Grand Prix van Oostenrijk 2020

Gestart door BMW.WilliamsF1, 02 juli 2020 - 19:23:52

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1



Hier is ie dan! De allereerste Grand Prix van het seizoen. Ruim 3 maanden zonder F1 heeft wel wat afkickverschijnselen veroorzaakt :D

Er komt voor morgen wel wat regen aan, maar dat zal alleen de ochtend zijn. Misschien dat de 1e training nog nat kan zijn. De rest van het weekend wordt 25 graden en droog, dus geen regenrace als 1e van het jaar.

Vorig jaar en het jaar er voor wist Max hier te winnen. Hopelijk lukt het hem deze week en volgende week weer, dan begint ie het seizoen iig lekker :)

Hier onder het tijdschema:

Vrijdag 3 juli 2020:
   
11:00-12:30   Eerste vrije training   
15:00-16:30   Tweede vrije training   

Zaterdag 4 juli 2020:       
12:00-13:00   Derde vrije training   
15:00-16:00   Kwalificatie
   
Zondag 5 juli 2020:    
15:10   Race

Ik heb er weer zin in!  8)

Mickey

Hi all! Hoop dat jullie allemaal gezond en wel zijn!

Heb Formule1 bewust een beetje verdrongen de laatste maanden en ergens op de achtergrond zelfs rekening gehouden met volledig afstel. Fijn dat we nu dan echt weer los gaan, zelfs met een heleboel GP's in korte tijd!

Omdat er geen essentiƫle verandering van regels is ga ik eigenlijk uit van onveranderde krachtsverhoudingen. Al hoop ik natuurlijk dat ik het mis heb. In elk geval drie GP's op rij waarbij Verstappen goede papieren zou moeten hebben.

Veel plezier allemaal de komende dagen!

JS JTD

Nou inderdaad, het mag wel weer eens! Er zijn verschillende signalen dat RedBull en Honda het goed voor elkaar zouden hebben, dus laten we hopen dat het klopt. Dat we maar meteen een mooie titatenstrijd krijgen tussen Hamilton en Verstappen!

C.G. de Beaufort

Coureurs Lewis Hamilton en Valtteri Bottas kunnen, door het stuur naar zich toe te trekken of van zich af te duwen, de stand van de twee voorwielen veranderen. Op het rechte stuk kan dat een hogere topsnelheid tot gevolg hebben en minder bandenslijtage.

https://www.telegraaf.nl/sport/1704846362/mercedes-bevestigt-gebruik-veelbesproken-foefje

Red Bull team overweegt een protest bij de FIA.

Groet,

C.G. de Beaufort


Mickey

Maar DAS is dus legaal bevonden. Well played.

Sabai

Ik ben benieuwd wat het ze gaat brengen. Ik hoop niet dat ze een seconde los staan van de rest want dan weten we al na 1 race wie er kampioen gaat worden in dit korte seizoen.

Franky R.

Citaat van: Mickey op 04 juli 2020 - 09:01:37
Maar DAS is dus legaal bevonden. Well played.


Mercedes was zo slim om vanaf het begin de FIA in te lichten. Red Bull was wakker genoeg om DAS meteen te onderzoeken... ;)
Vandaar dat Red Bull -eigenlijk- meteen al een kopie had.

Mickey

Daar ben ik dus benieuwd naar. Zouden ze het al op de plank hebben liggen? Zit het er volgende week op?

Franky R.

Citaat van: Mickey op 04 juli 2020 - 13:24:40
Daar ben ik dus benieuwd naar. Zouden ze het al op de plank hebben liggen? Zit het er volgende week op?


Ik gok van wel...Marko en Horner hebben verklaard dat ze blij zijn met duidelijkheid. Dus ik reken erop dat RBR vanaf de volgende race ook DAS heeft...

Mickey

Kijken of ze een halve seconde kunnen winnen daarmee.  :P

C.G. de Beaufort

In de laatste sessie van de kwalificatie had Max 0,5 sec achterstand op de Mercedessen. Ik denk dat komt omdat de Mercedessen meer uit de party-mode - meer pk- halen en morgen kunnen ze dat niet, hoogst waarschijnlijk een paar ronde's. Kortom, het ziet er goed uit voor Max.

Groet,

C.G. de Beaufort



Mickey

Ik denk dat het gat groter is dan 0,5 seconden om eerlijk te zijn. Hamilton kreeg vast een gele vlag omdat Bottas eraf schoot. Zou nog wel een paar tienden vanaf zijn gegaan.

Jozef

Vorig jaar was Verstappen hier in de race ook beter dan tijdens de kwalificatie, dus ik ben wel benieuwd. Toch lijkt Mercedes de bovenhand te hebben.

Maar het is wel vooral Ferrari dat met de aandacht gaat lopen, jezus. Toch wel veel aanwijzingen dat ze vorig jaar veel voordeel hebben gehaald uit hun motor, op een manier die niet koosjer was.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 04 juli 2020 - 17:24:02
Ik denk dat het gat groter is dan 0,5 seconden om eerlijk te zijn. Hamilton kreeg vast een gele vlag omdat Bottas eraf schoot. Zou nog wel een paar tienden vanaf zijn gegaan.
Hamilton is juist bestraft omdat hij niet van zn gas ging en zich gewoon verbeterde in de 2e sector. Waar ie dan nog een paar tiende had moeten pakken is me niet geheel duidelijk.

Mickey

Dat was gisteren nog niet duidelijk, wijsneus.