Het racisme en diversiteit topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 17 juni 2020 - 13:12:40

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Mickey op 29 augustus 2020 - 10:33:43
In België hebben ze ook problemen met " "jongeren" ". Het schijnt daar door ep en vloed te komen.

Ik zag gisteren dat ook de Rode Duivels een BLM-groet brengen. Ik vraag me af hoe lang zij hier mee willen doorgaan? In Nederland loopt het gierend uit de hand en is oproepen tot geweld de nieuwe norm. Akwasi is een levend voorbeeld van de zorgwekkende situatie. Roept op tot het in elkaar trappen van Zwarte Piet, roept op tot het vermoorden van de paashaas en riep zelfs op tot het inrijden op een Sinterklaasintocht. En dan zijn er nog steeds mensen die hem steunen. Ik vind dat onverteerbaar. De ruimte die hij krijgt om dit te tentoonspreiden is ronduit zorgwekkend.

Ik zou wel eens willen zien wat zou gebeuren als op rechts diezelfde uitspraken werden gedaan. Ik denk dat het land te klein was.

Wings

Citaat van: Franky R. op 29 augustus 2020 - 19:53:19

Dan heb je de tweede autopsierapport gemist. Daarin wordt weldegelijk gesteld dat Floyd door verstikking om het leven is gekomen. En het racistisch motief zit h'm in het feit dat Chauvin in eerste instantie niet werd aangepakt voor zijn handelen.

Het tweede autopsierapport heb ik inderdaad gemist, al vind ik de aanleiding en aanvrager van het tweede autopsierapport interessanter dan het autopsierapport zelf. Dat Floyd niet door verstikking om het leven is gekomen is natuurlijk een onwenselijke vaststelling.

En dan Chauvin, dat Chauvin in eerste instantie niet werd aangepakt heeft niets te maken met racisme maar met verdoezelen. Daarin blinkt het politie-apparaat in Nederland en de Nederlandse politiek ook uit. Het liefste houden zij dergelijke excessen onder de pet.

Het grootste probleem is dat de racisme-kaart te pas en te onpas wordt getrokken waardoor het zijn kracht is verloren. De term racisme zit in bij velen in de irritatiezone en wordt gezien als gezeur.

Wings

Citaat van: Franky R. op 01 september 2020 - 13:25:58
Rittenburg kwam niet eens uit die buurt...Zijn moeder reed hem van van hun woonplaats Antioch, Illinois, naar Kenosha, een rit van een half uur. Hoezo "zijn buurt beschermen"?

Alweer rol je weg bij het feit dat hij achterna wordt gezeten, beschoten en aangevallen. Blijkbaar is dat prima.

CitaatDe meeste demonstranten liepen voorbij aan die 'militie-leden'. Rittenburg liep opeens in zijn eentje ergens rond, hoorde een schot, draait zich om en schiet Rosenbaum dood. Pas toen kreeg hij een menigte achter zich aan...

Oké. En nu over de toestanden in Kenosha, want daar heb ik nog geen woord over gelezen.

Wings

Citaat van: Wings op 06 september 2020 - 11:58:55Het tweede autopsierapport heb ik inderdaad gemist, al vind ik de aanleiding en aanvrager van het tweede autopsierapport interessanter dan het autopsierapport zelf.

Op basis van een korte check het volgende: Er is geen eerste en tweede autopsierapport. We hebben een officieel autopsierapport van een autopsie die is uitgevoerd door de lijkschouwer van de autoriteiten én de familie heeft opdracht gegeven om een autopsie op het lichaam van George Floyd te laten uitvoeren.

Er liggen dus twee autopsierapporten met een afwijkende doodsoorzaak. Beiden partijen hebben een doodsoorzaak in handen die hen het beste uitkomt. En dat bedoel ik natuurlijk is de meest smalste zin van het woord en met respect.

In het tweede autopsierapport staat dat Floyd stierf op de plaats waar hij werd aangehouden. Dat is feitelijk onjuist. Er zijn foto's van George Floyd in de ambulance mét hartslag. Daarnaast wordt in het autopsierapport die de familie liet opstellen voorbij gegaan aan de
te hoge bloeddruk en het feit dat er sporen van de drugs fentanyl en metamfetamine in zijn bloed zijn aangetroffen. Ook scheen hij besmet te zijn met het coronavirus en had hij een ernstige vorm van aderverkalking.

Het meest storende hieraan is dat de artsen die autopsie hebben uitgevoerd in opdracht van de familie een beschuldiging van moord de wereld in schieten. Ik vind dat de zuiverste vorm van laster, vermoorden gebeurt met opzet en dat is niet bewezen. Chauvin wordt aangeklaagd voor doodslag en niet voor moord. Dit soort kleine dingen bewijzen dat er invloed wordt uitgeoefend op de veroordeling van Chauvin waarmee de onafhankelijkheid in twijfel kan worden getrokken.

Franky R.

Je blijft maar vissen, Wings... ::)



       
  • Rittenburg stond eerst bij een groepje...om opeens in zijn eentje rond te lopen.
  • Je gaat in een andere buurt een winkel van een ander beschermen omdat je zo'n brave burger bent? Wat zou het jou of een ander kunnen boeien. Daar is de politie (en in de VS de NG) voor.
  • Jij hebt lef om te beweren dat de tweede rapport feitelijk onjuist is. Gebleken is uit het transcript, dus de opgenomen gesprekken, dat Floyd in de laatste minuten geen hartslag meer had. En dat staat nog op film ook! Dus jij kiest dan ook het rapport wat jou het best uit komt...Toch?
  • CitaatRoept op tot het in elkaar trappen van Zwarte Piet, roept op tot het vermoorden van de paashaas en riep zelfs op tot het inrijden op een Sinterklaasintocht
    ... ::)
Stop liever met je autistische gedoe om vooral jouw waarheid te poneren...Dat is vrij vermoeiend. Dat kom ik wel vaker tegen op het forum van jou (dus ook in 'gesprek' met anderen)

Wings

#185
Citaat van: Franky R. op 06 september 2020 - 14:49:22
Je blijft maar vissen, Wings... ::)

Ik blijf het gesprek aangaan. Daar is dit topic ook voor bedoeld. Als dat jou stoort kun je kiezen om dit topic te laten voor wat het is. Ik blijf racisme en alles daar omheen hier poneren.

CitaatRittenburg stond eerst bij een groepje...om opeens in zijn eentje rond te lopen.

Ik begrijp niet helemaal wat je poogt te zeggen: Is het daarom legitiem dat burgers schieten op Rittenburg? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat 'demonstranten' voor eigen rechter spelen? Rittenberg wordt beschoten, opgejaagd door een menigte en fysiek bejegend. De man die hij neerschoot viel hem aan met een voorwerp.





Er zijn verschillende filmpjes die laten zien dat de demonstranten achter Kyle Rittenhouse aan zitten. Ze gooien voorwerpen op Kyle en in een achtervolging worden schoten gelost:

http://www.youtube.com/watch?v=w2MaiI21a0U

CitaatJe gaat in een andere buurt een winkel van een ander beschermen omdat je zo'n brave burger bent? Wat zou het jou of een ander kunnen boeien. Daar is de politie (en in de VS de NG) voor.

Je ziet wat je wil zien. Je reageert op de gevolgen en negeert de aanleiding.



Roep daar nu eens over dat je het afschuwelijk vindt en afstand van neemt. Neem afstand van het verworven recht om te plunderen. Neem afstand van het polariseren.

CitaatJij hebt lef om te beweren dat de tweede rapport feitelijk onjuist is. Gebleken is uit het transcript, dus de opgenomen gesprekken, dat Floyd in de laatste minuten geen hartslag meer had. En dat staat nog op film ook! Dus jij kiest dan ook het rapport wat jou het best uit komt...Toch?

Het komt mij het beste uit? Welk belang zou ik erbij hebben? Wat een misselijkmakend verwijt.
Ik benoem de feiten en ben instaat een objectief oordeel te vormen.

1. Op een geplaatste foto is te zien dat George Floyd hartslag had in de ambulance;
2. De doodsoorzaak is onderzocht, onderzoeksresultaten in het officiële autopsierapport spreken Chauvin vrij.
3. Het autopsierapport van de familie bevat feitelijke onjuistheden (zie 1) en feitelijk onjuiste conclusies. Daarnaast hebben zij hun onderzoeksresultaten ondergraven door het moord te noemen. Het bewijst dat het niet geheel onafhankelijk is.

CitaatStop liever met je autistische gedoe om vooral jouw waarheid te poneren...Dat is vrij vermoeiend. Dat kom ik wel vaker tegen op het forum van jou (dus ook in 'gesprek' met anderen)

Het is niet mijn waarheid, het is dé waarheid. En verder weer op de man. Met je autist. Noem ik jou ook zo? Je blijft de grens overgaan en kunt weerwoord niet handelen. Het beheer mag zich buigen over de verwijten en het schofferen. Het mag niet zo zijn dat je als redactielid een vrijbrief hebt om de grens over te gaan. Ik mag dan ook aannemen dat dit door de overige beheerders behandeld wordt en ik met hen het gesprek kan hebben.

Wings

#186
-edit-

Mag weg.

Franky R.

CitaatHet is niet mijn waarheid, het is dé waarheid. En verder weer op de man. Met je autist. Noem ik jou ook zo? Je blijft de grens overgaan en kunt weerwoord niet handelen. Het beheer mag zich buigen over de verwijten en het schofferen. Het mag niet zo zijn dat je als redactielid een vrijbrief hebt om de grens over te gaan. Ik mag dan ook aannemen dat dit door de overige beheerders behandeld wordt en ik met hen het gesprek kan hebben.

Bedank voor het bewijzen van mijn gelijk.

En jij moet zeker niet het slachtoffer gaan uithangen. Je hebt vaak zat storende onwaarheden geponeerd en argumenten van mijn kant straal genegeerd.

En bovendien wist je al van te voren dat je met een redactielid en moderator chatte...Plus, ik had juist omdat ik redactielid ben radiostilte ingelast, maar jij besloot mij op een vuile manier te betichten van een verwijtfestijn.

Citaat@Franky: Het is wederom een verwijtfestijn. Blijkbaar ben je niet instaat om op inhoud de discussie te voeren. Ik zal proberen om verwijten om te buigen naar inhoud.

En kom mij even vertellen dat dit geen aanval op de man is?

Onzin over dat BLM racisme in stand houdt. Dat is net zoiets als beweren dat #MeToo seksuele intimidatie, aanranding en verkrachtingen in stand houden... ::)

Jij gaat geen gesprek aan. Dit topic heeft door jouw eenzijdige gedram en totaal gebrek aan nuance, helemaal niet van een 'gesprek' of 'discussie'...

Wings

Ik laat deze jij-bak aan mij voorbij gaan en pak de draad op inhoud weer op.

Wings

Citaat van: Franky R. op 08 september 2020 - 20:48:24Onzin over dat BLM racisme in stand houdt. Dat is net zoiets als beweren dat #MeToo seksuele intimidatie, aanranding en verkrachtingen in stand houden... ::)

Het vergelijk slaat als een tang op een varken. Ik kijk niet naar het doel maar naar het resultaat en naar het bijeffect. Op de sociale media is een tweekamp ontstaan en vliegen mensen elkaar constant in de haren.
Het onderzoeksresultaat naar de draagkracht van BLM-demonstratie heb ik geplaatst in dit topic.

Daarnaast heb ik uitgelegd waarom racisme in stand wordt gehouden met Black Lives Matters: Mensen onderverdelen op basis van huidskleur is verschil maken. De volledige en uitgebreidere uitleg staat in dit topic. Mocht je daar inhoudelijk over willen discussiëren zie ik het graag.

C.G. de Beaufort

Ik heb Frank R. uitgezet. Ik hoef niks meer van'm te horen op dit forum. Geen onzinnige & stomme antwoorden meer. Maar soms schiet'r iets voorbij. Vandaar dus.

Citaat van: Frank RJij hebt nu voor de TWEEDE KEER een valse beschuldiging geuit, met een nutteloze link naar Youtube. Mijn geduld met jou raakt op...

Nu :

Citaat van: Frank REn bovendien wist je al van te voren dat je met een redactielid en moderator chatte...


Hey, kijk eens aan. '(..) mijn geduld raakt op' en een 'redactielid en moderator chatte' kortom, hooghartig, arrogant en automatisch... meer rechten. Volgens hemzelf dan. Tss.

Groet,

C.G. de Beaufort






Wings

Het onversneden racisme jegens blanken gaat door. Niet alleen in Amerika, waar blanken vaak het slachtoffer zijn van excessief geweld, want blank, ook in ons eigen Nederland!

https://www.parool.nl/amsterdam/economisch-activisme-besteed-geld-bij-zwarte-ondernemers~ba490646/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Besteed geld bij zwarte ondernemers! Wederom worden mensen onderverdeeld op basis van huidskleur en wordt opgeroepen om zwarten te bevoordelen en dus positief ongelijk te behandelen.

Er lijkt wel een vrijbrief te zijn om te discrimineren. Het gaat maar door en door! Ben langzaam klaar met de beroepsgekwetsten en met het in stand houden van racisme. Denken een vrijbrief te hebben voor racisme. 

Sabai

Ik zou mij er niks van aantrekken.  Ik werk veel in achterstandswijken en merk dat als ik gewoon doe zoals ik altijd deed. Dat alle personen ongeacht de afkomst ook normaal tegen mij doen  :)

Wings

Ik probeer er langs af te leven en zo min mogelijk van aan te trekken maar soms ontkom je er niet aan Sabai. Dan is het Akwasi die oproept om Sinterklaas te executeren of Zwarte Piet in het gezicht te trappen, een andere keer is het Jerry die roeptoetert dat hij in de jaren 80 in Nederland werd gepest en in het gezicht gespuugd terwijl hij pas in de jaren 90 naar Nederland is gekomen, de keer daarna is het Sylvana Simons die uit de bocht vliegt, kijk je autosport zie je Lewis Hamilton het podium bestieren als een activist. Lastig om het allemaal te negeren.

De Buy Black Movement is ook weer zo een ding. Zwarten die oproepen om alleen bij zwarte ondernemers te kopen. De apartheid is nog niet goed en wel begraven of hij wordt alweer ingevoerd, dit keer door zwarten zelf. Lekker verbindend ook. Ik denk dat kleurlingen zichzelf behoorlijk te kakken zetten op dit ogenblijk. Veel zwarten die ik ken zeggen nu te weten wat plaatsvervangende schaamte is en noemen demonstranten prematuren. 

Gelukkig kan ik nog met die jongens prima door één deur, als vanouds. We lachen er kostelijk om tijdens een biertje, helaas hebben zij er wel last van. Voorheen niet, nu wel. En dat vind ik zeer spijtig voor de goedwillenden.

Wings

Overigens denk ik ook zo over mensen die coronamaatregelen met voeten treden en zich misdragen tegen de politie tijdens demonstraties. Mensen negeren orders van de politie, provoceren de politie, als de politie vervolgens een charge uitvoert staan diezelfde lui te filmen om vervolgens stemming te maken op internet. Ik vind dat tokkiegedrag ongepast en abject. Demonstreren vind ik prima maar doe wel normaal!