Het racisme en diversiteit topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 17 juni 2020 - 13:12:40

« vorige - volgende »

Mickey

Citaat van: Franky R. op 04 augustus 2020 - 14:52:14
Citaat van: Mickey op 03 augustus 2020 - 19:23:50
Paar vragen aan Franky.

Denk jij dat Hamiltons activisme productief is?

Vind jij erkenning van de zwarte pijn belangrijker dan elimineren van racisme?


Ga AUB niet die kant op...Kijk naar de geschiedenis. Dat is mijn antwoord

Oké. Vraag ik je alleen dit:

Denk je werkelijk dat de hele BLM beweging ons ook maar íets dichter bij elkaar brengt?


Franky R.

@Beafort,


Ik heb niets gezegd over een ban. Alleen dat je moet stoppen met lukrake beschuldigingen en onzinpost om vooral jouw meninkjes erdoor te drukken.


Bovendien speel je op de man en vervuil je een forum.


Duidelijk?!

Franky R.

Citaat van: Mickey op 04 augustus 2020 - 17:45:04
Citaat van: Franky R. op 04 augustus 2020 - 14:52:14
Citaat van: Mickey op 03 augustus 2020 - 19:23:50
Paar vragen aan Franky.

Denk jij dat Hamiltons activisme productief is?

Vind jij erkenning van de zwarte pijn belangrijker dan elimineren van racisme?


Ga AUB niet die kant op...Kijk naar de geschiedenis. Dat is mijn antwoord

Oké. Vraag ik je alleen dit:

Denk je werkelijk dat de hele BLM beweging ons ook maar íets dichter bij elkaar brengt?


Niet als mensen meteen roepen dat BLM een terroristische organisatie is...




Mickey

Citaat van: Franky R. op 04 augustus 2020 - 20:12:59
Citaat van: Mickey op 04 augustus 2020 - 17:45:04
Citaat van: Franky R. op 04 augustus 2020 - 14:52:14
Citaat van: Mickey op 03 augustus 2020 - 19:23:50
Paar vragen aan Franky.

Denk jij dat Hamiltons activisme productief is?

Vind jij erkenning van de zwarte pijn belangrijker dan elimineren van racisme?


Ga AUB niet die kant op...Kijk naar de geschiedenis. Dat is mijn antwoord

Oké. Vraag ik je alleen dit:

Denk je werkelijk dat de hele BLM beweging ons ook maar íets dichter bij elkaar brengt?


Niet als mensen meteen roepen dat BLM een terroristische organisatie is...

En hoe zou dat komen denk je?

Ik deel die kwalificatie overigens niet, maar ze doen het verre van handig. Ze hebben in mijn optiek ook niet als doel om racisme terug te dringen, maar zijn uit op erkenning en genoegdoening en niet op gelijkheid.

Franky R.

@Mickey,


Misschien. Het hangt er vanaf naar welke berichtgeving je luistert.


Ik heb BLM geen bomaanslagen zien claimen


Ik kijk louter naar de essentie van BLM en hun geschiedenis waar het voor mij begon (moord op de tiener Trayvon Martin)


Moet wel zeggen dat er een verschil is tussen BLM Amerika en BLM UK




Wings

Citaat van: Franky R. op 04 augustus 2020 - 15:25:23Ik vind wat jij omschrijft veel te vaag. Niet ieder wit persoon is een racist, maar toch verklaar jij BLM meteen tot een clubje 'blankenhaters'...Ik ga niet ontkennen dat er dergelijke elementen tussen zitten, doch jouw focus lijkt alleen maar op dat stukje te zitten.

Er is niets vaags aan dreigen met geweld en geweld plegen. Er is niets vaags aan het in elkaar trappen van blanken tijdens antiracismedemonstraties. Waarom neem je daar geen afstand van en zeg je dat het niet juist is en dat je er niet achter staat? En ja, ik zie dat, en ik zie ook dat het wordt doodgezwegen. Ik zie dat mensen wegkijken en het niet afkeuren. En er geen afstand van nemen, het wegkijken, het recht praten wat krom is staat voor mij gelijk aan het accepteren. Dan brandmerk je het BLM-embleem, of je nu wil of niet. Waarom denk je dat het draagvlak afneemt?

Ik schreef eerder, vervang 'black' door 'white', eens kijken of je het dan nog steeds steunt. Dus een witte rechtste beweging die zich White Lives Matters noemt en een White-Power-groet heeft als kenmerk, die de straten op gaat, winkels plundert van zwarte mensen, roept dat zij zwarte mensen op het gezicht gaan trappen en zo nu en dan voegen zij daad bij het woord en schoppen zij een zwart persoon halfdood. Ik wil zien of jij dat oké vind en vind dat het doel prevaleert boven de daden. Ik denkt dat de wereld te klein is.

Ik keur geweld altijd af, wie of wat boeit me niets. Ik ben niet tegen BLM of KOZP, ik ben tegen het gewelddadig karakter dat er omheen hangt. Het zorgt voor polarisatie en tweedracht. Als je haat zaait zal je geweld oogsten. En dat is wat ik zie gebeuren. De kloof tussen mensen wordt steeds groter. Dus nogmaals, stoppen met het onderverdelen van mensen op huidskleur is het begin van het einde van racisme.

CitaatEn Akwasi had het over zichzelf... "Op het moment dat ik een Zwarte Piet tegenkom in november, trap ik hem hoogstpersoonlijk in zijn gezicht."
JIJ maakt er vervolgens van dat hij zou hebben opgeroepen tot geweld? Zelf vond ik het een rare uitspraak en de backlash had ik dus ook verwacht. Maar dat er dan massaal zwarte pieten moeten worden aangevallen, dat verhaal heb ik niet gehoord.

Ik vind dat je de discussie kaapt door te deepdiven op de details van zijn uitspraken.
A. Heb je onder een steen geslapen en niet opgemerkt wat het teweeg heeft gebracht?
B. Het blijft dreigen met geweld onder de vlag van BLM, als ambassadeur van BLM op een antiracismedemonstratie van BLM.

Akwasi verdient geen applaus, Akwasi verdient het niet dat jij zijn uitspraken bagatelliseert, Akwasi had uitgefloten moeten worden. BLM had hem geen applaus moeten geven en hem op een voetstuk moeten plaatsen, BLM had zich moeten distantiëren van zijn uitspraak. Wegwezen! En dat gebeurt niet. Voorstanders noemde het zelfs woordkunst. Woordkunst Franky. Dreigen om mensen op het gezicht te schoppen is omgedoopt tot woordkunst. Ik kon mijn oren niet geloven. Neem afstand van geweld vraag ik ook hier.

CitaatJa, dat lijkt logisch. Maar dan ook geen gemekker over allochtonen aan de uitkering of die hun opleiding niet kunnen afmaken omdat ze geen stageplek kunnen vinden.

Hebben we het dan over mensen die hier geboren en getogen zijn maar bijvoorbeeld Marokkaanse of Turkse ouders hebben? Want die noemen we vaak ook allochtonen. Het is tekenend voor het probleem. Denk aan voetballers die in Nederland zijn geboren, in Nederland de kansen krijgen om hun talent te benutten en vervolgens voor Marokko uitkomen.


CitaatPlunderingen helpen inderdaad geen zier, maar ondertussen heeft de FBI nogal wat white supremacists opgepakt die in beeld waren tijdens de rellen. En BLM protesteert nog steeds. Zijn er ook nu nog plunderingen? Wil je dan nog steeds alles in de schoenen van niet-witte betogers schuiven? Want dat is wat je constant doet.

Het gebeurt tijdens BLM-antiracismedemonstraties. Ik zie beelden van zwarten die blanken in elkaar trappen, ik zie dat winkels worden geplunderd en geweld wordt gepleegd jegens politiemensen uit naam van Floyd. Dat gebeurt onder de vlag van BLM tijdens BLM-antiracismedemonstraties. Dat kun je niet recht praten door te stellen dat er ook white supremacists zijn opgepakt. Ook hier de vraag, waarom neem je geen afstand van het geweld en bagatelliseer je het opnieuw?

CitaatDat is wel heel erg de waarheid verkrachten.

Tekenend voor het probleem. Een patent willen claimen voor de waarheid. Wake up Franky, die is er niet. Jij vindt er wat van en ik vind er wat van, we hebben het over een mening en niet over een waarheid. Het staat je vrij om het oneens te zijn maar dat is niets meer en minder dan jouw mening.

CitaatALM werd door rechtse republikeinen op het toneel gegooid. Ik heb voor of na een BLM betoging nooit iets gehoord over of van ALM.

Wat ik wel zag was ALM-betogers die de arrestatie van George Floyd 'naspeelden'.

Moet ik dat dan serieus nemen? Waar denk dat de 'slechte naam' van ALM vandaan komt?

Oh wacht, nu ga je incidenten wel betrekken bij de totstandkoming van je oordeel. Zie je zelf niet hoe inconsequent je bent? En verder, als dat wel gebeurt zal ik mij daarvan distantiëren. Ik ben ook gewoon kritisch naar mijzelf of naar bewegingen die ik steun.

CitaatDat is jouw verkeerde aanname...

Wederom tekenend voor waar het misgaat: Het is mijn mening en er is geen goed of fout. Jij bent het oneens wat mag maar  stop met patent te claimen op de waarheid. Dit is de reden waarom geen discussie mogelijk is op links. Het is niet zo dat andersdenkenden per saldo ongelijk hebben.

CitaatBLM wil niet zeggen dat alleen zwarte levens tellen. Elk leven is belangrijk, maar als je zomaar kunt worden doodgeschoten en justitie doet er vervolgens niets mee. Je vergeet ook de geschiedenis. Zag nog een ruim 55 jaar oude foto van een zwarte vrouw bij een begrafenis met een bord waarop stond "Police stop killing us". Niet veel veranderd in 55 jaar behalve dat de camera's er nog dichter op zitten en straks 4K beeld weergeven...

Franky, lees de Tweet eens die ik eerder plaatste: "Lives matter, if you feel the need to put a color in front of that, you're a racist... just saying."

Dat is zoals ik het ook voel. Stoppen met het onderverdelen van mensen op huidskleur is het begin van het einde van racisme. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Er worden mensen doodgeschoten zonder dat de justitie er iets mee doet. Of de persoon nu blank is of niet doet er niet toe. Het is een mens. Verleg die focus nu eens naar het feit een mens wordt doodgeschoten en de justitie er vervolgens niets mee doet. Dan komen we ergens.

CitaatNu lijkt het alsof je alleen naar de 'buitenlanders' wijst. Een soort van collectief straffen. Verder voel en heb ik niets met DENK. Maar DENK is niet de enige...Ook Wilders reageert alleen maar op symptomen. Politiek anno 2020.

Ik wijs naar mensen die de kloof juist groter maken en niet kritisch kijken naar de oorzaak van het probleem. In plaats van in een slachtofferrol te kruipen en werkgevers te verwijten dat zij mensen die Hans heten prevaleren boven Hassan zou je eens in gesprek moeten gaan over het waarom en wat we er aan kunnen doen om dat beeld om te buigen. Want iedereen in dit land verdient gelijke kansen.

CitaatDan blijft er weinig over, vind je niet?

Einstein sprak ooit de wijze woorden " Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg", ik kan niet vaak genoeg zeggen en schrijven dat zolang wij mensen onderverdelen op basis van huidskleur racisme zal blijven staan. Don't feed the beast. Bewegingen als BLM en WLM zullen nooit bijdragen aan het verbannen van racisme, bewegingen als BLM en WLM zorgen dat de kloof tussen mensen groter wordt. Er blijft dus niet weinig over, probeer het eens anders aan te vliegen.

Wings

Citaat van: Franky R. op 04 augustus 2020 - 14:52:14
Citaat van: Mickey op 03 augustus 2020 - 19:23:50
Paar vragen aan Franky.

Denk jij dat Hamiltons activisme productief is?

Vind jij erkenning van de zwarte pijn belangrijker dan elimineren van racisme?


Ga AUB niet die kant op...Kijk naar de geschiedenis. Dat is mijn antwoord

Prima. Zullen we het hebben over de geschiedenis van Mercedes en de hypocrisie van Hamilton?

C.G. de Beaufort

Citaat van: Franky R. op 04 augustus 2020 - 20:12:59
Citaat van: Mickey op 04 augustus 2020 - 17:45:04
Citaat van: Franky R. op 04 augustus 2020 - 14:52:14
Citaat van: Mickey op 03 augustus 2020 - 19:23:50
Paar vragen aan Franky.

Denk jij dat Hamiltons activisme productief is?

Vind jij erkenning van de zwarte pijn belangrijker dan elimineren van racisme?


Ga AUB niet die kant op...Kijk naar de geschiedenis. Dat is mijn antwoord

Oké. Vraag ik je alleen dit:

Denk je werkelijk dat de hele BLM beweging ons ook maar íets dichter bij elkaar brengt?


Niet als mensen meteen roepen dat BLM een terroristische organisatie is...

Voor de laatste keer  en luister :

Black Lives Matter co-founder describes herself as trained marxist.

(..)"We are trained marxists. We are super-versed on, sort of, ideological theories".

She described to Democracy Now how she became a trained organizer with the Labor/Community Strategy Center, which she called her "first political home" under the mentorship of Mann, its director.

(..)Mann was eventually charged with assault and battery, disturbing the peace, damaging property, defacing a building and disturbing a public assembly, for which he spent 18 months behind bars.

BLM is een terroristische organisatie. En, ik denk dat ongeveer 7% van de populatie hier op forum het met jou het eens is. En dat is ontzettend weinig.

Groet,

C.G. de Beaufort


Edwin90

Mensen. Ik heb dit topic afgesplitst van het originele onderwerp. De racisme/diversiteit discussie mag hier verder gevoerd worden. Wel met het nadrukkelijke verzoek om dit respectvol te houden naar elkaar met begrip voor elkanders standpunten. De moderatie zal het verloop van dit topic scherp in de gaten houden bij overschrijding van normen en waarden zal ingegrepen worden.

Franky R.

@Wings,


Jij claimt anders ook de waarheid? Zwarten die witte mensen in elkaar trappen?


Denk je niet dat een Fox News daar bovenop zou duiken en het er weken lang over zou hebben?


Niet gezien...dus? Toon anders maar een link.


En dat wat jij beschrijft is al gebeurd. In Charlottesville gebeurde precies hetgeen wat jij beschreef. Een nazi reed ook nog iemand dood met zijn auto.


Dat is vastgelegd.




Ik vind het nogal wat dat je zogenaamd tegen racisme bent, maar niet wil begrijpen wat de essentie van BLM is.


Je blijft maar hameren op het vermeende gewelddadige "feiten", maar dan is het vrij verrassend dat de US overheid daar niets mee gedaan heeft.


Zeker met Trump als president?


En lees het goed. Ik heb nergens goedkeuring gegeven voor wat betreft Akwasie. Toon anders maar even aan waar ik dat heb gedaan.


Dan kun je mij wel betichten van ' onder een steen leven'... Ik hou het bij feiten.






Franky R.

@Beaufort,


Jij bent nauwelijks geloofwaardig. BLM was eerst marxistisch en nu meteen ook terroristisch?


Twee leugens geplaatst over mij. En maar doorgaan... >:(

Franky R.

Citaat van: Wings op 04 augustus 2020 - 22:31:44
Citaat van: Franky R. op 04 augustus 2020 - 14:52:14
Citaat van: Mickey op 03 augustus 2020 - 19:23:50
Paar vragen aan Franky.

Denk jij dat Hamiltons activisme productief is?

Vind jij erkenning van de zwarte pijn belangrijker dan elimineren van racisme?


Ga AUB niet die kant op...Kijk naar de geschiedenis. Dat is mijn antwoord

Prima. Zullen we het hebben over de geschiedenis van Mercedes en de hypocrisie van Hamilton?


Oh, dat?


Stel jij bouwt auto's. En Rutte is verworden tot een dictator die jouw auto's wel tof vindt... Hij wil dat je er eentje voor hem bouwt.


Zeg jij dan 'nee'?


En dat moet 80 jaar later weer opgeraapt worden? Iedereen die in een Mercedes rijdt, vind het nazi verleden dus best okay?


Bedoel je dat, of is het alleen maar hakken op Hamilton?


Wings

Als je essentiële punten van mijn bericht negeert wordt het lastig om een goed gesprek te hebben. Dan ga ik er ook geen tijd en moeite meer in steken en beperk ik mij, net als jij, tot het poneren van wat bullets / one-liners:


  • Er circuleren genoeg filmpjes op Twitter dat blanken in elkaar worden getrapt door zwarten tijdens antiracismedemonstraties. Daarnaast heb ik een link geplaatst waarin staat uitgelegd waarom het draagvlak fors afneemt.
  • Zogenaamd tegen racisme zijn vind ik nogal een verwijt. De zoveelste keer dat je mij ongefundeerd als racist wegzet. Moet je mee ophouden.
    Verder begrijp ik de essentie van BLM, begrijp jij waarom ik vind dat we hand in hand moeten optreden tegen politiegeweld en racisme in het algemeen en wat het stoppen met onderverdelen van mensen op basis van huidskleur brengt?
  • Wat ik niet kan begrijpen is waarom gelijkheid er niet in wil bij mensen. Ik roep niet WLM, ik roep dat ik ieder leven even belangrijk vindt.
  • Trump heeft wel degelijk gereageerd op het geweld. Hij heeft aangegeven dat als steden niet snel in control zijn hij het leger zal inzetten en met harde hand zal optreden. Lees: hier verder ging hij niet naar de begrafenis van George Floyd. Wel heeft Trump aangekondigd dat de omstreden nekklem voor de politie verboden is.
  • Wat betreft Akwasi: Keur je af wat Akwasi tijdens de antiracismedemonstratie van BLM heeft geroepen en bekritiseer je de BLM-organisatie om daar geen afstand van te nemen?

Wings

Citaat van: Franky R. op 05 augustus 2020 - 23:49:25
Citaat van: Wings op 04 augustus 2020 - 22:31:44
Citaat van: Franky R. op 04 augustus 2020 - 14:52:14
Citaat van: Mickey op 03 augustus 2020 - 19:23:50
Paar vragen aan Franky.

Denk jij dat Hamiltons activisme productief is?

Vind jij erkenning van de zwarte pijn belangrijker dan elimineren van racisme?


Ga AUB niet die kant op...Kijk naar de geschiedenis. Dat is mijn antwoord

Prima. Zullen we het hebben over de geschiedenis van Mercedes en de hypocrisie van Hamilton?


Oh, dat?


Stel jij bouwt auto's. En Rutte is verworden tot een dictator die jouw auto's wel tof vindt... Hij wil dat je er eentje voor hem bouwt.


Zeg jij dan 'nee'?


En dat moet 80 jaar later weer opgeraapt worden? Iedereen die in een Mercedes rijdt, vind het nazi verleden dus best okay?


Bedoel je dat, of is het alleen maar hakken op Hamilton?

Dat laatste vind ik dan weer jammer. Beperk je liever tot de inhoud.
Lewis Hamilton droeg recent een ketting met slot en sprak zich uit tegen het slavernijverleden van de westerse wereld. Ook riep hij op om standbeelden te vernielen. Of te verwijderen. Blijkbaar heeft Lewis Hamilton de sterke behoefte om zich uit te spreken over het slavernijverleden. Als hij zich zo sterk verbonden met het slavernijverleden dan is het een legitieme vraag waarom hij bij Mercedes rijdt of laat ik milder inzetten, dat hij excuses eist voor het slavernijverleden van de Duitsers.

Het verleden van Mercedes gaat verder dan het bouwen van een auto voor Adolf Hitler zoals jij stelt. Mercedes heeft in de oorlog legervoertuigen gebouwd, onderdelen voor gaskamers én last but not least waren dat geen goed betaalde fabrieksarbeiders maar Joodse slaven die het werk deden. Joodse slaven die moesten werken totdat zij dood neervielen of uit vertier werden gemarteld door hooggeplaatste nazi's.
Dus ook hier bespeur ik eenzijdigheid en hypocrisie. Dat Hamilton daar op wordt aangesproken vind ik dan ook niet meer dan terecht.

Sabai