes heeft haar huiswerk gewoon het beste gedaan, dan mogen ze daar ook wel voor beloond worden... Nu lijkt het er meer op dat de spanning met kunstgrepen moet worden terug gebracht in de Formule 1.
Tja, het schijnt dat ze er bij de FIA toch ook niet helemaal van overtuigd zijn dat die partymodus van Mercedes wel 100% binnen de nieuwe richtlijnen valt. Ferrari maar ook Honda hebben een stapje terug moeten doen, terwijl Mercedes de partymodus juist nog verbeterd lijkt te hebben. Ik denk dat er idd wel wat meer aan de hand is, anders kun je dit idd eigenlijk niet maken.

Breaktest

Het zou best kunnen dat een verbod op de partymodus Mercedes in de race op een of andere manier weer ten goede komt.
Hetzij via een hogere betrouwbaarheid dan wel middels een betere race pace.  In ieder geval beschikken ze over een motor die tot meer in staat is dan strikt nodig, en dat  verandert niet na het verbod. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 15 augustus 2020 - 00:41:09
Het zou best kunnen dat een verbod op de partymodus Mercedes in de race op een of andere manier weer ten goede komt.
Hetzij via een hogere betrouwbaarheid dan wel middels een betere race pace.  In ieder geval beschikken ze over een motor die tot meer in staat is dan strikt nodig, en dat  verandert niet na het verbod.
t is de vraag of die 1 ronde/overtake trucjes nog te gebruiken zijn nu. Als die wegvallen, dan gaat Mercedes wel serieus snelheid inleveren. 1 ronde trucjes zijn niet zo maar om te zetten naar een race modus. In race modus lijkt het verschil met Honda en ook Ferrari een heel stuk minder. Dus als het een beetje meezit zou het op zaterdag zometeen ook wat dichter bij elkaar moeten zitten. Maar goed, wat mij betreft is het ook eerst zien dan geloven. Vooralsnog ga ik gewoon uit van nog 10 jaar Mercedes dominantie, dan kan het hopelijk alleen maar meevallen ;)

Sabai

Ik vind Albon weer enigszins teleurstellen. Als je kijkt welke tijd Perez rijd dan had hij eigenlijk gewoon achter Verstappen moeten staan. Nu kan hij weer strategisch  voor zijn team niks betekenen.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 15 augustus 2020 - 16:43:43
Ik vind Albon weer enigszins teleurstellen. Als je kijkt welke tijd Perez rijd dan had hij eigenlijk gewoon achter Verstappen moeten staan. Nu kan hij weer strategisch  voor zijn team niks betekenen.
2 tiende is dat gat zo'n beetje, dat kun je niet verwachten van Albon. Meer dan P6 zat er niet in, maar 8 tiende achter Max is wel iets teveel van het goede. Maar k denk dat Max in dezelfde auto het hele veld op minimaal 3 tiende zou zetten

Wings

Citaat van: Sabai op 15 augustus 2020 - 16:43:43
Ik vind Albon weer enigszins teleurstellen. Als je kijkt welke tijd Perez rijd dan had hij eigenlijk gewoon achter Verstappen moeten staan. Nu kan hij weer strategisch  voor zijn team niks betekenen.

Nope. Vandaag hield het niet over. Gelapt door zijn teamgenoot. Gasly werd afgelopen seizoen afgeschreven op basis van vergelijkbare prestaties.

Tuesday

Citaat van: Wings op 16 augustus 2020 - 20:30:40
Citaat van: Sabai op 15 augustus 2020 - 16:43:43
Ik vind Albon weer enigszins teleurstellen. Als je kijkt welke tijd Perez rijd dan had hij eigenlijk gewoon achter Verstappen moeten staan. Nu kan hij weer strategisch  voor zijn team niks betekenen.

Nope. Vandaag hield het niet over. Gelapt door zijn teamgenoot. Gasly werd afgelopen seizoen afgeschreven op basis van vergelijkbare prestaties.
beiden doen/deden het tov Kvyat best aardig. Hoe groot is de Max factor in het falen van zn teamgenoten? Ok, Albon zat ook de hele wedstrijd in verkeer, dat vertekend het beeld misschien enigszins.

Sabai

Ze haalden Albon veels te vroeg naar binnen.  Hij had op dat moment geen druk vanachter en reed op p6. Vervolgens zetten ze hem op de harde band en hij viel terug tot p14. Dat kan het team aangerekend worden.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Sabai op 16 augustus 2020 - 21:34:10
Ze haalden Albon veels te vroeg naar binnen.  Hij had op dat moment geen druk vanachter en reed op p6. Vervolgens zetten ze hem op de harde band en hij viel terug tot p14. Dat kan het team aangerekend worden.

Hij werd op een ronde gezet door Max. En dat is teveel. Nog even en Albon vliegt eruit bij RB.

Groet,

C.G. de Beaufort