Carrousel 2021

Gestart door C.G. de Beaufort, 12 mei 2020 - 09:32:39

« vorige - volgende »

Fietser

#90
Citaat van: Mickey op 10 september 2020 - 10:49:54
Ik geloof niet dat deze overstap Vettel terugbrengt aan de top, maar het zal voor zijn gemoed wel een hele verbetering zijn.
Mee eens, fijn voor Vettel. Of het hem wat brengt is inderdaad maar af te wachten. Het zou me immers niet heel erg verbazen als hij het moeilijk krijgt tegenover de snelheid van Stroll. Dat zou pas echt pijnlijk zijn voor de viervoudig kampioen. Maar dat hij deze nieuwe kans grijpt is mooi en begrijpelijk. Voor hem én voor Racing Point/Aston Martin.

Mickey

Inmiddels worden meer details bekend. Hij zou als tweede rijder getekend hebben. ;D

Wings

Checo naar Haas? Kan me haas(t) niet voorstellen dat ze Romain nog een jaar laten sturen.

Jozef

Voor Vettel is dit niet eens een stap achteruit ten opzichte van Ferrari. Toch niet wat 2021 betreft... denk ik.

Nu de vraag of Pérez interesse heeft in een stoeltje bij Haas, Williams (een geknipte teamgenoot voor Russell) of Alfa (in de plaats van Räikkönen). In zijn plaats zou ik best begrijpen dat hij daar z'n neus voor ophaalt en z'n heil elders gaat zoeken, bijvoorbeeld in Amerika.

Breaktest

Hulkenberg of Perez?
Twee coureurs zonder contract die aantoonbaar vrijwel gelijk waardig aan elkaar zijn.
Toch is de kans aanzienlijk dat de een volgend jaar bij een topteam rijdt, de ander bij een achterhoedeteam.
Iemand daar nog gedachten over?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

De Hulk.

Techniek/vaardigheid vrijwel gelijkwaardig aan Perez, maar is dikke maatjes met Max en heeft op een of andere manier meer de gunfactor. Past denk ik door de centraal-Europese cultuur, beter in dat team. Ik neem maar even aan dat je de rode stier bedoelt.

Ik hoop op Nico in elk geval.

Breaktest

Haas speculaas:
Grosjean en Magnussen liggen er voor volgend seizoen uit.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Werd ook wel tijd. Vooral voor Grosjean daar is het beste al een tijdje vanaf.Misschien rijden daar volgend jaar Perez en Hulkenberg.

Mickey

Wat was eigenlijk het beste aan Grosjean?

Jozef

Citaat van: Sabai op 22 oktober 2020 - 20:17:59
Werd ook wel tijd. Vooral voor Grosjean daar is het beste al een tijdje vanaf.Misschien rijden daar volgend jaar Perez en Hulkenberg.

Haas zet zijn coureurs noodgedwongen opzij omdat het team paydrivers nodig heeft. Nikita Mazepin wordt vaak genoemd, komt die niet in aanmerking wegens het ontbreken van een superlicentie dan kan Kvyat misschien het Russische geld brengen. Daarnaast wordt wellicht een telg van Ferrari geposteerd.

Breaktest

Speciaal voor Mazepin en c.s. heeft de corrupte FIA een rijkezoontjesvluchtweg bedacht: heb je niet voldoende licentiepunten door klinkende uitslagen, dan kun je toch je licentie krijgen door 100 km aan testkilometers in een F1 auto te rijden. Je hoeft slechts een F1 team financieel zien te overtuigen hieraan mee te werken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Citaat van: Jozef op 22 oktober 2020 - 23:03:03
Citaat van: Sabai op 22 oktober 2020 - 20:17:59
Werd ook wel tijd. Vooral voor Grosjean daar is het beste al een tijdje vanaf.Misschien rijden daar volgend jaar Perez en Hulkenberg.

Haas zet zijn coureurs noodgedwongen opzij omdat het team paydrivers nodig heeft. Nikita Mazepin wordt vaak genoemd, komt die niet in aanmerking wegens het ontbreken van een superlicentie dan kan Kvyat misschien het Russische geld brengen. Daarnaast wordt wellicht een telg van Ferrari geposteerd.

Dmitry Mazepin is bereid tientallen miljoenen te lappen om zoon Nikita een stoel bij Haas te gunnen. Ik vraag mij af waarom je dit zou willen? Wie in aanmerking komt voor de plaats naast Nikita Mazepin is onduidelijk. De sponsoren van Checo verslepen hun sponsorgeld naar Williams, Latifi heeft zichzelf ingekocht, dus opnieuw dreigt het talent buiten de boot te vallen, gezien Mercedes kiest voor de diensten van de Fin.

Ik hoop dat Red Bull Russell een stoel gunt. Albon en Gasly een jaar bij Alpha Tauri. Ik zou haast zeggen, verlos die Albon zo snel mogelijk uit zijn lijden want het is niet om aan te gluren.

C.G. de Beaufort

#102
Na Russell, Gasly en Perez doet nu ook Max iets in het zakje. Volgens Max is Hulkenberg de ideale teamgenoot voor Red Bull.

https://www.telegraaf.nl/sport/2113874906/max-verstappen-hoopt-op-nico-hulkenberg-als-teamgenoot-bij-red-bull

https://www.planetf1.com/news/max-verstappen-wants-nico-hulkenberg-as-team-mate/

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Voorlopig geen Red Bull voor Gasly, dat is er eentje minder :

https://www.eurosport.co.uk/motorsports/_sto7970092/story.shtml

Groet,

C.G. de Beaufort



Mickey

Lijkt toch Perez te gaan worden als je de diverse media moet geloven.