Carrousel 2021

Gestart door C.G. de Beaufort, 12 mei 2020 - 09:32:39

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Teams & Coureurs 2021

Mercedes
#44 Lewis Hamilton (Contract t/m 2021)
#77 Valtteri Bottas (Contract t/m 2021)

Red Bull Racing
#33 Max Verstappen (Contract t/m 2023)
#11 Sergio Perez (Contract t/m 2021)

McLaren
#3 Daniel Ricciardo (Contract t/m ????)
#4 Lando Norris (Contract t/m 2021)

Aston Martin
#5 Sebastian Vettel (Contract t/m 2023)
#18 Lance Stroll (Contract t/m 2021)

Alpine F1
#14 Fernando Alonso (contract t/m 2022)
#31 Esteban Ocon (contract t/m 2021)

Ferrari
#16 Charles Leclerc (Contract t/m 2024)
#55 Carlos Sainz (Contract t/m 2022)

Alpha Tauri
#10 Pierre Gasly: (Contract t/m 2021)
#22 Yuki Tsunoda (Contract t/m 2021)

Alfa Romeo
#7 Kimi Raikkonen (Contract t/m 2021)
#99 Antonio Giovinazzi (Contract t/m 2021)

Haas
#47 Mick Schumacher (Contract t/m 2021?)
#9 Nikita Mazepin (Contract t/m 2022?)

Williams
#63 George Russell (Contract t/m 2021)
#6 Nicholas Latifi (Contract t/m 2021)






Vettel vertrekt bij Ferrari na afloop dit seizoen:

https://www.telegraaf.nl/sport/861176872/ferrari-bevestigt-sebastian-vettel-na-dit-seizoen-weg

Ik vraag me af waar hij nu terecht komt.

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Nog interessanter: wie vervangt hem? Drie namen lijken in de running: Sainz, Ricciardo en Giovinazzi. Ik hoop dat het Ricciardo wordt, want Giovinazzi is te licht en Sainz hou ik graag bij McLaren.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 12 mei 2020 - 12:29:25
Nog interessanter: wie vervangt hem? Drie namen lijken in de running: Sainz, Ricciardo en Giovinazzi. Ik hoop dat het Ricciardo wordt, want Giovinazzi is te licht en Sainz hou ik graag bij McLaren.
Giovinazzi is zeker geen optie, dan zie ik nog eerder Alonso terug keren of Hamilton naar Ferrari gaan (beiden lijken me momenteel ook onwaarschijnlijk). Het maakt mij ook weinig uit eerlijk gezegd, ik ben juist wel benieuwd waar Vettel terecht gaat komen. Toro Rosso zal het niet worden, Haas of Williams hooguit als er echt geen andere optie's zijn en hij persé door wil.. van de andere teams valt er denk ik geen één 100% uit te sluiten.

C.G. de Beaufort

Hulkenberg is ook een optie. Wat betreft Vettel, ik denk dat't voor het einde van zijn carriere in F1. Hij is inmiddels 32 jaar en niemand kan't - uitgezonderd Mercedes en misschien Red Bull - zijn salaris betalen.

Groet,

C.G. de Beaufort


Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 12 mei 2020 - 15:01:01
Hulkenberg is ook een optie. Wat betreft Vettel, ik denk dat't voor het einde van zijn carriere in F1. Hij is inmiddels 32 jaar en niemand kan't - uitgezonderd Mercedes en misschien Red Bull - zijn salaris betalen.

Groet,

C.G. de Beaufort
als ie stopt krijgt ie helemaal niks meer en hij is 2 en half jaar jonger dan Hamilton, 8 jaar jonger dan Raikkonen. Als ie al stopt zal dat toch niet direct vanwege geld of leeftijd zijn.

Sabai

#5
Ik denk dat hij stopt. Je merkte vorig jaar al dat zijn motivatie minder was dan voorheen. En elk ander team behalve Mercedes of RBR zou afbraak zijn aan zijn carrière.  Hij is ook een familie man en ik denk dat hij dan ook daarvan gaat genieten. En voor het geld hoeft hij het niet te doen. Vettel heeft zijn schaapjes al heel lang op het droge. En Ricciardo lijkt mij de meest geschikte opvolger.  Heeft bewezen Vettel ook te kunnen verslaan en stond ook zijn mannetje tegen Verstappen.  Sainz is een leuke coureur maar net niet.... Heeft Hulkenberg ook niet kunnen verslaan en tegenover zijn huidige teamgenoot vind ik hem ook de mindere. Kwalificatie is ook een zwak punt bij Sainz.

Jozef

Ricciardo zal ongetwijfeld erg graag willen, maar ik lees toch her en der dat de overeenkomst met Sainz eigenlijk al bijna rond is.

BMW.WilliamsF1

Jep Sainz zou binnen 48 uur bevestigd worden bij Ferrari. Zijn wel sterke geruchten, maar zou Seb dan naar McLaren gaan? Ik zie hem er ook wel helemaal mee stoppen eigenlijk.

Wie zet je dan in de McLaren? Ik zou zeggen zet Russell er in. Samen met de Mercedes motoren een goeie combi. Ze hebben dan wel 2 vrij jonge coureurs. Mochten Lewis en Bottas bij Mercedes blijven, anders zou Russell wel naar Mercedes gaan natuurlijk.

Nog geen meter gereden dit seizoen op de wintertest na en we zijn alweer middenin het silly season  :D :D

Breaktest

Mijn glazen bol zegt:
Vettel > out
Sainz > Ferrari
Ricciardo > McLaren
Alonso > Renault
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Ik lees zojuist dat morgen wss Sainz wordt bevestigd bij Ferrari en dat Ricciardo naar McLaren zal gaan.

Alonso naar Renault...kan ie daar gaan zeuren over een GP2 engine :D

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Alonso nog terug komt naar de F1, maar zeg nooit nooit want er gebeuren vaker gekke dingen in de F1 :P

Mickey

Als ze een éénarmige bejaarde Pool na zoveel jaar opnieuw in een auto laten stappen dan is Alonso ook niet uitgesloten nee. 😂 Maar heel waarschijnlijk vind ik het niet.

C.G. de Beaufort

(..) Dinsdag werd duidelijk dat Vettel na 2020 vertrekt bij Ferrari, waar hij waarschijnlijk wordt opgevolgd door Carlos Sainz. Red Bull, waar Max Verstappen de onbetwiste nummer één is kan de Duitser niet betalen, stelt Marko.

https://www.telegraaf.nl/sport/475427359/marko-red-bull-kan-en-wil-vettel-niet-betalen

Red Bull valt dus af.

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Inmiddels is deel 2 van de knoop ontrafeld: Sainz inderdaad naar Ferrari.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Nog niet officieel, maar verschillende media lijken het wel te weten, inderdaad, net als dat Ricciardo dan naar McLaren verhuist. Dit had ik allemaal niet zien aankomen, het gaat snel deze week!

Breaktest

Topic misschien even hernoemen in Carrousel 2021?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond