Grand Prix van Hongarije 2020

Gestart door BMW.WilliamsF1, 17 juli 2020 - 13:10:04

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Hier is het topic voor de GP van Hongarije.

VT1 is achter de rug. Max was niet heel erg tevreden met zijn auto. Hopelijk kunnen ze hem nog verbeteren dit weekend. De pole zal wel lastig worden morgen :)

Mickey

De pole wordt lastig, de overwinning wordt lastig, het seizoen wordt lastig, het kampioenschap wordt lastig.

Franky R.

Regen verwacht op zondag.


Maar voor Max zou regen op zaterdag beter zijn. Hungaroring nodigt niet echt uit tot "lekker inhalen"...Vermits Max Verstappen dan ook echt die pole pakt.


Het begint er steeds meer op te lijken dat die Red Bull RB16 iets mist. Ik bedoel het chassis zelf. Honda is zelf ook te voorzichtig met haar RA620H

BMW.WilliamsF1

Ze hebben de hele nacht doorgewerkt en in VT3 was het nog steeds 3x niks met de balans van de auto. Hele tijd onderstuur. Nee dit gaat m niet worden dit weekend/seizoen idd.

Benieuwd naar de kwali. Ze voorspellen wel wat regen, maar niet heel veel.

C.G. de Beaufort

Onder meer Max Verstappen was gisteren onder de coureurs die niet knielden voor racisme.(..) Hamilton : "Ik heb geprobeerd om wat meer één op één gesprekken te voeren met degenen die bleven staan".

https://www.gpfans.com/nl/artikelen/54333/hamilton-blijft-vechten-tegen-racisme-probeer-coureurs-een-op-een-te-spreken/

Standvastig en volhouden Max.  :)

Groet,

C.G. de Beaufort



Tuesday

Citaat van: Franky R. op 18 juli 2020 - 10:27:18
Regen verwacht op zondag.


Maar voor Max zou regen op zaterdag beter zijn. Hungaroring nodigt niet echt uit tot "lekker inhalen"...Vermits Max Verstappen dan ook echt die pole pakt.


Het begint er steeds meer op te lijken dat die Red Bull RB16 iets mist. Ik bedoel het chassis zelf. Honda is zelf ook te voorzichtig met haar RA620H
ik heb sterk de indruk dat Honda met de vernieuwde richtlijnen nav de Ferrari motor ook een stapje terug heeft moeten doen. Niet zo'n grote als Ferrari, maar zowel in Oostenrijk als Hongarije kwamen ze niet aan de tijden van vorig jaar.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 18 juli 2020 - 17:11:37
Citaat van: Franky R. op 18 juli 2020 - 10:27:18
Regen verwacht op zondag.


Maar voor Max zou regen op zaterdag beter zijn. Hungaroring nodigt niet echt uit tot "lekker inhalen"...Vermits Max Verstappen dan ook echt die pole pakt.


Het begint er steeds meer op te lijken dat die Red Bull RB16 iets mist. Ik bedoel het chassis zelf. Honda is zelf ook te voorzichtig met haar RA620H
ik heb sterk de indruk dat Honda met de vernieuwde richtlijnen nav de Ferrari motor ook een stapje terug heeft moeten doen. Niet zo'n grote als Ferrari, maar zowel in Oostenrijk als Hongarije kwamen ze niet aan de tijden van vorig jaar.


En toch blijft Mercedes op stoom! Hoe dan?

Mickey

Hoe dan ook, Red Bull is volstrekt kansloos dit seizoen. Als ze hier al 1,4 aan hun broek krijgen, moet je je voorstellen hoe dat er straks uitziet op de hogesnelheidcircuits.

Jozef

Ik denk dat Red Bulls grootste probleem op dit moment het chassis is. Als je de onboardbeelden bekijkt van de Mercedessen ten opzichte van Verstappen, dat is gewoon een wereld van verschil. De Mercedes ligt op rails en met de Red Bull valt nauwelijks te rijden... onderstuur onderstuur onderstuur, en als Verstappen dan toch maar op het gas gaat, dan breekt het kreng alsnog uit (met verscheidene spins tot gevolg in de vrije trainingen).

Dat lijkt me vooral een mechanisch probleem en hopelijk is het ook nog wel min of meer op te lossen in de komende weken. Indien niet, dan spreken we niet alleen over een verloren 2020 maar ook 2021 aangezien ze met hetzelfde chassis blijven rijden. :-\

Breaktest

Hij is natuurlijk een heiligheid an sich, maar ik het lijkt er toch een beetje op alsof Newey (ook alweer 61) zijn magic touch begint kwijt te raken. Vorig jaar de plank mis met die voorvleugel, nu dit.
Newey nu doet me denken aan de Stones begin jaren 80: nog een paar aardige platen en drijvend op reputatie, maar het omslagpunt van trendsetter in trendvolger was inmiddels al lang gemaakt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Franky R.

Citaat van: Jozef op 19 juli 2020 - 00:53:31
Ik denk dat Red Bulls grootste probleem op dit moment het chassis is. Als je de onboardbeelden bekijkt van de Mercedessen ten opzichte van Verstappen, dat is gewoon een wereld van verschil. De Mercedes ligt op rails en met de Red Bull valt nauwelijks te rijden... onderstuur onderstuur onderstuur, en als Verstappen dan toch maar op het gas gaat, dan breekt het kreng alsnog uit (met verscheidene spins tot gevolg in de vrije trainingen).

Dat lijkt me vooral een mechanisch probleem en hopelijk is het ook nog wel min of meer op te lossen in de komende weken. Indien niet, dan spreken we niet alleen over een verloren 2020 maar ook 2021 aangezien ze met hetzelfde chassis blijven rijden. :-\


Gebrek aan mechanische grip...Wat mijn extreem verbaast, want dat was altijd het USP van Red Bull Racing. Hopelijk weten ze het tij te keren, maar of dat dit jaar lukt met haar gekke kalender en bijhorende hectiek?

Fietser

Prima race. Hamilton had weliswaar zijn zoveelste walk in the park, maar Verstappen presteerde weer optimaal. Bottas liet opnieuw zien dat hij niet meer is dan een hele leuke tweede rijder terwijl Stroll juist toonde dat hij meer is dan het geld van z'n vader. Jammer dat die 'Haasen' zo ver terugvielen. Verder verraste Vettel positief, Leclerc is het daarentegen vooralsnog helemaal kwijt en Perez liet weer eens zien hoe onzeker hij is onder vochtige omstandigheden. Ten slotte stalen de Red Bull-techneuten de show. Prima dus.

Franky R.

Citaat van: Fietser op 19 juli 2020 - 20:23:51
Prima race. Hamilton had weliswaar zijn zoveelste walk in the park, maar Verstappen presteerde weer optimaal. Bottas liet opnieuw zien dat hij niet meer is dan een hele leuke tweede rijder terwijl Stroll juist toonde dat hij meer is dan het geld van z'n vader. Jammer dat die 'Haasen' zo ver terugvielen. Verder verraste Vettel positief, Leclerc is het daarentegen vooralsnog helemaal kwijt en Perez liet weer eens zien hoe onzeker hij is onder vochtige omstandigheden. Ten slotte stalen de Red Bull-techneuten de show. Prima dus.


Grotendeels mee eens, behalve dat een snelle auto niet alles is. Anders had Stroll zijn P3 wel vastgehouden. Ik ben benieuwd hoe die zogenaamde 'Pink Mercedes' zich houdt in de loop van het seizoen. Kopieren is één, ontwikkeling is een paar andere mouwen...


Papa Stroll zal het idee van Vettel binnenhalen nu wel laten varen is mijn gedachte zo een beetje. Zoontje doet het goed, en Perez brengt geld binnen met zijn sponsors. Dan ga je geen miljoenen uitgeven aan Vettel