Het racisme en diversiteit topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 17 juni 2020 - 13:12:40

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Iets voor Hamilton... Deze getinte dame geeft een lezing, nl., zwarte op zwarte misdaad barst uit z'n voegen. En, ze moeten niet de politie de schuld geven zoals de 'BLM' heeft gedaan :

https://twitter.com/samanthamarika1/status/1286849381899964416

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Het zal wel aan mij liggen maar ik word een beetje tureluurs van dit soort stapelredeneringen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Citaat van: Breaktest op 28 juli 2020 - 15:32:21
Het zal wel aan mij liggen maar ik word een beetje tureluurs van dit soort stapelredeneringen.

Oh.. Wacht maar op Britse GP wanneer Hamilton weer op z'n knieën gaat t.o.v. Floyd en z'n BLM.

Groet,

C.G. de Beaufort


Franky R.

Citaat van: Breaktest op 28 juli 2020 - 15:32:21
Het zal wel aan mij liggen maar ik word een beetje tureluurs van dit soort stapelredeneringen.


Beaufort doet nu exact hetzelfde als waar hij Hamilton van beticht -overactief reageren en zijn meninkje opdringen ::)

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 25 juli 2020 - 11:49:30
Bernie Ecclestone zegt Hamilton de waarheid.

https://www.autoweek.com/racing/formula-1/a33417617/former-f1-boss-bernie-ecclestone-escalates-political-war-of-words-with-lewis-hamilton/

Groet,

C.G. de Beaufort

Exact. Ben het met Bernie eens. Ik vind het verder prima dat mensen zich inzetten tegen racisme alleen gaat racisme veel verder dan racisme tegen mensen met een donkere huidskleur alleen. Daarnaast verbaast het mij dat geen afstand wordt genomen van het geweld bij antiracismedemonstraties van BLM en de onversneden blankenhaat waarmee demonstraties samengaan. Ik vind het nogmaals prima om je te laten horen tegen racisme, de manier waarop vind ik hoogst discutabel.

Ik neem te allen tijde afstand van geweld en racisme, blijkbaar hebben de Lewisjes daar minder problemen mee, zolang het maar geen gekleurd persoon is. Het resultaat is dat de kloof tussen mensen juist groter wordt. Mensen worden steeds bewuster van hun huidskleur en het feit dat je mensen daar op kunt groeperen.

Als je racisme in de ban wil doen zal je moeten stoppen met het categoriseren van mensen op huidskleur en starten met verbinden. Verbinden doe je door als vertrekpunt te nemen dat iedereen gelijk is. Afstand nemen van BLM en WLM, afstand nemen van mensen die ophitsen en polariseren en je inzetten voor gelijkheid, je collectief aansluiten bij een ALM-beweging en het gesprek hebben.

Los van dit alles vind ik het jammer dat de sport politieke statements maakt. Autosport was voor mij juist loskomen van de dagelijkse sleur. Even ontspannen, of je juist heel druk maken om wat op de baan gebeurt, linksom of rechtsom het hoofd leegmaken en niet bezig zijn met wat in de wereld gebeurt. Helaas wordt dat teniet gedaan.

Mickey


Wings

Citaat van: Breaktest op 24 juli 2020 - 15:57:49
-ja de politie schiet sneller op zwarten dan op blanken. Om precies te zijn 2,4 keer meer; op latijns-amerikanen 1,3 keer (dat heb ik zelf even uitgerekend).

Er zijn onderzoeksresultaten die het tegendeel bewijzen. Lees dit. Daarnaast vind ik conclusies kort door de bocht gaan. Bij George Floyd werd direct gesteld dat zijn dood een racistisch motief had, achteraf bleek dat de agent en Floyd een verleden hadden en was de agent nog nooit eerder verdacht van racisme. Datzelfde geldt ook voor zwarten die worden doodgeschoten door agenten. Dat racisme daaraan ten grondslag ligt berust op een aanname. Zo wordt het wel vaak gepresenteerd. 

Breaktest

Citaat van: Wings op 03 augustus 2020 - 09:35:20
Citaat van: Breaktest op 24 juli 2020 - 15:57:49
-ja de politie schiet sneller op zwarten dan op blanken. Om precies te zijn 2,4 keer meer; op latijns-amerikanen 1,3 keer (dat heb ik zelf even uitgerekend).

Er zijn onderzoeksresultaten die het tegendeel bewijzen. Lees dit. Daarnaast vind ik conclusies kort door de bocht gaan. Bij George Floyd werd direct gesteld dat zijn dood een racistisch motief had, achteraf bleek dat de agent en Floyd een verleden hadden en was de agent nog nooit eerder verdacht van racisme. Datzelfde geldt ook voor zwarten die worden doodgeschoten door agenten. Dat racisme daaraan ten grondslag ligt berust op een aanname. Zo wordt het wel vaak gepresenteerd.
Hou alsjeblieft op met statistieken aandragen en malle conclusies trekken.
A. Deze gegevens voegen niets toe - tenzij je eerder vermelde statistische websites in twijfel wilt trekken, maar dat laat je na.
B. Het is pointless om (opnieuw) het specifieke geval van Floyd aan te halen, terwijl het nu over een algemene bewering gaat; da's typisch een voorbeeld van ruis op de lijn gooien.
C. Je kunt mijn conclusie kort door de bocht vinden, maar kom dan met argumenten waarom je dat vindt; een link toevoegen is geen argument.
D. Tot slot: Mijn conclusie is absoluut niet kort door de bocht maar staat als een huis en is het resultaat van controleerbaar rekenwerk.

Ik heb dit juist uitgerekend omdat iedereen elkaar om de oren slaat met absolute aantallen, en dat snijdt geen hout: het is logisch dat de politie meer blanken neerschiet, omdat zij een veel groter deel van de bevolking vertegenwoordigen. Wil je daar doorheen prikken en iets zinnigs kunnen zeggen, dan moet je kijken naar de samenstelling van de populatie. Ofwel de getallen omzetten naar relatieve waarden. Dat is dus wat ik heb gedaan.

Hier https://www.governing.com/gov-data/census/state-minority-population-data-estimates.html vind je info over de bevolkingssamenstelling van de VS. Betreft jaar 2017, dus twee jaar recenter dan jouw 'verbeterde' data. Laat maar weten waar ik een rekenfout heb gemaakt.

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Franky R.

Citaat van: Wings op 03 augustus 2020 - 09:35:20


Er zijn onderzoeksresultaten die het tegendeel bewijzen. Lees dit. Daarnaast vind ik conclusies kort door de bocht gaan. Bij George Floyd werd direct gesteld dat zijn dood een racistisch motief had, achteraf bleek dat de agent en Floyd een verleden hadden en was de agent nog nooit eerder verdacht van racisme. Datzelfde geldt ook voor zwarten die worden doodgeschoten door agenten. Dat racisme daaraan ten grondslag ligt berust op een aanname. Zo wordt het wel vaak gepresenteerd.


Pardon?


Derek Chauvin heeft een waslijst opgebouwd van zaken die zijn gebrek aan professionaliteit alleen maar bewijzen. Hem is zeer lang het hand boven het hoofd gehouden.


Verder moeten mensen ook stoppen met vervuilen van de discussie. Het ging erom dat weer een dader vrijuit leek te gaan, na de dood van weer een niet-witte slachtoffer...Daarom is men gaan protesteren, en naar aanleiding van die protesten is Chauvin ontslagen en alsnog aangehouden.


@Wings,


Blankenhaat...Serieus?  ::)  En strijden tegen racisme/discriminatie is juist geen politiek issue.

Wings

Citaat van: Franky R. op 03 augustus 2020 - 11:18:54
Derek Chauvin heeft een waslijst opgebouwd van zaken die zijn gebrek aan professionaliteit alleen maar bewijzen. Hem is zeer lang het hand boven het hoofd gehouden.

Dat staat los van een bewezen racistisch motief. Daar heb ik het over.

CitaatVerder moeten mensen ook stoppen met vervuilen van de discussie. Het ging erom dat weer een dader vrijuit leek te gaan, na de dood van weer een niet-witte slachtoffer...Daarom is men gaan protesteren, en naar aanleiding van die protesten is Chauvin ontslagen en alsnog aangehouden.

Dus daarom is het bezwaarlijk? Niet om het feit dat het om een slachtoffer gaat? Dat is nu precies waar het misgaat in mijn beleving. Stop met het categoriseren van mensen op huidskleur en zet je in tegen politiegeweld in het algemeen. Daar mogen we zeker wat van vinden.

Citaat@Wings,


Blankenhaat...Serieus?  ::)

En geweld. Plunderingen, vernielingen en geweld jegens blanken. Neem jij afstand van BLM?

Wings

Citaat van: Breaktest op 03 augustus 2020 - 10:55:54
Citaat van: Wings op 03 augustus 2020 - 09:35:20
Citaat van: Breaktest op 24 juli 2020 - 15:57:49
-ja de politie schiet sneller op zwarten dan op blanken. Om precies te zijn 2,4 keer meer; op latijns-amerikanen 1,3 keer (dat heb ik zelf even uitgerekend).

Er zijn onderzoeksresultaten die het tegendeel bewijzen. Lees dit. Daarnaast vind ik conclusies kort door de bocht gaan. Bij George Floyd werd direct gesteld dat zijn dood een racistisch motief had, achteraf bleek dat de agent en Floyd een verleden hadden en was de agent nog nooit eerder verdacht van racisme. Datzelfde geldt ook voor zwarten die worden doodgeschoten door agenten. Dat racisme daaraan ten grondslag ligt berust op een aanname. Zo wordt het wel vaak gepresenteerd.
Hou alsjeblieft op met statistieken aandragen en malle conclusies trekken.
A. Deze gegevens voegen niets toe - tenzij je eerder vermelde statistische websites in twijfel wilt trekken, maar dat laat je na.
B. Het is pointless om (opnieuw) het specifieke geval van Floyd aan te halen, terwijl het nu over een algemene bewering gaat; da's typisch een voorbeeld van ruis op de lijn gooien.
C. Je kunt mijn conclusie kort door de bocht vinden, maar kom dan met argumenten waarom je dat vindt; een link toevoegen is geen argument.
D. Tot slot: Mijn conclusie is absoluut niet kort door de bocht maar staat als een huis en is het resultaat van controleerbaar rekenwerk.

Onderzoeksresultaten spreken je bewering tegen.

CitaatIk heb dit juist uitgerekend omdat iedereen elkaar om de oren slaat met absolute aantallen, en dat snijdt geen hout: het is logisch dat de politie meer blanken neerschiet, omdat zij een veel groter deel van de bevolking vertegenwoordigen. Wil je daar doorheen prikken en iets zinnigs kunnen zeggen, dan moet je kijken naar de samenstelling van de populatie. Ofwel de getallen omzetten naar relatieve waarden. Dat is dus wat ik heb gedaan.

Ook naar criminaliteitscijfers?

En zelfs dan blijft het relatief. Als je tussen de regels doorleest zeg ik niets meer en minder dat mensen worden doodgeschoten door de politie en er onderzoek moet plaatsvinden of dat buitenproportioneel geweld betreft. Daarbij wil ik de kanttekening plaatsen dat je niet raar moet opkijken dat in een land waar het recht op wapenbezit in de grondwet is geborgd en het hoogste wapenbezit (88,8 wapens op de 100 inwoners) heeft ook veel mensen worden doodgeschoten. Maar liefst 31.000 Amerikanen sterven door lood uit een vuurwapen.

C.G. de Beaufort

Britse GP - deel 1 :

The world champion was joined by 12 drivers, with seven - including Red Bull's Max Verstappen and Ferrari driver Charles Leclerc - electing to stand. As with previous rounds, Hamilton wore a Black Lives Matter T-shirt, while the other drivers wore tops with the End Racism message.

https://static.standard.co.uk/s3fs-public/thumbnails/image/2020/08/02/14/lewis-hamilton.jpg

Puf... tragisch van Hamilton. Hij snapt er werkelijk geen ruk van. En voorts, vrijwel iedereen is tegen racisme, tegen de blanke, getinte of zwarte mensen. Daar hoeven ze geen T-shirts voor te dragen. Dat is 'overdone'.

Voor de rest :

https://www.gpfans.com/nl/artikelen/54557/carlos-sainz-ik-laat-me-niet-onder-druk-zetten-om-te-knielen-voor-blm/

https://www.gpfans.com/nl/artikelen/55001/verstappen-over-black-lives-matter-het-gaat-niet-om-het-knielen/

Groet,

C.G de Beaufort




Franky R.

#42
Citaat[size=0px]Dat staat los van een bewezen racistisch motief. Daar heb ik het over.[/size]


Irrelevant. Chauvin heeft zich vaker misdragen in zijn functie tegenover POC. Hij had 16 klachten 'verzameld' en was bovendien betrokken bij twee dodelijke schietpartijen met een dubieus motief/reden.


UPDATE: Dat blijken er dus 18 te zijn...



CitaatDus daarom is het bezwaarlijk? Niet om het feit dat het om een slachtoffer gaat? Dat is nu precies waar het misgaat in mijn beleving. Stop met het categoriseren van mensen op huidskleur en zet je in tegen politiegeweld in het algemeen. Daar mogen we zeker wat van vinden.

Vandaar ook dat BLM samen is gegaan met de #PoliceViolence beweging. Maar dat moet je willen zien. Mensen hebben nu ook het geweld van de politie tegen witte mensen gezien.


CitaatEn geweld. Plunderingen, vernielingen en geweld jegens blanken. Neem jij afstand van BLM?


Typisch rechts, Fox News-gelul. Altijd als POC protesteren, dan noemt de rechtse media het altijd 'riots' en 'lootings'. Daar doe jij dus ook aan mee. En misschien ook gelezen dat er voornamelijk leden van 'white supremacy'-groeperingen zijn opgepakt wegens vernielingen en dergelijke?

En lopen mensen van alle kleuren en standen in de BLM-protestmarsen. Hoezo 'blankenhaat'? Als dat het enige is wat jij ziet, dan zegt dat meer over jou...

En waarom zou ik afstand moeten nemen van BLM, dan?





Wings

Citaat van: Franky R. op 03 augustus 2020 - 14:37:23
Irrelevant. Chauvin heeft zich vaker misdragen in zijn functie tegenover POC.

Dat maakt hem geen racist. De BLM-beweging demonstreert tegen buitenproportioneel politiegeweld tegen Afro-Amerikanen waarbij racisme ten grondslag ligt. Vandaar ook de naam Black Lives Matter. Het zwarte leven doet ertoe. Verder betreffen het buitenparlementaire activiteiten om politieke verandering te brengen. Dat het geen politieke lading heeft zoals je eerder stelde is dan ook feitelijk onjuist. 

CitaatVandaar ook dat BLM samen is gegaan met de #PoliceViolence beweging. Maar dat moet je willen zien.

Wat ik vooral heb gezien is dat protesten zijn overgeslagen in plunderingen en geweld jegens blanken. Daarnaast worden mensen die onder de vlag All Lives Matter hetzelfde politieke standpunt willen uitbrengen maar breder kijken dan huidskleur uitgemaakt voor racist door ambassadeurs als Sylvana Simons en Akwasi Owusu Ansah. Maar dat moet je willen zien. 

CitaatTypisch rechts

Typisch links. Kritiek op links geweld bestempelen als rechtse politiek. Vervang 'black' door 'white' en ik had willen zien wat je dan had gevonden. Alleen al de naam 'White Lives Matter' zou als een rode lap op een stier werken en politiek stof doen opwaaien laat staan als vanuit die beweging zwarte mensen op basis van hun huidskleur dood worden getrapt door een groep 'witte activisten'.

Het is niets geen rechts politiek gelul, je doet aan links wegkijken. Het geweld dat onlosmakelijk verbonden zit aan antiracismedemonstraties is gewoon stuitend en daarvan zou iedereen afstand moeten nemen. Iedereen die zijn gezond boerenverstand gebruikt zou afstand moeten nemen van dit geweld net als dat iedereen die zijn gezond boerenverstand gebruikt afstand zou moeten nemen van racisme. Beiden zijn verwerpelijk en verafschuw ik.

Daarom moeten we stoppen met het onderscheiden van mensen op basis van huidskleur. All Live Matters vind ik een prima alternatief. Pak je samen, stop met zwart-wit denken en zet je in tegen buitenproportioneel politiegeweld. Mij vind je aan je zijde.

CitaatEn misschien ook gelezen dat er voornamelijk leden van 'white supremacy'-groeperingen zijn opgepakt wegens vernielingen en dergelijke?

Er zijn genoeg mensen met Twitterkanalen die infiltreren en beelden naar buiten brengen. Het oproepen tot geweld en het naar het leven staan van blanke mensen is getoond en bewezen. De activisten die plunderen en geweld plegen zijn echt niet 'de anderen'. Of is een Akwasi die oproept tot geweld ook iemand die behoort tot de white supremacy'-groepering?

CitaatEn lopen mensen van alle kleuren en standen in de BLM-protestmarsen. Hoezo 'blankenhaat'? Als dat het enige is wat jij ziet, dan zegt dat meer over jou...

Je moet met wat beters komen Franky, je zit zelf op Twitter dus je weet best wat leeft onder de mensen. Als ik de onderzoeksresultaten erbij neemt spreekt dit ook niet in het voordeel van de antiracismedemonstratie:

- 11% voorziet dat de demonstranten het gewenste resultaat zullen bereiken en er meer begrip en minder racisme in de samenleving is.
- 48% denkt dat alle antiracismedemonstraties uiteindelijk weinig tot niets gaan opleveren;
- 36% procent denkt dat de tegenstellingen worden vergroot.

Als we kijken naar het draagvlak neemt deze af:

- 49% van de bevolking had sympathie voor de standpunten van de demonstranten;
- 14% staat achter de demonstraties;
- 29% is neutraal;
- 54% is tegen de demonstraties door de manier waarop de actievoerders hun punt maken.

Na de laatste demonstratie:
- 80% vindt dat het punt nu wel is gemaakt;
- 12% vindt  dat er actie gevoerd moet blijven worden tot er echt veranderingen zijn.

Er is zelfs geen meerderheid te vinden bij linkse partijen:
- 69% D66*;
- 67 Partij voor de Dieren;
- 56%GroenLinks.

Bron: www.hartvannederland.nl

* Grappig dat D66 als linkse partij wordt gekwalificeerd.

CitaatEn waarom zou ik afstand moeten nemen van BLM, dan?

- Omdat ieder leven ertoe doet;
- Omdat ieder leven gelijk is;
- Omdat het categoriseren van mensen leidt tot tweedracht;
- Omdat plunderingen gepaard gaan met antiracismedemonstraties;
- Omdat geweld gepaard gaat met antiracismedemonstraties;
- Omdat het categoriseren op basis van huiskleur de discussie voedt;
- Omdat het categoriseren op basis van huiskleur racisme voedt.

Neem afstand van BLM net zoals ik afstand neem van ALM en laten we ons zij aan zij inzetten voor ALM. Omdat ieder leven ertoe doet en omdat mensen gelijk zijn ongeacht hun geslacht en huidskleur.

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 03 augustus 2020 - 13:40:09
Britse GP - deel 1 :

The world champion was joined by 12 drivers, with seven - including Red Bull's Max Verstappen and Ferrari driver Charles Leclerc - electing to stand. As with previous rounds, Hamilton wore a Black Lives Matter T-shirt, while the other drivers wore tops with the End Racism message.

https://static.standard.co.uk/s3fs-public/thumbnails/image/2020/08/02/14/lewis-hamilton.jpg

Puf... tragisch van Hamilton. Hij snapt er werkelijk geen ruk van. En voorts, vrijwel iedereen is tegen racisme, tegen de blanke, getinte of zwarte mensen. Daar hoeven ze geen T-shirts voor te dragen. Dat is 'overdone'.

Voor de rest :

https://www.gpfans.com/nl/artikelen/54557/carlos-sainz-ik-laat-me-niet-onder-druk-zetten-om-te-knielen-voor-blm/

https://www.gpfans.com/nl/artikelen/55001/verstappen-over-black-lives-matter-het-gaat-niet-om-het-knielen/

Groet,

C.G de Beaufort

Ik vind Lewis Hamilton sowieso hypocriet. Hij loopt met een symbool om zijn hals die verwijst naar het slavernijverleden maar vergeet gemakshalve dat hij rijdt voor Mercedes en jaren lang Hugo Boss als sponsor had. Als je dan toch iets wil roepen over het slavernijverleden hoef je echt geen honderden jaren terug in de tijd. Mercedes hield ook Joodse slaven die in fabrieken moesten werken totdat ze dood neervielen. Of werden gemarteld voor het vertier van Duitse hooggeplaatste heren. Als je écht een punt wil maken laat je Mercedes geen stuiver meer bijschrijven op je rekening en stap je niet meer in. Als hij dat wel doet moet hij anderen niet de maat nemen maar stilzwijgen.

Daarnaast hebben Nazi-Duitsland en Mercedes ook een geschiedenis voor de oorlog. Het was niemand minder dan Adolf Hitler die zorgde voor een exponentiële groei. De nazi's waren gecharmeerd van Mercedes en lieten zich rondrijden in de bolides met ster. Diezelfde Hitler stond aan de wieg van de racegeschiedenis van Mercedes. De racerij werd in de jaren 30 gebruikt om het aanzien van het land te vergroten, autorijden werd gepromoot, de racerij bood een podium aan alle automerken om het aanzien te vergroten. Toen de racerij stilviel heeft Mercedes legervoertuigen gemaakt in opdracht en samenwerking met de nazi's waarbij zij, zoals ik eerder stelde, gebruik maakte van Joodse slaven.

Dat gezegd hebbende en aansluitend op mijn reactie op Franky zegt de onderstaande poll ook genoeg:

Moeten F1-coureurs knielen voor racisme?
- Ja, dit is een goed initiatief. 7%
- Nee, hou politiek alsjeblieft buiten de sport. 93%

4404 stemmen.

Genoeg is genoeg.