Stel een vraag

Gestart door Breaktest, 10 april 2020 - 19:09:33

« vorige - volgende »

Breaktest

Nog steeds weinig animo zie ik; toch zet ik mijn quizvraag toch maar neer:

Hij debuteerde op zijn 36e in een auto van  een wereldkampioen.
Na nog eens vier mislukte pogingen zich te kwalificeren gaf ie er de brui aan.

A Wie is de coureur?
B Wie is de wereldkampioen?
C Debuutjaar en GP?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 10 april 2020 - 19:09:33
Nog steeds weinig animo zie ik; toch zet ik mijn quizvraag toch maar neer:

Hij debuteerde op zijn 36e in een auto van  een wereldkampioen.
Na nog eens vier mislukte pogingen zich te kwalificeren gaf ie er de brui aan.

A Wie is de coureur?
B Wie is de wereldkampioen?
C Debuutjaar en GP?
k heb het ff geprobeerd, maar ik geef er ook de brui aan.

Jozef

Iemand die decennia geleden géén F1 gereden heeft, gaat ook mijn petje zeer ruimschoots te boven. :)

Mickey

Mijn F1-hart heeft even wat ritmestoornissen.

Maar wel leuk dat je de moeite neemt Break. Mijn behoefte aan contact met gelijkgestemden is wel groot. Heb ooit voor de winterperiode een ouwehoertopic geopend, het gp pits café of zo.

Misschien leuk om onze andere liefhebberijen of tijdverdrijf te bespreken.

Sabai

Ik geloof dat er nog maar 5 personen actief zijn op dit forum  :-[.  Dus dat de animo niet zo groot is snap ik dan wel. Ikzelf heb ondertussen ook een nieuwe hobby gevonden en ben dan ook actief op andere fora.

Breaktest

okee, misschien was ie te moeilijk. Ik geef wat info weg:
De GP is de Dutch GP, de coureur is van Noord-Europese komaf en dit alles speelt in de jaren 70.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 12 april 2020 - 23:30:29
okee, misschien was ie te moeilijk. Ik geef wat info weg:
De GP is de Dutch GP, de coureur is van Noord-Europese komaf en dit alles speelt in de jaren 70.
ik heb m gevonden. De auto van een wereldkampioen had ik een beetje verkeerd opgevat, daardoor zat ik helemaal verkeerd te zoeken.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 13 april 2020 - 17:36:40
Citaat van: Breaktest op 12 april 2020 - 23:30:29
okee, misschien was ie te moeilijk. Ik geef wat info weg:
De GP is de Dutch GP, de coureur is van Noord-Europese komaf en dit alles speelt in de jaren 70.
ik heb m gevonden. De auto van een wereldkampioen had ik een beetje verkeerd opgevat, daardoor zat ik helemaal verkeerd te zoeken.
nu nog effe het antwoord posten...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 13 april 2020 - 23:47:40
Citaat van: Tuesday op 13 april 2020 - 17:36:40
Citaat van: Breaktest op 12 april 2020 - 23:30:29
okee, misschien was ie te moeilijk. Ik geef wat info weg:
De GP is de Dutch GP, de coureur is van Noord-Europese komaf en dit alles speelt in de jaren 70.
ik heb m gevonden. De auto van een wereldkampioen had ik een beetje verkeerd opgevat, daardoor zat ik helemaal verkeerd te zoeken.
nu nog effe het antwoord posten...
1. Conny Anderson
2. John Surtees
3. 1976

Breaktest

Antwoorden zijn goed; ik begrijp alleen niet waarom je 't zo priegelig neerzet.

Anyway, jij mag de volgende vraag stellen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 14 april 2020 - 11:27:38
Antwoorden zijn goed; ik begrijp alleen niet waarom je 't zo priegelig neerzet.

Anyway, jij mag de volgende vraag stellen.
om anderen ook nog een kans te geven, mochten ze de puzzel nog willen oplossen. Met de nieuwe aanwijzingen is het prima te doen, de eerste aanwijzingen zetten mij toch een beetje op het verkeerde been. 'Na nog eens 4 mislukte pogingen zich te kwalificeren gaf ie er de brui aan' suggereert dat hij zich bij zn debuut ook niet kwalificeerde... maar dat was dus niet het geval. Ik zal eens nadenken over een nieuwe vraag.

Jozef

Ik dacht dat het idee was om het zonder opzoekwerk te doen, ben benieuwd of Breaktest ook verwachtte dat iemand het zo zou weten. :)

Breaktest

Citaat van: Jozef op 15 april 2020 - 16:56:20
Ik dacht dat het idee was om het zonder opzoekwerk te doen, ben benieuwd of Breaktest ook verwachtte dat iemand het zo zou weten. :)
Natuurlijk mag je dingen opzoeken; zo was de vraag in feite ook ingericht. Knap als iemand het uit zijn hoofd weet, maar voor het spel doet dat niet ter  zake.
Het is natuurlijk wel zaak dat je je antwoord zo snel mogelijk meldt, op dat de vraagsteller kan vaststellen of sprake is van een winnaar, of niet. 

In theorie is zelfs een ander antwoord mogelijk dan de vraagsteller had bedoeld, bijvoorbeeld wanneer de vraagstelling niet scherp genoeg is geformuleerd. In dat geval moet het alternatieve antwoord natuurlijk ook worden goed gerekend. Zo lang maar (voor iedereen controleerbaar) vastgesteld kan worden of een antwoord perfect op de geformuleerde vraag past.

Als een vraag erg moeilijk is, kan er ook gezamenlijk aan een antwoord gewerkt worden, bijvoorbeeld door te melden wat je al wel weet. In dat geval is de winnaar de gene die het laatste puzzelstukje inbrengt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

#13
Hij 'versloeg' met een gelijk aantal punten een coureur (als teamgenoot) die gedurende zn carrière uiteindelijk op 2 wereldkampioenschappen bleef steken. Het was voor beiden dat seizoen niet genoeg voor de titel. Het verschil tussen beiden werd uiteindelijk gemaakt doordat zijn beste resultaat net één plekje beter was dan het resultaat van zn teamgenoot.

- Wie was deze coureur?
- Voor welk team reden ze?
- Hoeveel punten haalden deze 2 coureurs samen (opgeteld)?
- Hoeveel punten haalde het team in het WCC?
- Welk jaar?
- En wie was de wereldkampioen?


Lijkt me een makkie dit, misschien zelfs wel zonder google ;)

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 17 april 2020 - 14:23:30
Hij 'versloeg' met een gelijk aantal punten een coureur (als teamgenoot) die gedurende zn carrière uiteindelijk op 2 wereldkampioenschappen bleef steken. Het was voor beiden dat seizoen niet genoeg voor de titel. Het verschil tussen beiden werd uiteindelijk gemaakt doordat zijn beste resultaat net één plekje beter was dan het resultaat van zn teamgenoot.

- Wie was deze coureur?
- Voor welk team reden ze?
- Hoeveel punten haalden deze 2 coureurs samen (opgeteld)?
- Hoeveel punten haalde het team in het WCC?
- Welk jaar?
- En wie was de wereldkampioen?


Lijkt me een makkie dit, misschien zelfs wel zonder google ;)
- Wie was deze coureur? Lewis Hamilton
- Voor welk team reden ze? McLaren
- Hoeveel punten haalden deze 2 coureurs samen (opgeteld)? 218 (die moest ik even opzoeken0
- Hoeveel punten haalde het team in het WCC? 0 vanwege spygate
- Welk jaar? 2007
- En wie was de wereldkampioen? Kimi Raikkonen
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond