Oostenrijk, banaan van de race

Gestart door Mickey, 05 juli 2020 - 18:23:21

« vorige - volgende »

Mickey

Was het Vettel, of toch Albon? Meh, toch Vettel.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 05 juli 2020 - 18:23:21
Was het Vettel, of toch Albon? Meh, toch Vettel.
Vettel, Grosjean, Alfa Romeo, Hamilton.. Ga ik toch voor Hamilton die Albon een zeker podium en een mogelijke overwinning door de neus boort. Vettel kan er beter per direct mee ophouden als ie zo doorgaat.

Mickey

Hamilton is bestraft ja. Maar terwijl ik absoluut geen fan van hem ben, vraag ik mij af wat hij hier nou verkeerd doet.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 05 juli 2020 - 19:46:36
Hamilton is bestraft ja. Maar terwijl ik absoluut geen fan van hem ben, vraag ik mij af wat hij hier nou verkeerd doet.
kijk naar Leclerc en Norris om te zien hoe het ook had gekund. En dat zijn 2 jonkies.

Van Wijk

Hamilton, zonder twijfel.
Als je als super ervaren rijder met zoveel overwinningen het niet "gunt" aan een thais/britse jongen die net een jaar in de formule 1 zit, om podium te rijden, dan verlies je bij mij alle respect.
( sorry, dit moest ik even kwijt )

Arthur

Citaat van: Mickey op 05 juli 2020 - 19:46:36
Hamilton is bestraft ja. Maar terwijl ik absoluut geen fan van hem ben, vraag ik mij af wat hij hier nou verkeerd doet.

Mijn beleving was dat hij bewust geen millimeter ruimte liet en exact wist dat hij hiermee Albon zou elimineren en de kans dat hij zelf schade zou oplopen minimaal was....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey

Maar geen ruimte laten is toch geen straf waard? Hij houdt gewoon zijn lijn. Hell, ik gunde hem zelfs een uitvalbeurt voor mijn part. Maar deze snap ik niet.

CitaatThe Stewards reviewed video evidence showing that cars 23 and 44 were side by side
approaching the apex of turn 4. They negotiated the turn side by side, but car 23 had a
better exit and was in the process of passing car 44. Car 44 was drafting to the
outside at the exit of turn 4 and consequently making contact with the rear right wheel
of car 23, causing car 23 to spin. The Stewards determined that the driver of car 44 is
predominantly to blame for the collision.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Article 10.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time
limits.

Car nr 44 was drafting to the outside....and consequently making contact...

Ik vind het nogal gezocht om eerlijk te zijn.

Arthur

Ik niet, nogmaals, Hamilton wist precies hoe het zou gaan en liet bewust geen ruimte [leven en laten leven, ongeschreven regel] met de wetenschap dat hij Albon zou elimineren met een geringe kans dat hij zelf schade zou oplopen en met die straf kwam hij nog heel goed weg.. Na de gridpenalty en nu dit denk ik dat Hamilton het toch weer lastig krijgt als hij niet op P1 rijdt... Ik blijf nog voorzichtig in mijn uitspraken...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Breaktest

Soms glibber en glij je door een bocht en heb je geen marge meer tot correctie, maar dat leek me niet op Hamilton van toepassing. Ik had sterk de indruk dat ie voldoende grip over had om een een collision te vermijden, maar hij koos ervoor om dat niet te doen. Als je het zo interpreteert is er best iets voor te zeggen dat dat bestraft moet worden. Tenzij je met elkaar afspreekt dat autoracen een dirty job is, and somebody's gotto do it.
Zo'n voorwiel-achterwiel contact is er een uit het boekje, en de gepokt en gemazelde Hamilton weet heel goed dat zijn voorligger met spinnende, gripzoekende achterband net even meer uit balans is dan hijzelf. Dan is het is een kwestie van tikkie op de juiste plek, op het juist moment, gevolgd door de vermoorde onschuld spelen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

#9
Misschien vreemd, maar ben het zowel met Mickey als met Arthur/Breaktest eens. Hamilton wist verdomd goed wat hij deed en dat was niet iets om trots op te zijn. Maar was dit nu echt strafbaar? Ik vind het lastig omdat dit altijd weer zorgt voor vergelijkingen met andere situaties wat een spervuur van welles-nietes-secondenstrafjes zal opleveren. Aan de andere kant: de jury zit er niet voor niks.

O ja, die banaan? Ga ik toch voor Vettel, nipt voor Grosjean. En wat is Alfa zwak, over de hele breedte.

BMW.WilliamsF1

Mja geen idee, doe mij Vettel maar dan omdat zijn teamgenoot iig nog 2e werd en een rare actie op Sainz waardoor ie spinde. Wat dacht ie te doen? :D

Albon mss beetje een rookie fout om Hamilton buitenom in proberen te halen. Hij had iets meer geduld moeten nemen en hem bijvoorbeeld voor bocht 3 in kunnen halen. Hij was zoveel sneller op die rode band. Hij had hem makkelijk kunnen winnen. Bottas had ie ook nog wel kunnen pakken.

Sphinx

Dr banaan gaat bij mij naar Vettel. Lijkt helemaal geen motivatie meer te hebben om dit jaar dat stapje extra te zetten. Maakt het dan ook weer makkelijk voor Ferrari natuurlijk, alle ballen op Charles.

Hamilton versus Albon heb ik gedurende het weekend meerdere keren in F3 en F2 gezien. Verschoor kreeg in beide races zo'n beuk in die bocht toen hij buiten om wilde, eerst Vesti en de tweede keer Novalak. Omdat hij niet spinde liep dat voor beide heren met een sisser af. Maar nu staat Albon wel in het grind. En het is tevens de tweede keer dat die twee met elkaar botsen én Hamilton had al een vergrootglas op zich door zijn gridstraf.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!