Carrousel 2021

Gestart door C.G. de Beaufort, 12 mei 2020 - 09:32:39

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Goed plan, is nu aangepast.

Vandaag schijnt Ricciardo bevestigd te worden bij McLaren: https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/378362/ricciardo-zo-goed-als-rond-met-mclaren-voor-2021/

Wie zouden ze dan in die Renault zetten? Ik zie Vettel niet naar Renault gaan eigenlijk.


BMW.WilliamsF1

En Norris wordt ook bevestigd voor 2021 bij McLaren. Voor zover ik weet had ie een contract t/m 2020. Goed nieuws dus. Leuk duo ook die 2 haha  ;D

Jozef

Nu ook officiƫle aankondiging van Sainz bij Ferrari.

Als McLaren-fan vind ik het toch jammer dat hij vertrekt, al is Ricciardo ook niet de slechtste vervanger. Had toch liever Ricciardo naar Ferrari zien gaan.

BMW.WilliamsF1

Heb de openingspost ook ff aangepast met de lijst met coureurs voor 2021. Met er achter in het groen alles wat een contract heeft voor 2021 of langer. Als jullie aanvullngen hebben dan zal ik t aanpassen :)

Sabai

Ik ben benieuwd hoe Ferrari het de komende jaren gaat doen met dit duo. Ik verwacht er niet veel van.

BMW.WilliamsF1

Ik denk dat dat dan niet zo zeer aan de coureurs zal liggen, maar eerder aan de Italiaanse chaos daar :)

Sabai

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 14 mei 2020 - 16:55:03
Ik denk dat dat dan niet zo zeer aan de coureurs zal liggen, maar eerder aan de Italiaanse chaos daar :)

Dat denk ik ook  ;)

Tuesday

zijn wel goede coureurs, maar of het er daar rustiger op gaat worden? Vettel was op de baan soms wat te onrustig, maar zorgde verder toch niet voor heibel, zeker niet in combinatie met Raikkonen. Zometeen heb je dus Leclerc met Nicolas Todt en Carlos met papa Sainz.. aan de andere kant, met Norris bij McLaren ging het wel goed, dus misschien valt het nu ook wel mee. Bij STR was de sfeer destijds wel een stuk minder.

Breaktest

Ik zou 't pas echt een mop vinden als niet Vettel is maar Hamilton die aan het eind van 't jaar aan de kant staat.
Als Mercedes puur rationeel handelt zou het hierop moeten uitlopen (maar ja, kom daar maar eens om).

Waarom?
Als die constructeurstitel steeds uitloopt op een fotofinish, kan de topcoureur net dat beetje benodigde extra gewicht in de schaal leggen, maar daar is al vijf jaar geen sprake van. Mercedes wint de titel met gemiddeld 220 ptn verschil per jaar. Die overmacht is zo groot dat met makkelijk met twee Bottassen toe kan, dus waarom in godsnaam zo'n overbetaalde kracht die elk jaar meer en meer vraagt?
Dit op zich is al reden genoeg om die Hamilton de wacht aan te zeggen, vooral ook in de wetenschap dat je met Vettel bijna dezelfde kwaliteit terugkrijgt, maar die je wel financieel een toontje lager kunt laten zingen; zelfs met een 'Ferrari-aanbod' zal die nog toehappen.

Maar er zijn meer argumenten voor. We weten ook dat autofabrikanten het moeilijk hebben en het draagvlak voor peperdure hobbies als F1 snel vermindert. Het is met die aanstaande budgetverlagingen langzamerhand onverkoopbaar dat 1 persoon voor pakweg een kwart aan de totale kosten bijdraagt, of dat nu buiten de boeken wordt gehouden ,of niet (eigenlijk is men volslagen gek geworden als je het mij vraagt). 
Op de derde plaats gaat de glorie iets te veel en te vaak naar de persoon Hamilton. Door hem voor een ander poppetje in te wisselen stuurt Mercedes de zonneschijn iets meer richting eigen auto. Kortom een win-win situatie. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

True, dat is met veel sporters. Die krijgen allemaal bakken met geld. En waarvoor? Om hun hobby uit te oefenen. Is niet alleen in de F1 zo, maar in alle grote sporten.

C.G. de Beaufort

Ferrari onderzoekt de mogelijkheden voor een overstap naar Indycars. De 132 miljoen welke is vastgesteld voor de F1 is te weinig.

https://www.telegraaf.nl/sport/963442049/ferrari-lonkt-naar-deelname-indy-car

Groet,

C.G. de Beaufort


Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 15 mei 2020 - 16:54:07
Ferrari onderzoekt de mogelijkheden voor een overstap naar Indycars. De 132 miljoen welke is vastgesteld voor de F1 is te weinig.

https://www.telegraaf.nl/sport/963442049/ferrari-lonkt-naar-deelname-indy-car

Groet,

C.G. de Beaufort
gaan ze dat er dan bij doen, of helemaal overstappen? Met een budgetcap gaan ze natuurlijk wel geld overhouden.. dat spenderen in Indycar zou qua pr geen slechte zet zijn misschien. Weet alleen niet of dat organisatorisch makkelijk te doen is. Ferrari en Indycar klinkt op zich wel goed.

Breaktest

Ferrari heeft een kleine zieltogende geschiedenis rond Indycars. Het zou dus een rentree zijn.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Breaktest op 15 mei 2020 - 00:00:29
Ik zou 't pas echt een mop vinden als niet Vettel is maar Hamilton die aan het eind van 't jaar aan de kant staat.
Als Mercedes puur rationeel handelt zou het hierop moeten uitlopen (maar ja, kom daar maar eens om).

Waarom?
Als die constructeurstitel steeds uitloopt op een fotofinish, kan de topcoureur net dat beetje benodigde extra gewicht in de schaal leggen, maar daar is al vijf jaar geen sprake van. Mercedes wint de titel met gemiddeld 220 ptn verschil per jaar. Die overmacht is zo groot dat met makkelijk met twee Bottassen toe kan, dus waarom in godsnaam zo'n overbetaalde kracht die elk jaar meer en meer vraagt?
Dit op zich is al reden genoeg om die Hamilton de wacht aan te zeggen, vooral ook in de wetenschap dat je met Vettel bijna dezelfde kwaliteit terugkrijgt, maar die je wel financieel een toontje lager kunt laten zingen; zelfs met een 'Ferrari-aanbod' zal die nog toehappen.

Maar er zijn meer argumenten voor. We weten ook dat autofabrikanten het moeilijk hebben en het draagvlak voor peperdure hobbies als F1 snel vermindert. Het is met die aanstaande budgetverlagingen langzamerhand onverkoopbaar dat 1 persoon voor pakweg een kwart aan de totale kosten bijdraagt, of dat nu buiten de boeken wordt gehouden ,of niet (eigenlijk is men volslagen gek geworden als je het mij vraagt). 
Op de derde plaats gaat de glorie iets te veel en te vaak naar de persoon Hamilton. Door hem voor een ander poppetje in te wisselen stuurt Mercedes de zonneschijn iets meer richting eigen auto. Kortom een win-win situatie.

Spijker. Kop. 👍🏻