Grand Prix van Oostenrijk 2020

Gestart door BMW.WilliamsF1, 02 juli 2020 - 19:23:52

« vorige - volgende »

Tuesday


Mickey

Ja goed, maar voor mij niet, toen ik dat schreef.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 05 juli 2020 - 19:18:19
Ja goed, maar voor mij niet, toen ik dat schreef.
dat kan. Dan blijft over dat je inschatting niet klopte.

Arthur

Albon zal weer zeer content zijn met de straf die Hamilton kreeg toebedeeld..... [NOT].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fietser

Dankzij de SC een spannende race. Het had echt Albons dag kunnen worden. Het werd echter die van Leclerc: met deze Ferrari tweede worden is groots. Ook zeer goed: Norris. Even leek de Brit het onderspit te delven tegen teamgenoot Sainz, maar zijn laatste 2 ronden waren sterk en brachten hem zijn eerste podium. Maar laat ik winnaar Mercedes en zeker de foutloze Bottas niet vergeten. Oke, er waren wat sensor-issues, maar in feite waren de zilverpijlen (alweer) een klasse apart.

Breaktest

Vooral Bottas maakte op mij een gedreven indruk.
Het enige waarin ik hem iets beter vind dan Hamilton is zijn start, en ik heb 't idee dat ie dat zelf ook wel weet.
Hij weet inmiddels ook dat ie veel minder kansen krijgt dan Hamilton om een gooi te doen naar de titel; er is eigenlijk maar 1 conditie: voor liggen in het kampioenschap. Zodra Hamilton langszij komt, wordt hij weer tot teamplayer/secondant/schoothondje gedegradeerd.
Kortom, deze eerste klap was een daalder waard - maar dat was het vorig jaar ook. Het verschil met toen is dat ie er nu meer dan ooit ervan doordrongen is dat ie het hele seizoen op zijn tenen lopen zal moeten lopen, a la Rosberg. Het is voor hem nu of nooit.
Als ie met die mindset het seizoen is ingegaan, en Hamilton laat zich voldoende afleiden door zelfopgeworpen randzaken, kan het nog wat worden. Wellicht zelfs dat dit bij de closing stages tot vuurwerk leidt, waarbij een derde figuur (ik noem geen namen) er met het been vandoor gaat.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Lewis is afgelopen tijd alleen maar druk geweest met zijn anti racisme ding, die heeft geen tijd gehad om zich goed voor te bereiden. Bottas gaat wel lekker nu inderdaad.

Sabai

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 07 juli 2020 - 11:44:14
Lewis is afgelopen tijd alleen maar druk geweest met zijn anti racisme ding, die heeft geen tijd gehad om zich goed voor te bereiden. Bottas gaat wel lekker nu inderdaad.

Ik heb ook zo'n idee. En gun het Bottas van harte.

Arthur

De grote vraag is dan weer hoe lang Bottas het vast kan houden... Hoe meer races hoe kleiner de kans dat hij WK wordt...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 07 juli 2020 - 11:44:14
Lewis is afgelopen tijd alleen maar druk geweest met zijn anti racisme ding, die heeft geen tijd gehad om zich goed voor te bereiden. Bottas gaat wel lekker nu inderdaad.


Men roept al jaren dat Hamilton te druk is met randzaken. Ondertussen heeft meneer zes titels behaald...

Arthur

Citaat van: Franky R. op 07 juli 2020 - 20:10:38
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 07 juli 2020 - 11:44:14
Lewis is afgelopen tijd alleen maar druk geweest met zijn anti racisme ding, die heeft geen tijd gehad om zich goed voor te bereiden. Bottas gaat wel lekker nu inderdaad.


Men roept al jaren dat Hamilton te druk is met randzaken. Ondertussen heeft meneer zes titels behaald...

Meneer had [heeft] ook een auto die het behalen van die titels een heel stuk minder moeilijk maakt[e]...En over die 'randzaken', ik heb wel eens het idee dat hij graag in de voetsporen van zijn idool treedt [Senna] maar nogal opzichtig [hypocriet] is als het om het milieu gaat...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Ik vind het wel amusant. Hamilton mist de pole omdat Bottas van de baan schiet, krijgt er een gridstraf bovenop, is onderweg naar een makkelijke tweede plaats totdat onnodige safety cars het veld weer samenbrengen en Mercedes de heren nodeloos buiten laat op trage Hards. Uiteindelijk wordt hij vierde na een twijfelachtige straf van de stewards, en de reacties hier zijn meteen: hij is te veel bezig met randzaken. ;D De rekening wordt niet na 1 race gemaakt, heren.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 08 juli 2020 - 14:24:27
Ik vind het wel amusant. Hamilton mist de pole omdat Bottas van de baan schiet, krijgt er een gridstraf bovenop, is onderweg naar een makkelijke tweede plaats totdat onnodige safety cars het veld weer samenbrengen en Mercedes de heren nodeloos buiten laat op trage Hards. Uiteindelijk wordt hij vierde na een twijfelachtige straf van de stewards, en de reacties hier zijn meteen: hij is te veel bezig met randzaken. ;D De rekening wordt niet na 1 race gemaakt, heren.


Tja....


@Arthur,


Snelle auto inderdaad. Alleen heeft zijn teamgenoot ook dezelfde auto. Moet hij toch blijven trappen zonder al te veel foutjes te maken. En dat doet Hamilton zelden...foutjes maken.


Verder dacht ik dat Lewis zijn privé-jet heeft weggedaan en zijn autoverzameling is ook al flink uitgedund. En meneer is tegenwoordig veganist.

Arthur

Citaat van: Franky R. op 08 juli 2020 - 14:51:36
Citaat van: Jozef op 08 juli 2020 - 14:24:27
Ik vind het wel amusant. Hamilton mist de pole omdat Bottas van de baan schiet, krijgt er een gridstraf bovenop, is onderweg naar een makkelijke tweede plaats totdat onnodige safety cars het veld weer samenbrengen en Mercedes de heren nodeloos buiten laat op trage Hards. Uiteindelijk wordt hij vierde na een twijfelachtige straf van de stewards, en de reacties hier zijn meteen: hij is te veel bezig met randzaken. ;D De rekening wordt niet na 1 race gemaakt, heren.


Tja....


@Arthur,


Snelle auto inderdaad. Alleen heeft zijn teamgenoot ook dezelfde auto. Moet hij toch blijven trappen zonder al te veel foutjes te maken. En dat doet Hamilton zelden...foutjes maken.


Verder dacht ik dat Lewis zijn privé-jet heeft weggedaan en zijn autoverzameling is ook al flink uitgedund. En meneer is tegenwoordig veganist.

Dat wel maar normaliter reist hij de hele wereld over voor F1 weliswaar niet in een privejet maar toch dezelfde vervuiling. Dan moet je gaan nadenken over je professie en of dat het waard is... en niet in strijd is met...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 08 juli 2020 - 17:03:27


Dat wel maar normaliter reist hij de hele wereld over voor F1 weliswaar niet in een privejet maar toch dezelfde vervuiling. Dan moet je gaan nadenken over je professie en of dat het waard is... en niet in strijd is met...


Goed punt.


Maar dan kunnen wij ook wel stoppen met kijken naar de F1 of welke tak van auto of motorsport dan ook...Ook vervuilend. Of niet meer met het vliegtuig op vakantie. Stoppen met vlees-eten (methaan). En nog wat...


Alles heeft een keerzijde cq consequentie