Het racisme en diversiteit topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 17 juni 2020 - 13:12:40

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Over Marko zegt Hamilton het volgende: "Helmut, het betreurt mij enorm dat jij het vechten voor gelijke rechten voor gekleurde mensen ziet als een afleiding. Ik ben beledigd(..)

https://www.telegraaf.nl/sport/1767852550/keiharde-kritiek-lewis-hamilton-aan-adres-helmut-marko

Hamilton, tjonge, hij zakt steeds verder af.

Groet,

C.G. de Beaufort


Sabai

Hamilton moet lekker doen wat hij wil. Ik zou mij er niet te druk over maken.

Jozef

Dat was een vrij normale reactie op basis van wat er geschreven werd over Helmut Marko. Alleen jammer dat een website die zichzelf serieus neemt, citaten aan Marko toeschreef die van een satirisch Twitter-account waren geplukt. ::)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 21 juni 2020 - 13:02:59
Dat was een vrij normale reactie op basis van wat er geschreven werd over Helmut Marko. Alleen jammer dat een website die zichzelf serieus neemt, citaten aan Marko toeschreef die van een satirisch Twitter-account waren geplukt. ::)
da's alleen jammer? ik vind het ook vrij sneu van Hamilton. Misschien het risico van zijn vak (social media star), maar hij plukt daar ook de vruchten van, dus wat mij betreft mag ie nu ook heel diep door het stof.

C.G. de Beaufort

Hamilton has been highly critical of motorsport's lack of diversity in recent weeks, branding it as 'white dominated'.

Stewart ontkent dit :

'I don't think there's as big a problem as there might seem'. Jackie Stewart says claims about racism and a lack of diversity in Formula One are overinflated after Lewis Hamilton slammed the sport's as 'institutional barriers'. 'There is no resistance for change if someone is clever and good at what they do. They will be accepted in Formula One'.

https://www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-8529229/Sir-Jackie-Stewart-denies-F1-diversity-issue.html

Oh... daar is'ie ook geen fan van.

Groet,

C.G. de Beaufort


Matthijs

Je maakt je nog drukker om (vermeend) racisme dan dat Hamilton dat doet. Relax man.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Matthijs op 16 juli 2020 - 16:12:39
Je maakt je nog drukker om (vermeend) racisme dan dat Hamilton dat doet. Relax man.

Hamilton was ook een van de sportberoemdheden die zich meteen uitte na de gewelddadige dood van de zwarte Amerikaan George Floyd. Hij bekritiseerde zijn collega's in de Formule 1, die zich stil hielden bij de protesten tegen racisme en beschreef de autosport als een door blanken gedomineerde sport.

De BLM-'vertegenwoordiger' :

https://twitter.com/Erwin35229955/status/1283758716228120577

Groet,

C.G. de Beaufort


BMW.WilliamsF1

Volgende keer iets betere research doen ;)

Dit filmpje kan nooit de George Floyd zijn over wie jij het hebt. In de comments onder die post op Twitter staat het ook al. Tijdens het 1e seizoen van dit programma zou hij 23 jaar geweest zijn, maar de gast in het filmpje is 16. En ook de naam die in beeld komt is zijn vader, een hele andere George Floyd dus.

Franky R.

@C.G. de Beaufort,


Gast, die jongen lijkt niet eens op George Floyd. Bovendien laat je je wel heel erg in de kaarten kijken. Want je wilt nu 'goedkeuring bewijzen' over waarom Floyd doodgemaakt mocht worden... ::)


C.G. de Beaufort

Citaat van: Franky R. op 18 juli 2020 - 10:18:52
@C.G. de Beaufort,


Gast, die jongen lijkt niet eens op George Floyd. Bovendien laat je je wel heel erg in de kaarten kijken. Want je wilt nu 'goedkeuring bewijzen' over waarom Floyd doodgemaakt mocht worden... ::)

Huh, waar heb je het over? Tjonge, tjonge,

Groet,

C.G. de Beaufort


Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 18 juli 2020 - 11:02:16
Citaat van: Franky R. op 18 juli 2020 - 10:18:52
@C.G. de Beaufort,


Gast, die jongen lijkt niet eens op George Floyd. Bovendien laat je je wel heel erg in de kaarten kijken. Want je wilt nu 'goedkeuring bewijzen' over waarom Floyd doodgemaakt mocht worden... ::)

Huh, waar heb je het over? Tjonge, tjonge,

Groet,

C.G. de Beaufort


Hoezo "Tjonge tjonge"?!
Jij post toch zeer discutabele zaken omtrent George Floyd? En waar ik het over heb? Je bent wel ERG druk bezig om van George Floyd een "Grote Boef" te maken.


Ik zou het advies van BMW opvolgen. Iets meer research doen. Dan kom je er ook achter dat de politie de verkeerde man had aangehouden. Floyd had idd iets gekocht met een biljet van 20 dollar, maar een andere zwarte man deed dat met een (vermoedelijk) vals biljet van 20.


Die ander werd omschreven als lang, dik met vlechtjes. Floyd had geen vlechtjes... ::)


Korte vertaling NYT:
(Een zes minuten durende video van een bewakingscamera van een nabijgelegen restaurant werd later verspreid door de nieuwsmedia.

Deze toont twee agenten die een man uit een voertuig verwijderen. De man is geboeid en wordt naar het trottoir gebracht, waar hij gaat zitten. Een derde agent arriveert.

Later helpt een agent de man weer opstaan, en twee agenten brengen de man naar een politievoertuig, waar de man op de grond valt.

Hoewel de politie aanvankelijk beweerde dat Floyd zich fysiek tegen arrestatie had verzet, toont deze bewakingsvideo dat agenten hem rustig vasthouden. Ander videomateriaal ondersteunt deze beschreven beelden)

C.G. de Beaufort

Voor Frank R (uit Carrousel 2020). Laat het eens goed door je doordringen. De media en links maakten een martelaar van George Floyd. Maar wie was hij in werkelijkheid :

- 1998: 10 maanden gevangenis wegens gewapende roofoverval
– 2002: 8 maanden gevangenis voor cocaïne
– 2004: 10 maanden gevangenis voor cocaïne
– 2005: 10 maanden gevangenis vor cocaïne
– 2007: 5 jaar gevangenis voor gewapende roofoverval op een zwangere vrouw in haar woning.

En daar heb jij dus veel respect voor. Pff.

Groet,

C.G. de  Beaufort






Mickey

Zullen we het er maar gewoon niet meer over hebben hier?  ::)

Jozef

Het blijkt me soms verbazen dat er mensen zijn die zo hard in hun eigen onzin geloven, dat ze tegenargumenten zelfs niet proberen te weerleggen, maar gewoon straal negeren en vervolgens gewoon dezelfde onzin weer herhalen.

Sabai

Citaat van: Mickey op 19 juli 2020 - 15:52:43
Zullen we het er maar gewoon niet meer over hebben hier?  ::)

Goed plan!