F1 + Corona-virus

Gestart door C.G. de Beaufort, 12 maart 2020 - 10:36:24

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Oh. Volgens Hamilton is het maar raar dat de F1 in Melbourne doorgaat. Reden : Corona virus.

https://www.telegraaf.nl/sport/1514067764/geschokte-lewis-hamilton-verbaasd-dat-we-hier-zijn

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

De eerste :

Het Formule 1-team van McLaren heeft zich teruggetrokken voor de Grote Prijs van Australië, de openingsrace van het seizoen. Een van de teamleden is besmet met het coronavirus. De race in Australië staat voor zondag op het programma.

https://www.telegraaf.nl/sport/1996699766/grand-prix-van-australie-op-losse-schroeven-positief-coronageval-bij-mc-laren

Groet,

C.G. de Beaufort


Mickey

Zitten we hier vier maanden op te wachten.

Kappen hoor.

C.G. de Beaufort

Mickey, de F1 Bahrein is zonder toeschouwers en Vietnam, China is afgelast.

Groet,

C.G. de Beaufort






Mickey

Australië gaat ook afgelast worden hoor. En ik ben bang dat het daar niet bij blijft. Dat met geluk de GP van Nederland de ouverture is.

Jozef

#5
Australië is afgelast niet omdat de situatie in Australië slecht is, maar omdat de F1 zelf een intern coronaprobleem heeft. Het lijkt me inderdaad logisch dat ook de volgende GP (normaal gesproken al over een week in Bahrein) niet door zal gaan.

Breaktest

De spannende vraag is meer: gaat de GP van Nederland wel door? Ik gok van niet. Wat een mop.
Effe kijke, wat hebben we dan? Spanje - een week later. Komt ook te vroeg.
Monaco? Nee, daar gaan de miljonairs voor liggen.
Dus ik zet vast met potlood neer: 7 juni, Azerbeidzjan.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Ik word een beetje moe van de corona paniek. Voor griep nemen we ook niet dit soort maatregelen en daar gaan jaarlijks wereldwijd 200.000 tot 500.000 mensen aan dood. Gewoon lekker doorleven met z'n allen.

Breaktest

Citaat van: Sabai op 12 maart 2020 - 19:05:59
Ik word een beetje moe van de corona paniek. Voor griep nemen we ook niet dit soort maatregelen en daar gaan jaarlijks wereldwijd 200.000 tot 500.000 mensen aan dood. Gewoon lekker doorleven met z'n allen.
Da's waar, maar ja, beeldvorming he. Het is net als met die halo, niemand wil iets op zijn geweten hebben, en dan slaan de stoppen der redelijkheid al snel door.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Citaat van: Sabai op 12 maart 2020 - 19:05:59
Ik word een beetje moe van de corona paniek. Voor griep nemen we ook niet dit soort maatregelen en daar gaan jaarlijks wereldwijd 200.000 tot 500.000 mensen aan dood. Gewoon lekker doorleven met z'n allen.

Sorry maar wie nu nog dit soort uitspraken doet, heeft het duidelijk niet goed begrepen. Dit virus is veel besmettelijker dan de griep en heeft ook een gevoelig hoger sterftecijfer. Het is onvermijdelijk dat een groot deel van de bevolking op een gegeven moment besmet raakt, dat hou je met geen enkele maatregel tegen, alleen gaat het erom te voorkomen dat er heel veel besmettingen tegelijk komen, waardoor de gezondheidszorg het aantal patiënten niet aankan - zoals in Italië wel is gebeurd. Je moet kijken naar Italië en besluiten dat je méér maatregelen moet nemen dan zij gedaan hebben, anders kom je in de problemen.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

BMW.WilliamsF1

Dat was dus Australië. Volgende week Bahrein op de kalender, maar ik zie die eerlijk gezegd ook niet doorgaan. En Vietnam gaat hem ook niet worden.

Jozef

Inderdaad, het probleem is dat het virus meereist met het F1-circus en dus kan de hele boel wel eens een aantal weken lam liggen. Vietnam lijkt me nog niet helemaal uitgesloten, maar toch onwaarschijnlijk dat die doorgaat, inderdaad. Seizoensopener in Zandvoort is goed mogelijk.

Sabai

Citaat van: Jozef op 12 maart 2020 - 21:34:54
Citaat van: Sabai op 12 maart 2020 - 19:05:59
Ik word een beetje moe van de corona paniek. Voor griep nemen we ook niet dit soort maatregelen en daar gaan jaarlijks wereldwijd 200.000 tot 500.000 mensen aan dood. Gewoon lekker doorleven met z'n allen.

Sorry maar wie nu nog dit soort uitspraken doet, heeft het duidelijk niet goed begrepen. Dit virus is veel besmettelijker dan de griep en heeft ook een gevoelig hoger sterftecijfer. Het is onvermijdelijk dat een groot deel van de bevolking op een gegeven moment besmet raakt, dat hou je met geen enkele maatregel tegen, alleen gaat het erom te voorkomen dat er heel veel besmettingen tegelijk komen, waardoor de gezondheidszorg het aantal patiënten niet aankan - zoals in Italië wel is gebeurd. Je moet kijken naar Italië en besluiten dat je méér maatregelen moet nemen dan zij gedaan hebben, anders kom je in de problemen.

Ik begrijp het juist heel goed. Ik raak alleen niet in paniek. En 98 % van de 600 patiënten in Nederland zitten gewoon thuis met een snotneus en een vervelende hoest.

Matthijs

Inderdaad voor de meeste gezonde mensen zal het virus niet veel meer zijn dan een vervelend griepje. Maar voor de zwakkeren in de samenleving betekent dit een overbelasting van het zorgstelsel en specifiek huisartsen en ziekenhuizen. Om dit te voorkomen worden deze drastische maatregelen genomen. Kortom: volgens mij is het kiezen tussen een medische crisis of het stilleggen van de maatschappij. Ik heb niet de kennis om deze keuze te maken. Ik wacht het wel af met open vizier.