Het racisme en diversiteit topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 17 juni 2020 - 13:12:40

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 19 juli 2020 - 14:53:20
Voor Frank R (uit Carrousel 2020). Laat het eens goed door je doordringen. De media en links maakten een martelaar van George Floyd. Maar wie was hij in werkelijkheid :

- 1998: 10 maanden gevangenis wegens gewapende roofoverval
– 2002: 8 maanden gevangenis voor cocaïne
– 2004: 10 maanden gevangenis voor cocaïne
– 2005: 10 maanden gevangenis vor cocaïne
– 2007: 5 jaar gevangenis voor gewapende roofoverval op een zwangere vrouw in haar woning.

En daar heb jij dus veel respect voor. Pff.

Groet,

C.G. de  Beaufort


Pardon?


Heb ik ooit geschreven dat ik respect heb voor wat George Floyd deed? Ik daag je uit om dat aan te tonen... ::)
Het geheel gaat om het feit dat Floyd onnodig stierf.


Het gaat om het feit dat er alweer een agent (in eerste instantie) niet werd aangepakt. Alweer onnodig politiegeweld.
Dat er alweer een niet-wit persoon onnodig sterft na contact met de Amerikaanse politie. De essentie van de BLM beweging!


En andermaal haal jij "feiten" aan om vooral aan te tonen dat het okay is om gewoon iemand te vermoorden.
Achteraf is gebleken dat Floyd niet eens de man was die ze zochten. Maar dat maakt jou dus niet uit, want 12 jaar geleden... ::)


Die Derek Chauvin heeft anders ook een indrukwekkend lijstje met wandaden opgebouwd. Toch mocht hij blijven werken als agent?!

Franky R.

Citaat van: Mickey op 19 juli 2020 - 15:52:43
Zullen we het er maar gewoon niet meer over hebben hier?  ::)


Ik heb mij nog ingehouden, Mickey...Je weet waarschijnlijk zelf ook wel hoelang Beafort met zijn gel*l bezig is...

Mickey

Maar elke reactie lokt weer een volgende uit hè? Iemand zal de verstandige moeten zijn. Voor mij staat het niet geven van een reactie niet vanzelfsprekend gelijk aan instemmen of je ongelijk toegeven.

Ik stoor me er inmiddels ook wel aan en volgens mij de andere drie gebruikers (lol) ook wel. Negeren kan je leren, is mij ooit toevertrouwd. ;)

Franky R.

Citaat van: Mickey op 20 juli 2020 - 15:12:52
Maar elke reactie lokt weer een volgende uit hè? Iemand zal de verstandige moeten zijn. Voor mij staat het niet geven van een reactie niet vanzelfsprekend gelijk aan instemmen of je ongelijk toegeven.

Ik stoor me er inmiddels ook wel aan en volgens mij de andere drie gebruikers (lol) ook wel. Negeren kan je leren, is mij ooit toevertrouwd. ;)


Klopt, maar er passen maar zoveel druppels water in een emmer...Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. Bedankt voor je reactie!

C.G. de Beaufort

Citaat van: Franky R. op 20 juli 2020 - 15:01:23
(..) De essentie van de BLM beweging!

FBI in 2016, de moorden :

                                Total  White   Black  Other Unknown
==================================================================
White                       3,499  2,854     533     40   72
Black                        2,870     243  2,570     17   40

Moorden, het totaal van de zwarten is veel meer (5,5 keer zoveel als blanke) dan het percentage - t.w. 13% - in de USA. Ook vermoorden ze een stuk meer (t.w. 90%) van de zwarte mensen.

Essentie van de BLM beweging?

Haha, laat mij niet lachen. Frank, dit is het laatste wat ik hierover gezegd heb aan jou.

Toedeledokie!


Jozef

De BLM-beweging gaat over politiegeweld, en jij begint over geweld door burgers. Alweer een non-argument.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Jozef op 21 juli 2020 - 13:34:07
De BLM-beweging gaat over politiegeweld, en jij begint over geweld door burgers. Alweer een non-argument.

Number of people shot to death by the police in the United States from 2017 to 2020, by race.

https://www.statista.com/statistics/585152/people-shot-to-death-by-us-police-by-race/

Groet,

C.G. de Beaufort



C.G. de Beaufort

#22
Six-time F1 world champion Lewis Hamilton says he is disappointed with the way Formula One, current and former race drivers reacted to his continuous fight against racism.

Hamilton has been vocal in recent weeks, stepping up against racism and any kind of discriminations against black people. This movement, referred to as Black Lives Matter, has gained strengths since the death of American George Floyd in May.(..)



https://www.f1technical.net/news/22643

Groet,

C.G. de Beaufort


Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 21 juli 2020 - 16:16:57
Citaat van: Jozef op 21 juli 2020 - 13:34:07
De BLM-beweging gaat over politiegeweld, en jij begint over geweld door burgers. Alweer een non-argument.

Number of people shot to death by the police in the United States from 2017 to 2020, by race.

https://www.statista.com/statistics/585152/people-shot-to-death-by-us-police-by-race/

Groet,

C.G. de Beaufort


Quote van de bron die je zelf aandroeg...
CitaatAdditionally, the [/size]rate of fatal police shootings[/color] among Black Americans was much higher than that for any other ethnicity, standing at 31 fatal shootings per million of the population as of June 2020[/font][/color][/size]
Citaat

Breaktest

Het ontgaat me een beetje wat ieder nu met dit cijfergeweld probeert aan te tonen.
Ik heb het idee dat hier twee waarheden aan de orde zijn:
-ja, het geweld onder zwarten (in Amerika) is veel hoger dan onder blanken.
-ja de politie schiet sneller op zwarten dan op blanken. Om precies te zijn 2,4 keer meer; op latijns-amerikanen 1,3 keer (dat heb ik zelf even uitgerekend).
Dat laatste lijkt me toch wel een sterke aanwijzing van racisme, en ik dacht dat het onderwerp van deze discussie was.
(Wat niet wegneemt dat ik de acties van Hamilton nog steeds potsierlijk vind).
   
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 24 juli 2020 - 15:57:49
Het ontgaat me een beetje wat ieder nu met dit cijfergeweld probeert aan te tonen.
Ik heb het idee dat hier twee waarheden aan de orde zijn:
-ja, het geweld onder zwarten (in Amerika) is veel hoger dan onder blanken.
-ja de politie schiet sneller op zwarten dan op blanken. Om precies te zijn 2,4 keer meer; op latijns-amerikanen 1,3 keer (dat heb ik zelf even uitgerekend).
Dat laatste lijkt me toch wel een sterke aanwijzing van racisme, en ik dacht dat het onderwerp van deze discussie was.
(Wat niet wegneemt dat ik de acties van Hamilton nog steeds potsierlijk vind).
   
je zegt zelf al dat het geweld onder donkere mensen hoger is dan onder blanken. Zou dat dan niet de reden zijn dat het aantal keren dat de politie op donkere mensen schiet hoger ligt? Ik ben absoluut voorstander van gelijke kansen (en bv ook voor het afschaffen/aanpassen van zwarte piet), maar ik vind de heksenjacht die er nu gaande is wel een beetje buiten proportie geraken. Etnisch profileren kun je van alles van vinden, maar dat het gebeurd is nu ook weer niet zo raar en niet het basisprobleem.

Franky R.

@tuesday,


Klopt idd.


Alleen wel wat vervelend dat de politie in de USA wel héél snel schiet, diegene vaak ongewapend bleken (wat soms vooraf al duidelijk was) en dat de desbetreffende agent vaak "gewoon" vrijuit gaat...


Derek Chauvin werd aangepakt na protesten. Zo ook de moordenaars van Arbery. Het boodschap daardoor was, protesteren helpt, wat tot de huidige situatie heeft geleid.


Maar te vaak wordt een agent 'acquitted', zelfs met videobeelden die het tegendeel laten zien.


Dan zou ik niet van een 'heksenjacht' spreken...IMHO


Sabai

Wat Ecclestone hier zegt ben ik het wel mee eens. Waar Hamilton zich i.m.o schuldig aan maakt is het onterecht witte mensen beschuldigden en ze in een racisme hoek zetten zonder ook maar enige vorm van bewijs. Dit vind ik ook racisme. Want het komt er op neer je staat aan mijn zijde of anders ben je racistisch . En daar slaat hij de plank mis.

Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 25 juli 2020 - 11:49:30
Bernie Ecclestone zegt Hamilton de waarheid.

https://www.autoweek.com/racing/formula-1/a33417617/former-f1-boss-bernie-ecclestone-escalates-political-war-of-words-with-lewis-hamilton/

Groet,

C.G. de Beaufort


De waarheid? Ik wacht anders nog steeds op bewijs van jouw leugen, dat ik respect zou hebben voor de misdrijven van Floyd... >:(