Het racisme en diversiteit topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 17 juni 2020 - 13:12:40

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Wings op 25 augustus 2020 - 16:22:22
Citaat van: Franky R. op 24 augustus 2020 - 20:50:16
At that moment, a bystander shouted: "He's not even breathing right now, bro, you think that's cool? You think that's cool, right?" Other onlookers repeatedly asked if Mr. Floyd had a pulse."You got one?" Mr. Lane asked. "I can't find one," Mr. Kueng said. "Huh?" Mr. Chauvin replied. Mr. Kueng tried again, and again said he could not find a pulse.
More than two minutes then went by, according to timestamps on the transcript of Mr. Kueng's body camera footage. Still, Mr. Chauvin kept his knee on Mr. Floyd's neck, videos show.
After the ambulance arrived, Mr. Lane rode with Mr. Floyd to a hospital alongside ambulance workers and performed chest compressions on him. One worker told Mr. Lane the ambulance waited to respond because it was called in as a "code 2 mouth injury."

Een autopsierapport bevat de feitelijke doodsoorzaak. Als dat klopt kan daar geen zienswijze tegenop.

1. Dan is George Floyd dus niet vermoord;
2. Vervalt het potentieel racistisch motief.

Hoe je het ook wendt of keert het wordt steeds duidelijker dat zonder feitenonderzoek een conclusie is getrokken die nu ook nog eens onjuist blijkt. Al die mensen die daar stonden met borden met daarop de naam van George Floyd zijn dan gewoon af. En al helemaal de mensen die onder die vlag geweld hebben gepleegd of winkels geplunderd.


Dan heb je de tweede autopsierapport gemist. Daarin wordt weldegelijk gesteld dat Floyd door verstikking om het leven is gekomen. En het racistisch motief zit h'm in het feit dat Chauvin in eerste instantie niet werd aangepakt voor zijn handelen.


Hetzelfde zie je ook aangaande de dood van Breonna Taylor.

Franky R.


CitaatDe 17-jarige Kyle Rittenhouse heeft gehoor gegeven aan de oproep om de buurt en bezitten te beschermen.


Een oproep waaraan hij geen gehoor aan zou moeten geven. Het is voor minderjarigen niet toegestaan om een wapen 'open carry' te dragen. Tevens gold een avondklok, welk Rittenhouse zelf dan ook overtrad.




Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 25 augustus 2020 - 16:35:33
Citaat van: Wings(..) je niet direct doet wat de politie vraagt en bijvoorbeeld je handen laat zien er direct wordt geschoten. Wat eraan ten grondslag ligt is dat wapenbezit en het dragen van een vuurwapen verankerd is in de Amerikaanse Grondwet. Het tweede amendement geeft elke Amerikaan het recht om een wapen te dragen. Dat betekent dat de politie met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stelt dat iemand die wordt aangehouden een wapen draagt. Zeker de boefjes.

En, hij had een arrestatiebevel.

Verder :

[tweet]1298558674034667520[/tweet]

Groet,

C.G. de Beaufort


Dit is de tweede keer dat jij valse informatie poneert...

Franky R.

Citaat van: Sabai op 25 augustus 2020 - 09:40:43
Citaat van: C.G. de Beaufort op 25 augustus 2020 - 09:31:27
Zoals deze :

Groet,

C.G. de Beaufort

Zoals ik al zei ze hebben daar een serieus probleem. En is dit filmpje vervolgens dan een vrijbrief om gelijk maar te gaan schieten bij elke aanhouding waarbij de verdachte niet meewerkt?

Verder ben ik blij dat ik in een land woon waar niet iedereen zomaar een wapen kan kopen en de politie niet gelijk begint te schieten.

Deze verdachte werkte gewoon mee... ::) ::) ::)


https://twitter.com/ShannonSharpe/status/1299427348211625984?s=20



C.G. de Beaufort

Zie deze :

"We need  a revolution in order to overthrow this system and bring a whole new communist world into being."

https://www.geenstijl.nl/5155126/moordenaar-trump-supporter-portland-geidentificeerd-i-am-100-antifa-all-the-way/#comments

Antifa & BLM, ze terroriseren het publiek. Ondanks is het jammer dat senator Joseph McCarthy niet meer leeft. Hij had gehakt gemaakt van deze man.

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Citaat van: Franky R. op 29 augustus 2020 - 19:55:51

CitaatDe 17-jarige Kyle Rittenhouse heeft gehoor gegeven aan de oproep om de buurt en bezitten te beschermen.


Een oproep waaraan hij geen gehoor aan zou moeten geven.

En over de aanleiding van de oproep en de toestanden in Kenosha geen woord.

CitaatHet is voor minderjarigen niet toegestaan om een wapen 'open carry' te dragen. Tevens gold een avondklok, welk Rittenhouse zelf dan ook overtrad.

Schieten met een handvuurwapen, eigendommen in brand steken, winkels plunderen en mensen fysiek aanvallen ook niet. Daar lees ik niets over. Wel weer een vermanend vingertje naar Kyle Rittenhouse.

Franky R.

CitaatSchieten met een handvuurwapen, eigendommen in brand steken, winkels plunderen en mensen fysiek aanvallen ook niet. Daar lees ik niets over. Wel weer een vermanend vingertje naar Kyle Rittenhouse.


Rittenburg kwam niet eens uit die buurt...Zijn moeder reed hem van van hun woonplaats Antioch, Illinois, naar Kenosha, een rit van een half uur. Hoezo "zijn buurt beschermen"?


De meeste demonstranten liepen voorbij aan die 'militie-leden'. Rittenburg liep opeens in zijn eentje ergens rond, hoorde een schot, draait zich om en schiet Rosenbaum dood. Pas toen kreeg hij een menigte achter zich aan...

Sabai

Citaat van: Franky R. op 01 september 2020 - 13:25:58
CitaatSchieten met een handvuurwapen, eigendommen in brand steken, winkels plunderen en mensen fysiek aanvallen ook niet. Daar lees ik niets over. Wel weer een vermanend vingertje naar Kyle Rittenhouse.


Rittenburg kwam niet eens uit die buurt...Zijn moeder reed hem van van hun woonplaats Antioch, Illinois, naar Kenosha, een rit van een half uur. Hoezo "zijn buurt beschermen"?


De meeste demonstranten liepen voorbij aan die 'militie-leden'. Rittenburg liep opeens in zijn eentje ergens rond, hoorde een schot, draait zich om en schiet Rosenbaum dood. Pas toen kreeg hij een menigte achter zich aan...

Was je er ook bij? Ik heb hele andere beelden gezien...

Franky R.

@Sabai,


Mijn reactie betrof een vertaling van een journalist die er wel bij was...

Sabai

Citaat van: Franky R. op 02 september 2020 - 14:06:31
@Sabai,


Mijn reactie betrof een vertaling van een journalist die er wel bij was...

Dat is dan i.m.o een aanname.  Ik vertrouw de media voor geen meter . Daarom kijk ik liever zelf de beelden en trek dan mijn eigen conclusie. Maar zoals vandaag weer naar buiten kwam is de politie daar niet echt bekwaam. Nu was er weer een sterfgeval van een verwarde zwarte man die meewerkte maar een plastic zak over zijn hoofd kreeg en een knie in zijn nek  ::) En dan raar opkijken dat hij dan stikt. Ik geloof dat ik mijn kinderen als eerste geleerd heb om nooit een zak of tas over hun hoofd te doen.

Mickey

Dat heb ik ook gezien. Ik stoor me meer en meer aan subjectieve berichtgeving van verschillende media, waarin het creëren van ophef hun bestaansrecht in stand lijkt te houden.

Dat item zag ik bij het RTL-nieuws voorbij komen. Wat staat er in de gele balk? "opnieuw geweld..." Nee, dit vond al plaats in maart, maar is recent naar buiten gebracht. Dat is van groot belang, maar wordt slechts tussen neus en lippen door vermeld.

Maar dit geldt tegenwoordig voor veel onderwerpen, Grapperhaus is daar ook een voorbeeld van.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 03 september 2020 - 15:11:26
Citaat van: Franky R. op 02 september 2020 - 14:06:31
@Sabai,


Mijn reactie betrof een vertaling van een journalist die er wel bij was...

Dat is dan i.m.o een aanname.  Ik vertrouw de media voor geen meter . Daarom kijk ik liever zelf de beelden en trek dan mijn eigen conclusie. Maar zoals vandaag weer naar buiten kwam is de politie daar niet echt bekwaam. Nu was er weer een sterfgeval van een verwarde zwarte man die meewerkte maar een plastic zak over zijn hoofd kreeg en een knie in zijn nek  ::) En dan raar opkijken dat hij dan stikt. Ik geloof dat ik mijn kinderen als eerste geleerd heb om nooit een zak of tas over hun hoofd te doen.


Videobeelden kunnen ook zijn gemanipuleerd. Fakenews is de norm tegenwoordig.


En dat van die verwarde man was dieptriest. Nota bene zijn eigen broer belde de politie omdat hij hulp nodig had. Dat de politie in de VS onbekwaam is, is een pleonasme...


De agent in dat land krijgt een cursusje van amper zes maanden. Vergelijk dat eens met de Nederlandse/Duitse/Zweedse ... hell...Europese politiediensten.

Franky R.

Citaat van: Mickey op 03 september 2020 - 15:55:04
Dat heb ik ook gezien. Ik stoor me meer en meer aan subjectieve berichtgeving van verschillende media, waarin het creëren van ophef hun bestaansrecht in stand lijkt te houden.

Dat item zag ik bij het RTL-nieuws voorbij komen. Wat staat er in de gele balk? "opnieuw geweld..." Nee, dit vond al plaats in maart, maar is recent naar buiten gebracht. Dat is van groot belang, maar wordt slechts tussen neus en lippen door vermeld.

Maar dit geldt tegenwoordig voor veel onderwerpen, Grapperhaus is daar ook een voorbeeld van.


Deze man die stikte stierf ruim twee maanden vóór George Floyd...Maar de beelden werden nu pas vrijgegeven. Dat zou de media idd wel moeten vermelden. Maar rampzaligheid verkoopt beter...Dat zou je al moeten weten

Mickey

Ik zeg ook niet dat het nieuw voor me is. Maar het stoort me meer en meer. Zeker als het om dit soort gevoelige onderwerpen gaat.


Wings

Citaat van: Franky R. op 02 september 2020 - 14:06:31
@Sabai,


Mijn reactie betrof een vertaling van een journalist die er wel bij was...

Je schreef eerder dat Fake News de norm was. ;)