F1 + Corona-virus

Gestart door C.G. de Beaufort, 12 maart 2020 - 10:36:24

« vorige - volgende »

Mickey

Een businessmodel kan slechts bestaan bij de gratie van vraag en aanbod, zo simpel is het volgens mij. Zolang circuits het willen ophoesten, gaat dit door. Ik ben bang dat als we belanden in het door jou geschetste scenario, de 'sport' om andere redenen al is uitgestorven, Break.

Mickey

Oh wacht, ik zie nu dat Dinsdag ongeveer hetzelfde zegt. :)

Breaktest

Citaat van: Mickey op 23 juli 2020 - 20:17:47
Een businessmodel kan slechts bestaan bij de gratie van vraag en aanbod, zo simpel is het volgens mij. Zolang circuits het willen ophoesten, gaat dit door. Ik ben bang dat als we belanden in het door jou geschetste scenario, de 'sport' om andere redenen al is uitgestorven, Break.
Daar wil ik toch wel twee dingen op zeggen. 
Economie is een sociale wetenschap. Bij transparante markten (veel vraag, veel aanbod) wordt de prijs, bijvoorbeeld die van aardappels, inderdaad door economische principes gedicteerd. Maar bij kleine markten geldt meer wat een gek ervoor geeft.  De waarde van het verhandelde goed is dan veel gevoeliger voor sociaal-psychologische factoren, zoals de manier waarop men het product aan de man brengt. Als louter de regels van vraag en aanbod zou gelden, zouden dit gouden tijden voor circuits moeten zijn. Immers, de vraag overtreft het aanbod.
Ook wordt vaak vergeten hoe zeer F1 die circuits nodig heeft. Stel dat een aanzienlijk deel van de traditionele circuits failliet gaat (of verpaupert), en men zich genoodzaakt ziet vooral op stratencircuits te racen, dan vermindert dat ook de kijkwaarde van F1 aanzienlijk.

Hoe dan ook, het huidige businessmodel blijft een verwrongen rariteit. Als ze slim zijn (maar dat zijn ze niet) zetten ze tegenover het monopoly van de FIA en het monopoly van Liberty een eigen monopolyblok. Zolang ze dat niet doen zullen ze altijd aan het kortste eind trekken.   
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

In Monza wachten ze nog op het definitieve besluit van de FIA om alles zonder publiek te doen. Ik had ze gemaild, omdat ik tickets heb voor de GP op Monza en zou weleens willen weten of ik mijn geld terug krijg of dat de tickets voor 2021 geldig blijven. Ze kunnen er nu vanuit de organisatie nog niks over zeggen. Ik zou het heel raar vinden iig als ze publiek toelaten in Monza.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 24 juli 2020 - 10:38:04
Citaat van: Mickey op 23 juli 2020 - 20:17:47
Een businessmodel kan slechts bestaan bij de gratie van vraag en aanbod, zo simpel is het volgens mij. Zolang circuits het willen ophoesten, gaat dit door. Ik ben bang dat als we belanden in het door jou geschetste scenario, de 'sport' om andere redenen al is uitgestorven, Break.
Daar wil ik toch wel twee dingen op zeggen. 
Economie is een sociale wetenschap. Bij transparante markten (veel vraag, veel aanbod) wordt de prijs, bijvoorbeeld die van aardappels, inderdaad door economische principes gedicteerd. Maar bij kleine markten geldt meer wat een gek ervoor geeft.  De waarde van het verhandelde goed is dan veel gevoeliger voor sociaal-psychologische factoren, zoals de manier waarop men het product aan de man brengt. Als louter de regels van vraag en aanbod zou gelden, zouden dit gouden tijden voor circuits moeten zijn. Immers, de vraag overtreft het aanbod.
Ook wordt vaak vergeten hoe zeer F1 die circuits nodig heeft. Stel dat een aanzienlijk deel van de traditionele circuits failliet gaat (of verpaupert), en men zich genoodzaakt ziet vooral op stratencircuits te racen, dan vermindert dat ook de kijkwaarde van F1 aanzienlijk.

Hoe dan ook, het huidige businessmodel blijft een verwrongen rariteit. Als ze slim zijn (maar dat zijn ze niet) zetten ze tegenover het monopoly van de FIA en het monopoly van Liberty een eigen monopolyblok. Zolang ze dat niet doen zullen ze altijd aan het kortste eind trekken.   
een kartel bedoel je? is dat niet verboden? verder betaald elk circuit gewoon naar vermogen. Monza betaald veel en veel minder dan bv Abu Dhabi. Die ga je daardoor sowieso al moeilijk op 1 lijn krijgen. In Abu Dhabi malen ze sowieso niet echt om die fee en als ze dat wel gaan doen, dan gaan ze gegarandeerd van de kalender. Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waar je nou steeds heen wilt. Circuits moeten minder betalen, Mercedes moet Hamilton minder betalen? Waarom? Het is gewoon vrije marktwerking, waar in principe alle partijen vrijwillig aan mee doen en er dus baat bij hebben.

BMW.WilliamsF1


Tuesday

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 24 juli 2020 - 16:33:43
https://www.gppits.net/nieuws/officieel_f1_naar_nuerburgring_portimao_en_imola/

Weer 3 races er bij!  :)
goed nieuws voor Hamilton, slecht nieuws voor Schumacher. k vind het wel mooi, al die 'nieuwe' circuits, jammer dat de winnaars al bekend zijn.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 24 juli 2020 - 16:49:38
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 24 juli 2020 - 16:33:43
https://www.gppits.net/nieuws/officieel_f1_naar_nuerburgring_portimao_en_imola/

Weer 3 races er bij!  :)
goed nieuws voor Hamilton, slecht nieuws voor Schumacher. k vind het wel mooi, al die 'nieuwe' circuits, jammer dat de winnaars al bekend zijn.

Inderdaad ik betrap mijzelf erop dat ik tegenwoordig niet eens meer een race volledig kijk. Alle drie de races alleen de start gekeken en de laatste 10 rondjes.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 24 juli 2020 - 13:52:04
Citaat van: Breaktest op 24 juli 2020 - 10:38:04
Citaat van: Mickey op 23 juli 2020 - 20:17:47
Een businessmodel kan slechts bestaan bij de gratie van vraag en aanbod, zo simpel is het volgens mij. Zolang circuits het willen ophoesten, gaat dit door. Ik ben bang dat als we belanden in het door jou geschetste scenario, de 'sport' om andere redenen al is uitgestorven, Break.
Daar wil ik toch wel twee dingen op zeggen. 
Economie is een sociale wetenschap. Bij transparante markten (veel vraag, veel aanbod) wordt de prijs, bijvoorbeeld die van aardappels, inderdaad door economische principes gedicteerd. Maar bij kleine markten geldt meer wat een gek ervoor geeft.  De waarde van het verhandelde goed is dan veel gevoeliger voor sociaal-psychologische factoren, zoals de manier waarop men het product aan de man brengt. Als louter de regels van vraag en aanbod zou gelden, zouden dit gouden tijden voor circuits moeten zijn. Immers, de vraag overtreft het aanbod.
Ook wordt vaak vergeten hoe zeer F1 die circuits nodig heeft. Stel dat een aanzienlijk deel van de traditionele circuits failliet gaat (of verpaupert), en men zich genoodzaakt ziet vooral op stratencircuits te racen, dan vermindert dat ook de kijkwaarde van F1 aanzienlijk.

Hoe dan ook, het huidige businessmodel blijft een verwrongen rariteit. Als ze slim zijn (maar dat zijn ze niet) zetten ze tegenover het monopoly van de FIA en het monopoly van Liberty een eigen monopolyblok. Zolang ze dat niet doen zullen ze altijd aan het kortste eind trekken.   
een kartel bedoel je? is dat niet verboden? verder betaald elk circuit gewoon naar vermogen. Monza betaald veel en veel minder dan bv Abu Dhabi. Die ga je daardoor sowieso al moeilijk op 1 lijn krijgen. In Abu Dhabi malen ze sowieso niet echt om die fee en als ze dat wel gaan doen, dan gaan ze gegarandeerd van de kalender. Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waar je nou steeds heen wilt. Circuits moeten minder betalen, Mercedes moet Hamilton minder betalen? Waarom? Het is gewoon vrije marktwerking, waar in principe alle partijen vrijwillig aan mee doen en er dus baat bij hebben.
Waar ik heen wil? Ik wil terug naar oude tijden. Ik wil een groot startveld, ik wil doorstroming, ik wil het zwaartepunt in Europa (liefst ieder Europees land een eigen GP), ik wil F1 weer dichter bij de menselijke maat komt te liggen. En ik ben tegen alle krachten die dat verhinderen. Ik ben een romanticus.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Franky R.

@Breaktest,


Tja, misschien is een Europees F1-kampioenschap een mogelijkheid?


De huidige F1 is nu eenmaal een wereldkampioenschap. Dan is een grotendeels Europees gelegenheid lastig te verkopen.


En welke tijdsperiode bedoel je? Ook in de jaren 1950s reed men in Amerika of zelfs in Zuid Afrika, Marokko, Libiƫ


Ik denk dat je eerder doelt op de afstand tussen de sport en diens fans?

Breaktest

Voor mij zijn de jaren 70 de hoogtijdagen van de Formule 1. Ik wil ook dat lokale helden een kans krijgen om aan een GP mee te doen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Perez is besmet, lees ik zojuist. Racing Point moet een andere coureur inzetten.

Sphinx

#132
Er zijn twee reserve-rijders, maar Stoffel Vandoorne valt alvast af, die is in Berlijn voor de Formule E. Komt het dus neer op Esteban Gutierrez, die nu niet bepaald een sterke indruk maakte in zijn vorige outings bij Sauber en Haas. Op zich wel een leuke case ondanks de vervelende omstandigheden voor Perez. Je beste coureur valt uit, je hebt de op een na beste auto in het veld voor dit circuit en je beschikt over twee kneuzen van coureurs. Hoe gaat dit aflopen?

Edit: gaan nu geruchten over terugkeer van.... The Hulk

https://www.motorsport.com/f1/news/hulkenberg-tipped-to-replace-perez-at-racing-point/4846486/?ic_source=home-page-widget&ic_medium=widget&ic_campaign=widget-3
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

GP van Australie is afgelast op 18-21 november. Ze hebben te weinig prikken gezet.

https://www.grandprixradio.nl/2021/07/06/grand-prix-van-australie-2021-afgelast/

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

De Japanse F1 race gaat niet door. Die beslissing is genomen door de overheid, gezien het stijgende aantal coronabesmettingen. De Japanse Formule 1-race zou op 10 oktober worden verreden.

https://www.telegraaf.nl/sport/86941939/formule-1-race-in-japan-gaat-ook-dit-jaar-niet-door

Groet,

C.G. de Beaufort