Carrousel 2021

Gestart door C.G. de Beaufort, 12 mei 2020 - 09:32:39

« vorige - volgende »

Mickey

Heb natuurlijk geen inhoudelijke kennis, maar gevoelsmatig vind ik het nog een shitload of money voor een team dat de laatste jaren structureel de rode lantaarn draagt.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Mickey op 21 augustus 2020 - 18:31:46
Heb natuurlijk geen inhoudelijke kennis, maar gevoelsmatig vind ik het nog een shitload of money voor een team dat de laatste jaren structureel de rode lantaarn draagt.

Yep, het is veel. Ik denk dat vooral Dorilton Capital op de bolides komt, tesamen met andere investeerders. Natuurlijk gaan ze het reorganiseren. We zullen zien.

Groet,

C.G. de Beaufort



Jozef

Het is zeer triest nieuws, het allerlaatste echte privéteam in de F1 is niet meer. Dat onderstreept de penibele staat waarin de sport zich bevindt.

Hopen voor Williams dat dit niet hetzelfde verhaal wordt as Genii Capital bij Renault, maar er is werkelijk geen enkele reden waarom die hoop niet ijdel is.

wilfried66

zie hier
Mercedes: Hamilton en Bottas
Red Bull: Verstappen en Albon
Ferrari Leclerc en Sainz
McLaren : Norris en Ricciardo
Alpha tauri : Gasly en Tsunoda
Haas : Magnussen en Stroll
Aston Martin: Vettel en Perez
Alfa Romeo: Hulkenberg en Schumacher
Williams : Russel en Latiffi
Renault: Alonso en Ocon

Tsunoda omda Honda een japanner wil
Schumacher ipv een andere Ferrari junior wegens meer marktwaarde
Stroll naar Haas omdat papa dat beslist heeft

Breaktest

Citaat van: Jozef op 22 augustus 2020 - 17:37:54
Het is zeer triest nieuws, het allerlaatste echte privéteam in de F1 is niet meer. Dat onderstreept de penibele staat waarin de sport zich bevindt.

Hopen voor Williams dat dit niet hetzelfde verhaal wordt as Genii Capital bij Renault, maar er is werkelijk geen enkele reden waarom die hoop niet ijdel is.
F1 is inderdaad ver afgedreven van waar het ooit voor stond. Met toestemming van de FIA 'gekaapt' als speeltuin voor autofabrikanten.

Ik hoop al jaren dat er nog eens een slimmerik opstaat die in het achtergelaten gat duikt: een snelle serie met atmosferische motoren waarin autofabrikanten slechts als toeleverancier welkom zijn, met als verplichting aan ieder te leveren die daarom vraagt. F1 wordt kunstmatig kostbaar gehouden omdat het een eeuwige strijd is tussen technologische vernieuwing en een verbod erop.
Die krankzinnige, geld-verbrandende angel moet eruit of zwaar aan de ketting worden gelegd. De balans is totaal doorgeschoten. Het levert geen merkbaar beter kijkspel op maar wel een enorme financiële drempel die maakt dat F1 totaal van de buitenwereld is dichtgetimmerd. Met name vanwege dit laatste zouden Todt en de zijnen, die dit hebben laten gebeuren, dag in dag uit met pek en veren besmeurd moeten worden.

Het is geen rocket science om een startveld te creëren tegen nog geen tiende van de kosten, dat net zo zeer op stoom is en gegarandeerd meer spektakel biedt. De technologie die vergelijkbare performance biedt bestaan namelijk al lang en de huidige F1 auto's zijn veel te zwaar.
Verandering zal niet van binnenuit komen, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Er bv zijn wereldwijd vast zat F3 teams die zo'n upgrade wel zien zitten.
De achilleshiel echter is hoe zo'n serie aan de man te brengen. F1 is misschien een gedrocht, hun marketing is fenomenaal.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Nu weten waarschijnlijk waarom Red Bull Albon in stand houdt, nl. 51% van de financiën van Redbull is van een Thaise company. Anders was'ie gelijk eruit gevlogen, zoals Gasly die er na 12 races werd terug gezet naar het B-team.

Groet,

C.G. de Beaufort

   

Mickey

Het valt me wel op dat bij RBR een waar charmeoffensief gaande is voor Albon. De hoge heren laten geen kans onbenut om toe te lichten waarom de situatie met Albon wezenlijk anders is dan die van Gasly en Kvyat voor hem. Het doet mij vermoeden dat ze inderdaad voor een groter aandeel van hem afhankelijk zijn dan zomaar een tweede coureur. Geen gekke gedachte, Beaufort.

Franky R.


Breaktest

Zojuist bekend geworden dat Perez eind dit jaar toch vertrekt bij Racing Point.

Dan zal de volgende aankondiging rond ene Vettel niet lang op zich laten wachten...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 09 september 2020 - 21:00:26
Zojuist bekend geworden dat Perez eind dit jaar toch vertrekt bij Racing Point.

Dan zal de volgende aankondiging rond ene Vettel niet lang op zich laten wachten...


Dat wordt zo hevig ontkent...Dat het wel waar moet zijn... ;)

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Breaktest op 09 september 2020 - 21:00:26
...

Dan zal de volgende aankondiging rond ene Vettel niet lang op zich laten wachten...


Zijn nieuwe collega en auto passen dan wel goed bij de vorm van Vettel.  :P

Mickey

Vettel bevestigd bij Racing Point.

Breaktest

Mooi dat deze soap ook weer ten einde is. Heeft veel te lang geduurd.  En al dat gelieg en gedraai, daar wordt je ook niet vrolijk van.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ik geloof niet dat deze overstap Vettel terugbrengt aan de top, maar het zal voor zijn gemoed wel een hele verbetering zijn.