Jouw GOAT

Gestart door Mickey, 19 juli 2020 - 18:35:36

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 02 augustus 2020 - 23:33:55
Citaat van: Tuesday op 02 augustus 2020 - 17:34:17
Hamilton wel de LOAT?


Het geluk van een kampioen... ;)
ja, misschien, al blijft dat natuurlijk een discutabel gezegde. Als je het omkeert zeg je dus dat je (soms) een beetje geluk nodig bent om kampioen te worden en dat soms kleine toevalligheden een kampioenschap bepalen. In dit geval zal het voor het kampioenschap niet uitmaken, die was al voor Hamilton, maar eens iemand anders zien winnen.. het was wel zo fijn geweest.. en dan komt meneer er toch net weer mee weg. t klinkt misschien kinderachtig, maar van dit soort dingen moeten we (de niet Hamilton F1 fans) het wel hebben.. 

Wings

Citaat van: Breaktest op 30 juli 2020 - 23:24:40
Ik wordt ook onderschat. Maar dat was de vraag niet...

Ik leer studenten om te vertellen wat je verwacht en te denken in oplossingen. In dit geval zou ik hebben gezegd, vertel me liever wat de vraag wel is. Dan ben je constructief bezig. Vertellen dat het de vraag niet is, geeft geen resultaat zoals je ziet.

Breaktest

#17
Citaat van: Wings op 03 augustus 2020 - 09:39:03
Citaat van: Breaktest op 30 juli 2020 - 23:24:40
Ik wordt ook onderschat. Maar dat was de vraag niet...

Ik leer studenten om te vertellen wat je verwacht en te denken in oplossingen. In dit geval zou ik hebben gezegd, vertel me liever wat de vraag wel is. Dan ben je constructief bezig. Vertellen dat het de vraag niet is, geeft geen resultaat zoals je ziet.
Zucht...
'Wat de vraag is', is al kraakhelder naar voren gebracht door degene die dit onderwerp startte. Ik zie niet wat er constructief aan is jou het persoonlijk nog eens extra mede te delen. Sterker, als je het een niet leest, zal je het ander ook wel niet lezen - en dat maakt de inspanning juist contraproductief.
Ik zou de discussie eens aan je leerlingen voorleggen. Ben benieuwd wat zij daarvan vinden...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Ik reageer op onderstaande vraag:

Citaat van: Mickey op 19 juli 2020 - 18:35:36
Lewis gaat vrijwel zeker Schumacher uit de boeken rijden. Maar wat vinden we daarvan? Is hij de greatest of all time? Voor mij in de verste verte niet. Zodra iemand hem het vuur aan de schenen legt, worden zijn zwakke plekken heel snel duidelijk. Ik noem maar een Rosberg.

Past volgens mij prima in de lijn van de vraag. Mocht dat anders zijn mag het beheer of Mickey mij daarop wijzen. Zo kun jij gewoon je ding doen en hoef jij je niet druk te maken om mij.

Overigens zal ik ook een post wijden aan wie mijn GOAT is en waarom. :D

Mickey

Ik haal mijn schouders op gents. Beetje polemiek kan ik wel waarderen, maar we dwalen soms af. ;)

Ik kan jullie bijdragen overigens bijna altijd zeer waarderen! 👍🏻


Edwin90

Voor mij Michael Schumacher. Ik was als kind groot fan van Michael. Dus hier speelt ook de factor jeugdheld. Al vind ik het jammer dat zijn 'werk' altijd besmeurd zal zijn door incidenten als de vraag over legaliteit van de Benetton in '94 Adelaide '94, Jerez '97, Monaco '06. Hij was natuurlijk wel een beetje de Dick Dastardly van de F1 in die tijd.

Ja hij oogte altijd wel heel kalm en cool, maar in die tijd hoorden we natuurlijk ook nagenoeg niets van wat er over de boordradio besproken werd. Zijn incidenten hierboven doen mij wel enig twijfelen of hij wel altijd zo kalm en cool was. Wel was hij in staat om een belangrijk aandeel te hebben in wat toch wel een beetje het dream team van de F1 was. Lees de verschillende biografieën van hem maar eens, hij maakte echt een belangrijk deel uit van het team, niet alleen als coureur, maar ook als stuwende kracht.

Toch denk ik dat hij overall de grootste ooit was. Zijn macht om energie uit een auto te halen die er eigenlijk niet in zat is gewoon bijzonder (Barcelona '94, Monaco '97, Hongarije '98).

Al denk ik dat Lewis bijzonder dichtbij Michael komt voor wat betreft GOAT positie.

Wings

Voor mij is dat Ayrton Senna. Senna had iets magisch over zich heen. Hem zien werken in de auto gaf me vaak kippenvel, iets wat ik nu nog steeds krijg als ik de beelden bekijk. Alsof hij iets bijzonders kon met een auto. Bij Senna had ik een 'he's made for it' gevoel, bij Michael Schumacher, Lewis Hamilton en ook Max Verstappen een 'he's create for it' gevoel. Lastig om onder woorden te brengen. Voor mij is Senna absoluut de 'GOAT' en het lijkt er niet op dat Max daar aan kan tornen, hij mist het magische, het charismatische dat Ayrton bezat.

Kijkend naar zijn carrière liet hij dingen zien die bovennatuurlijk waren. Hij kwam snel bij het legendarische Lotus terecht waar hij races kon winnen en stroomde door naar McLaren waar hij een kampioenschap bij de races kon optekenen. Daarvoor moest hij afrekenen met niemand minder dan 'Le professeur' Alain Prost.

Ik zie Edwin schrijven over de smetten op het palmares van rijders. Ik vind dat niet erg. Rijders strijden voor het hoogst haalbare in de autosport. Eén actie kan op dat moment beslissend zijn. Het bepaalt je successen en je marktwaarde. En uiteindelijk telt het resultaat. Daarnaast hou ik van rauwe sporters die tot het uiterste gaan. Wat littekens horen op een ziel.

Ik kon genieten als Senna Prost tegenkwam, in welke volgorde dan ook. Het was vaak vuurwerk. Ik zat dan op het puntje van mijn stoel, schreeuwde Senna erlangs of hoopte dat hij Prost kon afhouden in de hoop dat het zou lukken en met de wetenschap dan het mis kon gaan. Bloedstollende duels. Voor mij is dit waar Formule 1 om draait. Rijders die naar de grens toewerken om het maximale te bereiken. Dat ze er dan een keer overheen gaan hoort er wat mij betreft bij.

Mickey

Maar even in dit topic.

Ik hoorde Doornbos zeggen dat Schumacher destijds bij Ferrari eigenlijk gewoon de zak kreeg. Nu is dat alweer veertien jaar geleden, maar in mijn herinnering was het wel zijn eigen keuze. Althans, volgens mij is het in elk geval nooit als een ontslag de wereld in gebracht. Ik heb daar in tussenliggende jaren ook geen herinneringen aan.

Wie weet hoe het nou echt zat?

Breaktest

Citaat van: Mickey op 12 september 2020 - 15:00:41
Maar even in dit topic.

Ik hoorde Doornbos zeggen dat Schumacher destijds bij Ferrari eigenlijk gewoon de zak kreeg. Nu is dat alweer veertien jaar geleden, maar in mijn herinnering was het wel zijn eigen keuze. Althans, volgens mij is het in elk geval nooit als een ontslag de wereld in gebracht. Ik heb daar in tussenliggende jaren ook geen herinneringen aan.

Wie weet hoe het nou echt zat?
Al ik me goed herinner was zijn een na laatste jaar niet zo best, en begon de jeugd al op de deur te kloppen. Toen besloot de firma Schumacher nog een keer alles op alles te zetten om een 8e wereldtitel binnen te slepen. Maar dat mislukte; hij werd 2e. En als het op zijn 37e niet meer lukt, zal het op zijn 38e waarschijnlijk ook niet meer lukken, moet menigeen in stilte hebben gedacht - waaronder wellicht Ferrari en Schumacher zelf. In ieder geval had ik zelf de indruk dat het beste er wel af was. Of Ferrari hem de wacht aanzegde weet ik niet, daar was Schumi eigenlijk een te grote meneer voor. Dus werd de eer aan hemzelf gehouden met als motivatie dat hij 'de jeugd' lees: Massa niet in de weg wilde zitten. Die werd nl als aanstormend talent gezien en dreigde buiten de boot te vallen. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Laatste jaar werd het minder, maar de Ferrari werd ook minder dominant. Maar hij was inderdaad wel over zijn absolute hoogtepunt heen.

Ik herinner me de persco van Monza ook nog wel, waarin hij o.a. uitsprak Massa de ruimte te willen geven.

Alleen die Doornbos is nogal stellig, terwijl ik het nooit eerder zo gehoord heb. We kunnen het Schumi niet meer vragen.

Jozef

#25
Ik heb dit verhaal wel eerder gehoord, ja. Of het waar is weet ik niet, maar het lijkt er wel een beetje op natuurlijk. Het verhaal dat Schumacher zelf ophing in die bewuste persconferentie was inderdaad dat hij Massa niet in de weg wilde zitten. Dat is opmerkelijk want Massa zat toen al in het team; Schumacher zei daarmee dus impliciet dat Ferrari hoe dan ook Kimi Räikkönen al had vastgelegd en dat slechts nog beslist moest worden wie de teamgenoot zou worden van de Fin. De aanstelling van Räikkönen werd ook aangekondigd meteen na Schumachers persconferentie.

Mijns inziens doen ze bij Ferrari niet aan twee toprijders in het team (en top was Kimi op dat moment echt wel, voor velen was hij de beste op de grid na Schumacher). Dus werd Schumacher aan de deur gezet. De andere optie is dat hij het zelf niet zag zitten om teamgenoot te zijn van Räikkönen, wat op zich ook wel in het plaatje van zijn carrière past - een topper als teamgenoot heeft hij nooit gehad.

Mickey

Plausibel Jozef. Maar ik denk dan dat de 'keuze' uiteindelijk aan Schumacher was en hij niet naast Raikkonen wilde rijden.

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Dat onderschrijf ik, Breaktest. Inderdaad een mooie docu over een mooi mens en een buitencategorische coureur. Hij was dan ook mijn goat, zoals ik in een eerdere post aangaf.