Carrousel 2021

Gestart door C.G. de Beaufort, 12 mei 2020 - 09:32:39

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Fietser op 19 december 2020 - 09:34:04
Niets ten nadele van Pérez, maar eerlijk gezegd valt het me toch een beetje tegen van het duo Horner-Marko dat ze het niet aandurfden met Albon verder te gaan. Ik zie bij hen vooral twijfel en onzekerheid (heel menselijk overigens) in het voor één jaartje inhuren van een gearriveerde rijder 'van buitenaf'. Ik vermoed daarom dat ze toch te veel druk voelden van de buitenwacht en vooral van het meningencircus. Maar dat is natuurlijk mijn mening  ;).

Welke druk is er van buitenaf? Red Bull luistert écht niet naar wat anderen vinden, anders had Gasly zijn rentree gemaakt. Schreeuwmachines kunnen roepen wat ze willen, het is aan Red Bull om de beste strategische, sportieve en economische keuze te maken. 

Wings

Citaat van: Mickey op 18 december 2020 - 19:39:18
Ik schat in dat hij het wel beter gaat doen dan Albon en Gasly, naast Verstappen. Maar vraag me ook af of hij bijvoorbeeld weet te komen tot het niveau van Ricciardo. Dat zou al gewoon goed zijn en ook goed genoeg om Mercedes tot last te zijn.

Tot op heden is hij geen teamplayer gebleken. Hij racet voor eigen succes. Is dat wat Red Bull zoekt en hoe gaat zich dat verhouden tot Max Verstappen? Stel Red Bull zou een auto op het asfalt zetten die deuren opent naar het kampioenschap, ik denk dat Max verwacht dat hij de uitverkorene is en het is nog maar de vraag of de doorgewinterde ervaren Checo zich daar naar schikt.

Wings

Citaat van: Jozef op 19 december 2020 - 16:32:33
Het is inderdaad een duiventil bij Red Bul als je ziet hoeveel er al geroteerd is met Albon, Kvyat en Gasly. Gezond is dat duidelijk niet - coureurs die niet van de categorie Verstappen zijn maar wel goed genoeg als tweede coureur in een topteam, hebben wellicht stabiliteit en zekerheid nodig om optimaal te kunnen presteren. Geen van deze drie heren heeft van hun werkgever het vertrouwen gekregen om gedurende twee jaar op hun stoel te mogen blijven zitten, en dat hakt er duidelijk in bij elk van de drie.

Daar ben ik het hartstochtelijk mee oneens. Red Bull spreekt vertrouwen uit om rijders in een auto te plaatsen waarmee zij een gooi willen doen naar het wereldkampioenschap. De kans voor rijders om het ultieme doel en het levenswerk te verzilveren. Die kans is maar voor heel weinig mensen weggelegd. Misschien 2-3 mensen op de wereld krijgen deze kans. Dan moet je het wel laten zien natuurlijk. Het vertrouwen wat daarna komt, moet je verdienen. Als je het niet kunt waarmaken en structureel niet uit de auto haalt wat erin zit, geen aansluiting kunt vinden op je teamgenoot en niet de rol kunt pakken wat van je verwacht wordt dan houdt het op. Dat Albon aan de kant is geschoven is niet meer dan terecht.

CitaatIk vrees overigens hetzelfde als Fietser, namelijk dat Pérez afgedroogd gaat worden. Maar als hij kan doen wat Albon deed in Abu Dhabi (in de buurt blijven waardoor Mercedes niet ongestraft kan experimenteren met extra pitstops), dan is het al goed genoeg.

Hoe zij zich zullen verhouden laat zich moeilijk inschatten. Ik verwacht ook dat Max het onderlinge duel wint maar hoop wel dat Checo kortbij zit en zo nu en dan ervoor zou ik helemaal niet erg vinden. Als Red Bull het voor elkaar krijgt om een stap richting Mercedes te zetten en dan ook nog eens een rijder die meekan voorin, kan het nog wel eens een interessant seizoen worden.

Wings

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 22 december 2020 - 12:36:01
Dat verhaal met Mazepin is ook nog niet klaar hoor. Het zou best eens kunnen dat ie geen meter voor Haas gaat rijden. Ik lees hier een heel verhaal:

https://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-9075287/Has-Nikita-Mazepin-replaced-Haas-Controversial-driver-removes-F1-team-social-media.html

Vooral dat ie Haas F1 driver van zijn social media af heeft gehaald is interessant.

Gaat niet gebeuren en mag ook niet gebeuren. Ten eerste gaat Haas niet vrijwillig de bietenbrug op met het team en ten tweede moeten werkgevers niet op de stoel van rechters plaatsnemen en rechtspreken.

Ik denk dat Haas dit heeft gedaan om wat rust te creëren door discussies in de kiem te smoren. Laat die storm maar overwaaien. In maart wordt er nog één keer een vraag overgesteld, Mazepin weet dan precies wat hij moet zeggen, daarna heeft niemand het er meer over. 

C.G. de Beaufort

Max : "To be honest, 90 percent of the field could win in that car (Mercedes). Nothing against Lewis, he's a great driver, but the car is so dominant"

https://www.express.co.uk/sport/f1-autosport/1376919/Daniel-Ricciardo-George-Russell-Lewis-Hamilton-Max-Verstappen-F1-news

Tja, de Mercedessen. Ik hoop dat voor 1x RB goed gaat in 2021. Anders moeten we wachten tot 2022.

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Vandaar dat ik niet snap dat Mercedes zoveel betaalt aan Lewis. Had ik niet gedaan.

Jozef

Omdat ze in 2017 en 2018 geen auto hadden waarin 90% van het veld kampioen zou zijn geworden.

Mickey

Oh ja zeker wel. Daar zorgde Vettel wel voor. ;D

Het gaat er natuurlijk om hoe nú de verhoudingen zijn. Juist in deze tijdgeest vind ik het moeilijk verdedigbaar Hamiltons exorbitante salariseisen in te willigen.

Jozef

Citaat van: Mickey op 28 december 2020 - 09:11:28Het gaat er natuurlijk om hoe nú de verhoudingen zijn.

Neen, het gaat erom hoe de verhoudingen in de komende jaren zullen zijn. Ervan uitgaan dat Mercedes even dominant zal blijven als in 2020, is een onnodig risico.

C.G. de Beaufort

Marko : "Perez should be within shooting distance of Max in the race and we'll see in qualifying. Nobody has been able to reach Max's level there yet. There should be a maximum difference of two tenths, because as a team we need to be able to attack Mercedes with two drivers."

https://formula1news.co.uk/marko-reveals-how-he-expects-sergio-perez-to-perform-against-verstappen/

Nou, zo'n 0.2 seconde verschil met Max. Dit lijkt mij okay.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

De ontdekker van Alonso, Campos is overleden :

https://www.autovisie.nl/nieuws/adrian-campos-formule-1-overleden/

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Tsunoda heeft z'n test afgerond in de SAT. Ik hoop dat'ie Gasly het vuur aan schoenen legt. Hier beneden een kort fragment op Imola.



Groet,

C.G. de Beaufort




BMW.WilliamsF1


Jozef

Toch heel opmerkelijk dat het een contract voor één jaar is. De echte reden daarachter zullen we wel nooit te weten komen. Op zich past het wel in het plaatje van een Hamilton die die achtste titel nog wil halen (en daarbij ook de kaap van 100 poles en overwinningen rondt) en dan simpelweg geen reden meer ziet om door te gaan. Maar ook in een plaatje van een Hamilton die hogere salariseisen stelt dan Mercedes eigenlijk wil betalen, en een Mercedes dat hem dan maar nog één afscheidsjaar gunt.

Mickey

Ah, weer enig leven hier. Hoe fijn!

Ik denk dat de verklaring van Toto vrij waarschijnlijk is. Dat Mercedes zich als fabrikant in een onzekere toekomst niet voor langere tijd aan zulke honoraria wenst te committeren. Volledig terecht ook natuurlijk.