GP Engeland en 70th Anniversary GP - Silverstone

Gestart door BMW.WilliamsF1, 31 juli 2020 - 13:21:28

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Sabai op 02 augustus 2020 - 16:22:06
Ik vraag mij af wanneer RBR tot de conclusie komt dat ze beter een ervaren coureur al'a Webber naast Verstappen kunnen neerzetten. Hulkenberg bijvoorbeeld...
Tja, Cruijff zou zeggen:"Ieder fordeel heb sun nadeel". Naast Verstappen verbleekt bijna iedere coureur - wellicht zelfs Vettel (als je Ricciardo als tussenliggend referentiemateriaal gebruikt). Dat zou trouwens helemaal een mop zijn, dat een 4-voudig wereldkampioen door drie achtereenvolgende teamgenoten naar huis wordt gereden.  Niemand van de "Help-Vettel-de-winter-door"beweging schijnt zich te realiseren dat dat een reële mogelijkheid is.
Het kan raar gaan voor iemand die twee jaar geleden nog knokte om de titel GOAT.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Franky R.

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 07 augustus 2020 - 10:14:57
Hulkenberg gaat weer rijden. Hopelijk kan ie zondag nu wel starten :)

https://www.gppits.net/nieuws/perez_test_wederom_positief_voor_corona_hulkenberg_weer_in_actie/


Wat was trouwens de oorzaak van het niet-starten? Ik las (even snel) iets over een boutje...

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 07 augustus 2020 - 10:30:35
Citaat van: Sabai op 02 augustus 2020 - 16:22:06
Ik vraag mij af wanneer RBR tot de conclusie komt dat ze beter een ervaren coureur al'a Webber naast Verstappen kunnen neerzetten. Hulkenberg bijvoorbeeld...
Tja, Cruijff zou zeggen:"Ieder fordeel heb sun nadeel". Naast Verstappen verbleekt bijna iedere coureur - wellicht zelfs Vettel (als je Ricciardo als tussenliggend referentiemateriaal gebruikt). Dat zou trouwens helemaal een mop zijn, dat een 4-voudig wereldkampioen door drie achtereenvolgende teamgenoten naar huis wordt gereden.  Niemand van de "Help-Vettel-de-winter-door"beweging schijnt zich te realiseren dat dat een reële mogelijkheid is.
Het kan raar gaan voor iemand die twee jaar geleden nog knokte om de titel GOAT.
drie achtereenvolgend zelfs? Tot nu toe was er 1, met Leclerc is ie nog bezig en sowieso zat Raikkonen daar nog tussen.

Breaktest

Drie van de vier dan. Raikkonen, die ouwe man, was ik inderdaad even vergeten. Maar da's iemand die je tegenwoordig al vrij snel over het hoofd begint te zien. Ook in zijn laatste Ferrari-jaren was het beste er wel af. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 07 augustus 2020 - 19:47:34
Drie van de vier dan. Raikkonen, die ouwe man, was ik inderdaad even vergeten. Maar da's iemand die je tegenwoordig al vrij snel over het hoofd begint te zien. Ook in zijn laatste Ferrari-jaren was het beste er wel af.
ok, maar de huidige stand van zaken is dus 1. Tegen Max legt iedereen het af, beetje flauw om die alleen voor Vettel alvast mee te rekenen.

Breaktest

Volgens mij zit jij zwaar in de ontkenningsfase.
1 is Ricciardo.
2 is Leclerc: hoewel die knaap krap pas 20 GP's ervaring had, haalde hij meer overwinningen, pole positions en punten. 2020 laat voorlopig hetzelfde beeld zien. Het totale onderlinge puntenverschil is inmiddels al opgelopen tot 47.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 08 augustus 2020 - 00:57:15
Volgens mij zit jij zwaar in de ontkenningsfase.
1 is Ricciardo.
2 is Leclerc: hoewel die knaap krap pas 20 GP's ervaring had, haalde hij meer overwinningen, pole positions en punten. 2020 laat voorlopig hetzelfde beeld zien. Het totale onderlinge puntenverschil is inmiddels al opgelopen tot 47.
wat ontken ik dan precies? Leclerc was vorig jaar een tikkeltje beter, vooral over 1 ronde. Dit jaar moet ik het nog ff zien. Silverstone is volgens mij by far Vettel zn slechtste circuit en dat ie vorige week meer langs de kant stond dan op het circuit te vinden was hielp natuurlijk ook niet. In racepace doet ie gemiddeld gezien volgens mij niet onder voor Leclerc. En de toekomst moet nog verder uitwijzen of dat voor of tegen hem spreekt. Vettel zit niet in de beste fase van zn carriere, als hij zich nog kan herpakken en Charles heeft nu de druk van eerste rijder, dan moet ik het nog zien.  Het is iig geen schande om voorbijgestreefd te worden door de nieuwe generatie. Vettel deed een jaartje of 10 geleden hetzelfde. Maar goed, wat mij betreft kunnen we dit soort dingen ook gewoon bespreken zonder te gaan overdrijven.

Breaktest

Ik constateer dat dit in ieder geval de actuele stand van zaken is.
En dat Vettel nog steeds in de hoek zit waar de klappen vallen. Hij zal zichzelf moeten heruitvinden om het tij te doen keren, en persoonlijk geloof ik daar niet in.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey


Mickey

Citaat van: Breaktest op 08 augustus 2020 - 16:00:46
Ik constateer dat dit in ieder geval de actuele stand van zaken is.
En dat Vettel nog steeds in de hoek zit waar de klappen vallen. Hij zal zichzelf moeten heruitvinden om het tij te doen keren, en persoonlijk geloof ik daar niet in.

Kan het hier wel niet zijn circuit zijn, zo las ik, maar het wordt onderhand wel wat gênant.

Als hij zichzelf had kunnen heruitvinden, dan is dat inmiddels rijkelijk laat.

Breaktest

Met groot genoegen zie ik hoe De HULK (dat mag vandaag best in hoofdletters) in een voor hem vreemde auto strolledrolletje te kijk zet.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Mickey op 08 augustus 2020 - 16:05:41
Citaat van: Breaktest op 08 augustus 2020 - 16:00:46
Ik constateer dat dit in ieder geval de actuele stand van zaken is.
En dat Vettel nog steeds in de hoek zit waar de klappen vallen. Hij zal zichzelf moeten heruitvinden om het tij te doen keren, en persoonlijk geloof ik daar niet in.

Kan het hier wel niet zijn circuit zijn, zo las ik, maar het wordt onderhand wel wat gênant.

Als hij zichzelf had kunnen heruitvinden, dan is dat inmiddels rijkelijk laat.
tja, Leclerc is ook gewoon één van de toppers van de nieuwe generatie zoals het zich laat aanzien, dus gênant zou ik het sowieso al niet noemen. En idd, voor dat heruitvinden kan het zo maar te laat zijn, maar dat is natuurlijk ook niet iets wat vanzelfsprekend is. Wellicht dat m dat bij Aston Martin nog gaat lukken. En dit jaar, vrij van druk kan ie wellicht ook nog wat mooie dingen laten zien. Vraag is alleen in hoeverre Ferrari daar aan mee wil/kan werken. Dat ze m bewust minder materiaal gaan geven geloof ik niet in, maar het is natuurlijk ook niet wenselijk dat Vettel de nieuwe hoop van Ferrari nu zoek gaat rijden zoals een beetje in Hongarije gebeurde. Maar goed, ik denk dat dat ook vooral circuit afhankelijk is. Vettel is altijd sterk in Hongarije en zwak in Engeland. Dus vandaag bijna 4 tiende vind ik niet heel schokkend. In het huidige veld betekend dat wel dat er zo maar een McLaren, Renault, RBR, AT of Racing Point tussen kan zitten wat het verschil misschien wat uitvergroot (was zowel in Hongarije als Engeland het geval). Jammer voor Vettel dat Silverstone 2x op de kalender staat en niet Hongarije.

Mickey

Ik lees veel ruis. Vorige week P10 en nu gewoon buiten de top tien, in een Ferrari, terwijl zijn relatief juniore teammaatje wel hoge ogen gooit, vind ik voor een viervoudig wereldkampioen gewoon gênant.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 08 augustus 2020 - 18:24:30
Ik lees veel ruis. Vorige week P10 en nu gewoon buiten de top tien, in een Ferrari, terwijl zijn relatief juniore teammaatje wel hoge ogen gooit, vind ik voor een viervoudig wereldkampioen gewoon gênant.
had ie beter die titels niet kunnen winnen

Mickey